Την καταρτιση ενος σχεδιου προτασεων για την αναβαθμιση της δημοσιας εκπαιδευσης

Εξήγγειλαν από την Κομοτηνή τα μέλη της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας - Καταγγέλλοντας τη μη περίληψή τους στον εθνικό διάλογο που διεξάγεται για την παιδεία

Την έναρξη του διαλόγου εντός του κλάδου των εκπαιδευτικών με στόχο την συγκέντρωση υγειών προτάσεων και την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αναδιοργάνωσης του δημοσίου εκπαιδευτικού συστήματος προανήγγειλε από την Κομοτηνή ο κ. Σπύρος Κετζετζής, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας και πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Ελλάδας.
 
Ο κ. Κετζετζής συνοδευόμενος από άλλα δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας βρέθηκαν το πρωί της Κυριακής στην Κομοτηνή με αφορμή τη γενική Συνέλευση του Συλλόγου Φροντιστών Θράκης, η οποία πραγματοποιήθηκε με θέμα συζήτησης την ανανέωση του καταστατικού του Συλλόγου αλλά και την ενημέρωση των συναδέλφων τους για τα τρέχοντα θέματα του κλάδου. 

Σπύρος Κετζετζής «Δεν υπάρχει κάποια κοινή γραμμή, κάποια κυβερνητική πολιτική για να σχολιάσουμε, να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμε»

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Κετζετζή σκοπός της ΟΕΦΕ είναι η εκκίνηση μία ηλεκτρονικής διαβούλευσης με πλήρη διαύγεια, κατά την οποία θα συγκεντρωθούν οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και της Ομοσπονδίας που θα αφορούν στην αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, αλλά και στο εξεταστικό σύστημα των Πανελληνίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Όπως τόνισε ο ίδιος η πρωτοβουλία αυτή της ΟΕΦΕ έρχεται ως απόρροια της έναρξης του διαλόγου για την εκπαίδευση από το Υπουργείο Παιδείας, στον οποίο όπως κατήγγειλε ο ίδιος «για ακόμα μία φορά δεν έχουμε κληθεί επίσημα να συμμετάσχουμε αντιθέτως με τα όσα είχαν ειπωθεί». «Οι φροντιστές είναι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, είναι πολύ κοντά στα παιδιά και τους γονείς και έχουν πολύ καλύτερη γνώση και γνώμη για τα εκπαιδευτικά και εξεταστικά ζητήματα, από άλλους» υποστήριξε ο ίδιος καταγγέλλοντας πως «λόγω κάποιων ιδεοληψιών που υφίστανται ακόμα δεν μας καλούν στις επιτροπές». 

«Δωρεάν παιδεία ούτως ή άλλως δεν υπάρχει»

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Κετζετζής δεν θέλησε να σχολιάσει τις προτάσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας, στάθηκε ωστόσο στο γεγονός πως κατά καιρούς έχουν γίνει πολλές ανεπίσημες ανακοινώσεις δια στόματος είτε βουλευτών είτε προέδρων επιτροπών που αφορούν στις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, τονίζοντας πως το «90% όλων αυτών είναι λάθος και δείχνουν ότι δεν υπάρχει κάποια κοινή γραμμή, κάποια κυβερνητική πολιτική για να σχολιάσουμε, να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμε».

Το μοντέλο της ενισχυτικής επιταγής για τις φτωχές οικογένειες

Ο ίδιος ανάφερε πως το θέμα της πολιτικής των διδάκτρων είναι μία πολύ μεγάλη συζήτηση, με αρκετές και διαφορετικές επί του θέματος απόψεις, για να καταλήξει λέγοντας πως «ούτως ή άλλως δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει». «Μιλάμε για δωρεάν παιδεία όμως τα έξοδα που κάνει στην εποχή μας ένας γονιός για να δώσει τα προσόντα που πρέπει να έχει το παιδί του, τις ξένες γλώσσες, την πληροφορική, τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, τα ιδιαίτερα, είναι πάρα πολλά, όπως αντίστοιχα και τα έξοδα για να σπουδάσεις ένα παιδί» υπογράμμισε, προκρίνοντας το μοντέλο που ακολουθείται σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την επιδότηση δηλαδή με τη μορφή ενισχυτικής επιταγής στις φτωχές οικογένειες, μέσω της οποίας οι ίδιες οι οικογένειες θα μπορούν να επιλέξουν το φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης που επιθυμούν.
 
Η υλοποίηση της πρότασης αυτής έχει φτάσει «στο παραπέντε» αρκετές φορές στο παρελθόν χωρίς τελικά να επιτευχθεί. «Πέραν του γεγονότος ότι δεν πρόκειται για λεφτά που προέρχονται από τον δημόσιο κορβανά, η απάντηση όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα είναι πως με αυτό τον τρόπο το μόνο που θα καταφέρουμε είναι ότι θα δώσουμε λεφτά στους φροντιστές. Θα πρέπει ωστόσο να κατανοήσουμε όλοι ότι δεν είναι λεφτά για τους φροντιστές, αλλά λεφτά για τις οικογένειες. Από κει και ύστερα η οικογένεια επιλέγει να πηγαίνει σε ένα νόμιμο φροντιστήριο, να παίρνει απόδειξη, να γίνονται όλα σωστά και το παιδί να παίρνει τη μόρφωση, όταν δεν έχει τη δυνατότητα ο γονιός να πληρώνει χρήματα.
 
