Οι πιο θορυβωδεις τηλεοπτικες επιστροφες και η υποδοχη τους

tv’s... inspector

Τα “revivals” είναι η νέα τηλεοπτική μόδα που, μετά την Αμερική, έμενε να φτάσoυν και στην Ελλάδα. Πρώτα, με το «Λόγω Τιμής» και στη συνέχεια, με το «Καφέ της Χαράς» είδαμε και ελληνικές σειρές να «ανασταίνονται» και χαρακτήρες σαν τον «Τσίου» και τον «Πόπωτα» να ξαναζωντανεύουν μετά από πολλά πολλά χρόνια. Κάποια δούλεψαν, κάποια όχι, κάποια πέτυχαν και κάποια κατέστρεψαν την εικόνα που είχαν χτίσει οι σειρές δεκαετίες πριν.

“TwinPeaks: TheReturn”

Το “TwinPeaks” έκανε πρεμιέρα τον Απρίλιο του 1990 μέσω του ABC και «ευθύνεται» για δεκάδες σειρές που μπορεί να βλέπεις σήμερα. Επικεντρώνεται σε μία μικρή πόλη που ταράζεται συθέμελαμετά τη δολοφονία μίας έφηβης κοπέλαςκαι ξεχώρισε αμέσως γιατο στυλ, τον τόνο, το καταπληκτικό σενάριο και τη σκηνοθεσία του DavidLynch, γράφοντας ιστορία στην τηλεόραση και επηρεάζοντας πολλούς πολλούς δημιουργούς, οι οποίοι άλλοτεμας χάρισαν αξιόλογες σειρές, όπως το “BatesMotel”, και άλλοτε μπερδεμένες σαχλαμάρες σαν το “Riverdale”. Σημασία έχει ότι επηρέασε την τηλεόραση και η επιστροφή του το 2017 εξέπληξε τους πάντες με την αρτιότητά της. Welldone,DavidLynch!

«Λόγω τιμής: 20 χρόνια μετά»

Το «Λόγω Τιμής» υπήρξε το πρώτο ελληνικό revival και θα έλεγα πως δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για τέτοιες ιδέες –έως καθόλου θα μπορούσε να πει κανείς. Γιατί όπως το λέει και ο τίτλος, είχαν περάσει είκοσι χρόνια –για την ακρίβεια είκοσι δύο– και όταν πρόκειται για μία νεανική ιστορία ενηλικίωσης μία επιστροφή δύο δεκαετίες αργότερα αλλάζει εντελώς το ύφος, την ιστορία, το είδος και γενικότερα την ταυτότητα της σειράς, με μοναδικό σημείο ταύτισης τους ήρωες, σε μία ιστορία ξένη από την προηγούμενη. Και παρότι η Μιρέλλα Παπαοικονόμου έγραψε ένα πολύ καλό σενάριο και όλοι οι ηθοποιοί το υποστήριξαν άρτια, με τη φθορά των χρόνων πολλές φορές να διακρίνεται μόνο στην εμφάνισή τους και σίγουρα όχι στην υπόδυση των ρόλων, η οποία ήταν πιο ώριμη και οι ερμηνείες πιο μεστές από ποτέ, το να επιχειρήσεις κάτι τέτοιο είναι επικίνδυνο ακόμη και όταν έχεις τα καλύτερα υλικά. Ίσως αυτό να φταίει που δεν πήγε καλά. Ίσως ο ανταγωνισμός. Ίσως που έπαιξε στο κανάλι που ξέρει να «καίει τα χαρτιά» του όσο λίγα. Ίσως ο συνδυασμός. Κανείς δεν ξέρει…

“Veronica Mars”

Ίσως από τις πιο υποτιμημένες αμερικανικές σειρές, η “VeronicaMars” ολίγον εμπνευσμένη από την “Buffy”, ήταν μία σειρά μυστηρίου με αρκετό δράμα και μπόλικο χιούμορ που ακολουθούσε τη ζωή μίας έφηβης ντετέκτιβ, που την υποδύεται η μοναδική KristenBell. Η VeronicaMars, ως χαρακτήρας, είναι από τις καλές εφηβικές επιρροές, μία έξυπνη και δυναμική κοπέλα που βέβαια μπλέκει συνεχώς σε μπελάδες –εξάλλου πώς αλλιώς θα γινόταν και η σειρά; Μετά την τρίτη σεζόν, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του δημιουργού, Rob Thomas, αλλά και της ίδιας της Bell, δεν ανανεώθηκε η σειρά από το κανάλι και για αρκετά χρόνια έσβησε, μέχρι την κινηματογραφική επιστροφή της με χρήματα που μάζεψε το ίδιο το κοινό, με ποσό που αγγίζει τα πέντε εκατομμύρια, εκ των οποίων τα δύο συγκεντρώθηκαν μέσα σε έντεκα ώρες.

