Χρειαζεται επισκευες αλλα και επιπλεον εξοπλισμο το Μεγαρο Μουσικης Κομοτηνης

Θα κλείσει το καλοκαίρι για τις πρώτες συντηρήσεις

Απαιτούνται εκατομμύρια για την ολοκλήρωση του εξοπλισμού του και την πλήρη λειτουργικότητά του

Κλείνει σε δύο μήνες το Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής, ώστε να γίνουν οι πρώτες εργασίες συντήρησης, ενώ αναζητείται και τρόπος να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί ο εκσυγχρονισμός και η ολοκλήρωση της προμήθειας εξοπλισμού του.

Ήδη ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης και ο Πρόεδρος της επιτροπής για την λειτουργία του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής, κ. Κώστας Κατσιμίγας, είχαν συνάντηση την Παρασκευή στο Υπουργείο Πολιτισμού, για τις λεπτομέρειες της προγραμματικής συμφωνίας που θα υπογραφεί με την ΕΛΣ, μέσα από την οποία ελπίζουν να χρηματοδοτηθούν οι σημαντικότερες παρεμβάσεις, ενώ στο μεταξύ προχωρούν στις συντηρήσεις που χρειάζονται, που αναμένεται να πάρουν τουλάχιστον τρεις μήνες, αν όχι και περισσότερους.

Φθορές από τη χρήση

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της επιτροπής για την λειτουργία του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής, κ. Κώστας Κατσιμίγας, το Μέγαρο από τη στιγμή που άρχισε να λειτουργεί το 2010 δεν έχει συντηρηθεί σχεδόν ποτέ όσο αφορά τις στοιχειώδεις υποδομές όπως είναι τα δάπεδά του, οι τοίχοι του, οι τουαλέτες του, κλπ.

«Εξωτερικά έχουμε φθορές στους σοβάδες και τους τοίχους, τα μάρμαρα έχουν λερωθεί, στην είσοδο ειδικά, τα  ξύλινα  δάπεδα μέσα  στην αίθουσα στην πλατεία έχουν εκτεταμένες φθορές» ανέφερε, και οι εργασίες για αυτά τα σημεία δεν μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα με τη λειτουργία του.

Τα ξύλινα δάπεδα, για παράδειγμα, εντός της αίθουσας, για να συντηρηθούν θέλουν τουλάχιστον ένα μήνα, ιδίως αν χρειαστεί να απομακρυνθούν θέσεις για να γίνουν οι εργασίες.

Ήδη εκπονείται μελέτη συντήρησης  των εξωτερικών χώρων και κάποιων  εσωτερικών, ενώ έχουν ζητηθεί προσφορές και  για τα ξύλινα  δάπεδα και για τα μάρμαρα.

Απαραίτητη η ολοκλήρωση του εξοπλισμού

Πέρα όμως από τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, το Μέγαρο Μουσικής έχει ανάγκη από εξοπλισμό, ο οποίος δεν τοποθετήθηκε ποτέ λόγω έλλειψης πόρων.

Το 2010, σημείωσε, όταν για πρώτη  φορά δόθηκε στη λειτουργία, δεν  είχαν αποπερατωθεί κάποιες εργασίες λόγω  έλλειψης πιστώσεων, και έτσι δεν υπήρχε πλήρης θεατρικός φωτισμός, δεν είχαν γίνει εγκαταστάσεις ήχου, για αυτό και πάντα λειτουργούσε με εξωτερικούς συνεργάτες για το φως και τον ήχο, με ένα τεράστιο κόστος μιας και αυτοί έπρεπε να στήνουν και να ξεστήνουν τις υποδομές.

Η καινούργια διοίκηση της Περιφέρειας, σημείωσε, στην οποία ανήκει το Μέγαρο, αποφάσισε να προχωρήσει και  σε συντηρήσεις των  υπαρχόντων οικοδομικών  υποδομών, αλλά  και στην ανανέωση του εξοπλισμού, στη συμπλήρωση και στην ανανέωση, γιατί και ο εξοπλισμός ο οποίος υπήρχε είναι παρωχημένης τεχνολογίας.

Ο κ. Κατσιμίγας πάντως αναγνώρισε πως από το 2019 και μετά, ένας τεχνικός της Περιφέρειας που εγκαταστάθηκε στο Μέγαρο, έχει προχωρήσει σε σημαντικές εργασίες, μετατρέποντας τους λαμπτήρες από πυρακτώσεως σε led με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί κατακόρυφα το ενεργειακό κόστος του κτιρίου, ενώ έχει συντηρηθεί ο κλιματισμός, το σύστημα πυρόσβεσης, η θέρμανση, κλπ, αυτά είναι σε πλήρη λειτουργία, χάρη σε αυτόν τον άνθρωπο, που όμως είναι μόνος του.

