Την ανοιξη με ποιηση υποδεχτηκαν μαθητες της Κομοτηνης στη Δημοτικη Βιβλιοθηκη

Από το 5ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο και το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής

Ένας διάλογος για την ποίηση που περιλάμβανε ξένες γλώσσες, χαϊκού αλλά και ζωγραφική, ως βάση για να απογειώσει την έμπνευση των παιδιών, έλαβε χώρα το πρωί της Πέμπτης 21 Μαρτίου στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης.

Παιδιά από το 5ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο και το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, το πρώτο με το Αλφαβητάρι της ποίησης και το δεύτερο με χαϊκού και μελοποιημένη Γαλλική ποίηση, έδωσαν το δικό τους στίγμα σε μια μέρα που γιορτάζει η φύση αλλά και η ποίηση.

Ενίσχυση της δημιουργικής τέχνης

Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Κατερίνα Σαραφίδου, στάθηκε στην ταύτιση της ποίησης και της άνοιξης αυτή την ημέρα. «Η ποίηση είναι φως, όπως και η άνοιξη, είναι διανόηση, όπως λέει ο Πολ Βαλερί, μια ανθρώπινη δραστηριότητα που έχει να κάνει με την τέχνη και ευνοεί τους ανθρώπους», και πολύ περισσότερο το παιδιά, που αγαπούν και το έμμετρο λόγο.

Σε αυτό το πλαίσιο συμμετείχε το 5ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, γνωρίζοντας πόσο καλό κάνει η ποίηση στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης στα παιδιά.

Συνδυάζοντας ζωγραφική και ποίηση

Τα παιδιά του 5ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής πραγματοποίησαν δράση με τίτλο «Το Αλφαβητάρι της Ποίησης» με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την  Ευτυχία Βασιλούδη, παρουσιάζοντας τη δική τους ποίηση συνδυάζοντάς την με εικαστικά έργα που δημιούργησαν, τα οποία και παρατίθονταν στους τοίχους της αίθουσας.

Όπως ανέφερε η εκπαιδευτικός, από την αρχή της χρονιάς δουλεύουν ποιήματα με τα παιδιά, μέσα από τα οποία έγινε προσπάθεια να κινητοποιηθούν και να βρουν την εικόνα μέσα στη λέξη.

Μετά από πρόσκληση λοιπόν της Δημοτικής Βιβλιοθήκης για την ημέρα της ποίησης, αξιοποίησαν όλη τη δουλειά που είχε γίνει με δικά τους βιβλία με τα παιδιά να γράφουν τη δική τους ιστορία και να την εικονογραφούν, φτιάχνοντας σε μικρές ομάδες ποιήματα μαζί με την εικονογράφησή τους.

Θεωρεί άλλωστε πως εκπαιδευτικές δράσεις σαν και αυτή βοηθούν το μυαλό των παιδιών να αρχίσει να φαντάζεται, και αυτό που φαντάζεται να το αποτυπώνει στο χαρτί, αλλά και να γεμίζει την ψυχή τους και να την κάνει πιο «χρωματισμένη».

Μια διαφορετική προσέγγιση μέσα από τα χαϊκού

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συμμετείχε με μεγάλη χαρά σε αυτή την δράση, σημείωσε η κ. Κατερίνα Σχοινά, υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης, μιας και συνεργάζεται εδώ και χρόνια με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, σε εκδηλώσεις που άπτονται της λογοτεχνίας, ενώ η χαρά τους είναι ακόμα μεγαλύτερη από το γεγονός ότι συναντώνται η Πρωτοβάθμια με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Για αυτό και απεύθυναν πρόσκληση στο 1ο Γυμνάσιο και την καθηγήτρια Σμαράγδα Πολυζωίδου, που εδώ και μερικά χρόνια συντονίζει μια ομάδα Γαλλοφωνίας στο σχολείο, τα μέλη της οποίας μελετούν την ποίηση ελληνική, γαλλική και παγκόσμια.

Θεωρεί δε σημαντικό ότι η ομάδα εκπροσωπείται από το χαϊκού, που είναι η πιο σύντομη μονάδα ποίησης και αποτυπώνει μια στιγμή μέσα στην κίνηση, με την συντομία να επιτρέπει στον ακροατή να συμπληρώσει τα υπόλοιπα, όπως γίνεται με την ποίηση και την τέχνη εν γένει.

Παρουσίασαν δε και ένα τον Γάλλο ποιητή, τον Ζακ Πρεβέρ, που προσπαθεί συχνά να μιμηθεί με την ποίησή του την παιδική γλώσσα και τον προφορικό λόγο, και έτσι μπορεί να γίνει κατανοητή από τα παιδιά που πλαισιώνουν την εκδήλωση.

Νιώθοντας την ομορφιά γύρω μας

Από την πλευρά της η διευθύντρια του σχολείου κ. Νέλλη Ζαφειριάδου, η εκδήλωση τιμά την παγκόσμια ημέρα της ποίησης, η αρχική έμπνευσή της οποίας ανήκει σε έναν Έλληνα ποιητή, τον Μιχαήλ Μήτρα.

«Είναι μια μέρα χαράς και γιορτής, και μια μέρα να διαδοθεί η ποίηση ως ένα λογοτεχνικό μέσο έκφρασης συναισθημάτων, χαράς που απευθύνεται σε όλους, και κυρίως τα παιδιά» τόνισε, με την εκδήλωση αυτή να ενώνει ένα Δημοτικό και το Γυμνάσιο, για να τους δείξει ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν μικροί ποιητές και πως η ποίηση κάνει την ζωή τους πιο όμορφη και πιο ευφάνταστη.

«Η καλύτερη αντίσταση είναι η ομορφιά, και την ομορφιά μέσα από την ποίηση την βιώνουμε όλοι» ανέφερε, και αυτό θα το κάνει το σχολείο τους μέσα από τα  χαϊκού, ένα ποίημα που προέρχεται από την ιαπωνική παράδοση αλλά είναι ένας τρόπος δημιουργίας πολύ εύκολος για όλους.

«Δεν είναι απαραίτητο να είσαι λόγιος για να γίνεις ποιητής, αρκεί να νιώθεις την ομορφιά γύρω σου» ανέφερε, με τα χαϊκού τους στα Γαλλικά να συμμετάσχουν τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, λαμβάνοντας κάθε χρόνο την πρώτη διάκριση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.