Αυτό και θα κυνηγήσει την παρανομία και τη φοροδιαφυγή, που υπάρχει πολύ μεγάλη στην εποχή μας, από τα ιδιαίτερα είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα, θα βοηθήσει πάρα πολύ προσλήψεις καθηγητών στα φροντιστήρια, γιατί θα αυξηθεί η δουλειά και θα παταχθεί και η εισφοροδιαφυγή στο ΙΚΑ. Αλλά κυρίως είναι μια πρόταση που θα βοηθήσει βασικά την οικογένεια» τόνισε.

Ενστάσεις και για το νέο ασφαλιστικό από την ΟΕΦΕΣ

Προτάσεις όμως και σε ό,τι αφορά το ασφαλιστικό καθεστώς των ελεύθερων επαγγελματιών και των όσων προβλέπει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο γι’ αυτούς θα καταθέσει ο ΟΕΦΕΣ σε συνεργασία με τη ΓΣΕΒΕΕ, το Οικονομικό Επιμελητήριο και άλλους φορείς σύμφωνα με τον κ. Κετζετζή, καθώς το ασφαλιστικό αποτελεί το δεύτερον φλέγον όπως το χαρακτήρισε θέμα του κλάδου. Ο ίδιος υπογράμμισε την ήδη πολύ υψηλή φορολογία που αντιμετωπίζουν και η οποία αγγίζει έως και το 33% των εισοδημάτων τους, ανάλογα την περίπτωση, η οποία σε συνδυασμό με τις υψηλές προκαταβολές για την επόμενη χρονιά, τα τέλη επιτηδεύματος, την εισφορά αλληλεγγύης αλλά και την εισφορά στον ΟΑΕΕ που αναμένεται να ισχύσει, οδηγεί είτε στο κλείσιμο φροντιστηρίων είτε στην παραοικονομία. 

Ανέστης Στρατιάδης «Περιμένουμε να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις που κάνουμε από τα υπουργεία για να μπορέσουν να συνεχίσουν να υπάρχουν οι επιχειρήσεις»

Την ανάγκη οι προτάσεις της ΟΕΦΕ να βρουν ευήκοα ώτα και από την πλευρά της κυβέρνησης όσο και από την πλευρά των αρμοδίων, στα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, υπογράμμισε με τη σειρά του και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Θράκης, κ. Ανέστης Στρατιάδης κάνοντας λόγο για προτάσεις «ουσιαστικές» που μπορούν να βοηθήσουν τόσο την παιδεία όσο και την οικονομία «για να μπορέσουν να υπάρχουν οι επιχειρήσεις, να μην έχουμε φαινόμενα φοροδιαφυγής ή φοροαποφυγής, και να μπορέσουμε να σηκώσουμε το βάρος».
 
Τα βάρη αυτά ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο ίδιος, είναι δυσανάλογα και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ήδη στρεβλή κατάσταση που βιώνουν οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης. Όπως τόνισε ο ίδιος τα νόμιμα φροντιστήρια στη Θράκη είναι λίγο παραπάνω από 30, τα οποία απασχολούν περίπου 300 άτομα, αντιμετωπίζοντας όμως πολλά προβλήματα. Χαρακτηριστικά είναι τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν φέτος στη λειτουργία των φροντιστηρίων σε ό,τι αφορά την επιβολή του ΦΠΑ που όπως εξήγησε «δημιούργησε προβλήματα και στις τιμές που θα υπάρχουν, στις συμφωνίες που έγιναν με τους γονείς για τα δίδακτρα, τα οποία εμείς φέτος τα κρατήσαμε σε σταθερά επίπεδα ενώ μάλιστα υπάρχουν και κάποιες μειώσεις σε σχέση με πέρυσι, προβλήματα και συνθήκες μέσα στις οποίες προσπαθούμε να παραμείνουμε ανοιχτοί, να μπορούμε να έχουμε την ποιοτική παροχή υπηρεσιών που είχαμε πάντα, να μπορέσουμε όσο το δυνατόν να μην έχουμε απολύσεις, να υπάρχει το ασφαλισμένο προσωπικό ώστε να ανταποκριθούμε σε όλες τις υποχρεώσεις μας και όλα αυτά την ώρα που η αύξηση της φορολογίας, οι εισφορές κτλ δημιουργούν ένα δυσμενές κλίμα για το πώς θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά».
 
«Όλο αυτό, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να συνεχιστεί» επεσήμανε ο ίδιος για να καταλήξει λέγοντας πως «αυτό νομίζουμε που αφορά εμάς αφορά φυσικά και όλους τους επαγγελματίες και περιμένουμε μαζί με τους άλλους συναδέρφους να γίνουν αποδεκτές από τα υπουργεία οι προτάσεις που κάνουμε, για να μπορέσουν να συνεχίσουν να υπάρχουν οι επιχειρήσεις και να μπορέσουν να δίνουν τον οβολό τους στην κατεύθυνση που πρέπει, την ελληνική κοινωνία, την ελληνική πολιτεία και την οικονομία της». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.