Η ταινία όμως δεν ήταν το τέλος, αφού το 2019 η σειρά επέστρεψε με μία τέταρτη σεζόν οκτώ επεισοδίων μέσω της πλατφόρμας Hulu. Τα επεισόδια ήταν λιγότερα από τα 20+ που είχαν αναγκαστικά οι προηγούμενες σεζόν, αφού έτσι συνηθιζόταν τότε, και αυτό μόνο όφελος είχε για τη σειρά αφού ξεφορτώθηκε από την πλάτη της άχρηστα subplots. Και παρότι πολλοί έκαναν λόγο για έναν ακίνητο χαρακτήρα–και εν μέρει είχαν δίκιο– αυτό δεν ήταν που ενόχλησε τους fans. Ίσα ίσα που η επιστροφή της έτυχε πολύ θετικής αποδοχής, τουλάχιστον πριν το τελευταίο τέταρτο του φινάλε, όπου ένας πολύ αγαπημένος χαρακτήρας, ίσως πιο αγαπημένος και από τη Veronica, πέθανε με ένα αναπάντεχο twist που εξόργισε μία πολύ μεγάλη μερίδα των θεατών. Ήταν εν μέρει αρκετά δυστοπική στιγμή και ένα μεγάλο χτύπημα για τη Veronica, αλλά σε περίπτωση επιστροφής –γιατί πάντα επιστρέφει– δίνει πολλές ευκαιρίες στον χαρακτήρα για εξέλιξη, που το “happyend” που αποζητούσαν όλοι δεν μπορεί από τη φύση του να δώσει.

«Το Καφέ της Χαράς»

Φυσικά και δεν υπήρχε περίπτωση να λείπει από τη λίστα «Το Καφέ της Χαράς». Το πρώτο ελληνικό revival που πέτυχε–αν και υπήρξαν μόνο δύο μέχρι στιγμής οπότε δεν έχει μεγάλη σημασία– παίζει ακόμη στις οθόνες μας και σημειώνει επιτυχία. Ακριβώς δεκαπέντε χρόνια μετά τη λήξη του, το «Καφέ» επέστρεψε και, παρά τις δηλώσεις πως δεν θα προσποιούνταν ότι αυτά τα δεκαπέντε χρόνια δεν πέρασαν ποτέ, το κάνουν σε αρκετά σημεία, χωρίς ωστόσο να μπορείς να πεις πως είναι κακό. Δευτερεύοντες χαρακτήρες, σαν του φούρναρη και του μπακάλη για παράδειγμα, είναι εκ φύσεως ακίνητοι και ποτέ δεν είχαν ιδιαίτερη εξέλιξη, γιατί λειτουργούν κυρίως ως φόντο. Είναι αυτοί που κάνουν το «χωριό» και που προσωποποιούν τις σταθερές αξίες του.

Ο χαρακτήρας του Πόπωτα ωστόσο, ενώ ως πρωταγωνιστής θα περίμενε κανείς ότι θα έπρεπε να έχει εξέλιξη, ήταν, είναι και πιθανότατα θα είναι πάντα ακίνητος γιατί αυτός ήταν από πάντα ο σκοπός. Βγήκε από την ανιαρή ζωή του τότε με τη Χαρά  και λογικό επόμενο ήταν πως η φυγή της θα τον βύθιζε και πάλι στην ίδια ανιαρή θλίψη. Από την άλλη, η Σταυρούλα έχει μία εξέλιξη, αλλά ουσιαστικά παραμένει ο άβουλος άνθρωπος που προσπαθεί να απαγκιστρωθεί από τον αδερφό και τον (πρώην) άντρα της. Τώρα πια είναι δήμαρχος –κανένας όμως δεν την αναγνωρίζει ως τέτοια–, που ενώ μοιάζει με πολύ καλή εξέλιξη σε ό,τι αφορά την πλοκή και τον χαρακτήρα, αγνοείται εντελώς η εξέλιξη που είχαμε δει στο φινάλε του τρίτου κύκλου. Έπειτα η εισαγωγή της Στέλλας (Ζέτα Δούκα) γίνεται καθαρά για να καλύψει το κενό της Χαράς, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για απλή και ολοκάθαρη επανάληψη της ιστορίας που δεν εξυπηρετεί απολύτως πουθενά. Σε ό,τι αφορά το νέο αίμα χαρακτήρων, η ιστορία της Βάλιας με τον παπά έχει ενδιαφέρον, όπως και αυτή με τον Μανωλάκη, αλλά όλο το arc της Αρετής είναι παλιό, χιλιοειπωμένο και κουραστικό. Φυσικά, το χιούμορ της σειράς διατηρείται, οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι καλές, τίποτε δεν θυμίζει παλιό στην εικόνα, η υπόδυση ή το στυλ και όλα δείχνουν φρέσκα, αλλά η ανάγκη για περισσότερο δράμα δεν μπορεί να κρυφτεί, αφού ήταν η ισορροπία δράματος και κωμωδίας που έκανε και το παλιό «Καφέ» να ξεχωρίζει. Μένει να δούμε αν η επιστροφή της Χαράς θα κάνει τα πράγματα καλύτερα…

*Ο Κaza G. είναι μαθητής Γυμνασίου και τηλεοπτικός «περιπατητής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.