Όμως ένα  βασικό πράγμα που χρειάζεται ένας τέτοιος χώρος πολυθεάματος, είναι οι βασικές υποδομές ήχου  και φωτός, αλλά και ακόμα περισσότερα αν θέλουν να φιλοξενήσουν πιο περίπλοκες εκδηλώσεις, όπως όπερες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μπροστά μέρος της σκηνής όπου βρίσκεται η ορχήστρα σε παραστάσεις όπερας, (που λεγόμενο pit) που πρέπει να είναι βυθιζόμενο.

Ενώ υπάρχει ο χώρος, δεν υπάρχει σύστημα για να κατεβαίνει η σκηνή, που κοστίζε πολλές χιλιάδες ευρώ. Ο θεατρικός φωτισμός και ο ήχος, ξεκινά από 900.000 και μπορεί να υπερβαίνει και το 1,5 εκατ. ευρώ.

Προσπάθεια για δημιουργία ενός πολιτιστικού χώρου

Ήδη εδώ και ένα χρόνο μιλάει η Περιφέρεια  με τη Λυρική Σκηνή, με μια εν δυνάμει προγραμματική σύμβαση, προκειμένου να δώσει η Λυρική Σκηνή την τεχνογνωσία της, βάσει μιας συμφωνίας η οποία θα έχει και κεφάλαια, διότι η Λυρική Σκηνή  θα ετοιμάσει μελέτες, θα μεριμνήσει για την εκτέλεση  μελετών και έργων,  προκειμένου να  συμπληρωθεί ο τεχνικός εξοπλισμός του Μεγάρου,  για να  μπορέσει να λειτουργήσει με δόκιμο τρόπο.

Την Παρασκευή είχε συνάντηση, μαζί με τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη,  με την  Υπουργό  Πολιτισμού, και με τους καλλιτεχνικούς  διευθυντές της Λυρικής  Σκηνής,  οι  οποίοι σε 20  ημέρες περίπου  θα έρθουν στην Κομοτηνή, για να συζητήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες για την χρηματοδότηση και την εκπόνηση χρονοδιαγράμματος.

 Πέραν όμως αυτών, η Περιφέρεια με τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία της, θα προχωρήσει στις πρώτες συντηρήσεις, και σε ένα χρονοδιάγραμμα που  δεν θα είναι μικρό, αλλά  δεν θα είναι και πολύ  μεγάλο, θα μπορέσουν πραγματικά να δώσουν στο Μέγαρο τη θέση και τη λειτουργία που του αξίζει.

Ο κ. Κατσιμίγας βέβαια επισήμανε πως η περιοχή μας δύσκολα θα μπορέσει να υποστηρίξει ευρείες παραγωγές, υπενθυμίζοντας πως μια όπερα σε μια χώρα της δυτικής Ευρώπης έχει εισιτήριο που ξεκινάει από 70-80 ευρώ, για να μπορεί στοιχειωδώς να συντηρηθεί, πέρα από τις επιδοτήσεις που έχει από το υπουργείο.

Η υποδομή βέβαια δεν αφορά μόνο την Κομοτηνή, αλλά χρηματοδοτήθηκε με στόχο να αποτελέσει ένα πολιτιστικό κύτταρο μια ευρύτερης περιοχής, που περιλαμβάνει τουλάχιστον τρεις χώρες, την Ελλάδα, την Τουρκία  και τη Βουλγαρία.

Όμως δεν θέλουν να μετατρέψουν το Μέγαρο και σε χώρο θεαμάτων  που δεν είναι συνηθισμένο  το κοινό της περιοχής μας, αλλά επιθυμούν ένα πολιτιστικό χώρο που θα ανταποκρίνεται σε όλες τις απαιτήσεις του πολιτισμού,  αλλά με σαφέστατα ποιοτικά χαρακτηριστικά και με κανόνες, ανατρέποντας και κάποιες παγιωμένες πρακτικές που παρατηρούνταν μέχρι τώρα στο Μέγαρο.

«Είναι αδιανόητο να γίνεται παράσταση με όρθιους θεατές, διότι δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες πυρασφάλειας. Πολλές φορές έχουμε δει σε διάφορες εκδηλώσεις να είναι  700 καθήμενοι και  άλλοι 700 όρθιοι.  Αυτό είναι απαράδεκτο και άκρως επικίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.