Προβλημα στην αποκομιδη απορριμματων στην Κομοτηνη δημιουργουν οι καθυστερησεις στο Σταθμο μεταφορτωσης

Την ποιότητα των υπηρεσιών καθαριότητας επηρεάζουν οι πολλές ώρες αναμονής στον ΣΜΑ Κομοτηνής λόγω της έλλειψης συρμών μεταφοράς

Δημήτρης Μάγγας, πρόεδρος Ενιαίου Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Ροδόπης: «Όλοι αυτοί οι φορείς που ξεκίνησαν για τη διαχείριση των απορριμμάτων, έχουν ένα σκοπό, να δοθούν σε ιδιώτες τα πάντα»

Αλγεινή είναι η εικόνα που περιγράφουν οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Κομοτηνής, που αφορά τους εργαζόμενους σε όλους τους Δήμους της Ροδόπης, για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον σταθμό μεταφόρτωσης κατά την εκφόρτωση των απορριμματοφόρων τους.

Και αυτό γιατί στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), τον οποίο διαχειρίζεται ιδιώτης, πολλές φορές αναγκάζονται να περιμένουν πολλές ώρες για να αδειάσουν τα απορριμματοφόρα στο τέλος της βάρδιάς τους, λόγω του μικρού αριθμού των Συρμών μεταφοράς – συμπίεσης απορριμμάτων (πρέσες) που είναι διαθέσιμα για αυτό το λόγο.

Παράλληλα υπάρχουν φορές που δεν τους επιτρέπεται να αδειάσουν τα απορρίμματα πριν το τέλος της βάρδιας στον ΣΜΑ, με αποτέλεσμα να τα σταθμεύουν φορτωμένα στον όρχο της καθαριότητας, κάτι που εγκυμονεί κινδύνους για πυρκαγιά στο χώρο, αλλά και καθυστερεί την έναρξη της αποκομιδής των απορριμμάτων την επόμενη μέρα.

Για αυτό και βρέθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης 27 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της ΔΙΑΑΜΑΘ, με την στήριξη του Ενιαίου Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Ροδόπης, για να μεταφέρουν τα παράπονά τους στη διοίκηση της ΔΙΑΑΜΑΘ, και να ζητήσουν να βρεθούν λύσεις.

Βέβαια δεν κατάφεραν να έχουν συνάντηση ούτε με τον Πρόεδρο της Εταιρείας και Δήμαρχο Ξάνθης κ. Μανώλη Τσέπελη, ούτε με τον Γενικό Διευθυντή, όμως και πάλι μετέφεραν τα παράπονά τους σε εργαζόμενους, ζητώντας να τα μεταφέρουν με την σειρά τους στους άμεσα υπεύθυνους, και να ελεγχθεί ο ιδιώτης για την δραστηριότητά του.

Πρόβλημα εδώ και ένα χρόνο

Το πρόβλημα έχει προκύψει εδώ και ένα χρόνο, από τη στιγμή που ξεκίνησε να λειτουργεί η νέα μονάδα επεξεργασίας στην Αλεξανδρούπολη, με αποτέλεσμα να κλείσει ο ΧΥΤΑ Κομοτηνής και τα απορρίμματα της Ροδόπης να μεταφέρονται σε αυτή, τόνισε ο πρόεδρος του Ενιαίου Συλλόγου κ. Δημήτρης Μάγγας,

Έτσι τα οχήματα όλων των Δήμων της Ροδόπης εκφορτώνουν στον ΣΜΑ, που βρίσκεται στον παλιό ΧΑΔΑ της Κομοτηνής, σε τράκτορες με συρόμενα φορτηγά με συμπιεστές, για να μεταφερθούν στην Αλεξανδρούπολη.

Η σύμβαση για την μεταφορά των απορριμμάτων έχει όμως δοθεί από τη ΔΙΑΑΜΑΘ σε ιδιώτη, που πήρε 30 φορτηγά από τη ΔΙΑΑΜΑΘ, όμως από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε η διαδικασία αυτή, υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις στον ΣΜΑ, με τον Σύλλογο να δέχεται πολλές διαμαρτυρίες από τους συναδέρφους στην καθαριότητα.

Με τη σειρά τους μετέφεραν αυτές τις διαμαρτυρίες τόσο στον Γενικό Διευθυντή της ΔΙΑΑΜΑΘ, όσο και στον Δήμαρχο Κομοτηνής, για να το μεταφέρει ως μέλος του ΔΣ της εταιρείας.

Πήραν βέβαια διαβεβαιώσεις πως το πρόβλημα είναι προσωρινό, και θα ομαλοποιηθεί, όμως παρότι υπήρξε πράγματι μια βελτίωση μετά τις διαμαρτυρίες τους, στη συνέχεια το πρόβλημα επανεμφανίστηκε, με τους οδηγούς να αναγκάζονται να περιμένουν για τρεις και τέσσερις ώρες.

Για να καταδείξει το μέγεθος του προβλήματος, ο κ. Μάγγας περιέγραψε την καθημερινότητα των εργαζόμενων στην αποκομιδή απορριμμάτων, που ξυπνούν νωρίς για να ξεκινήσουν την βάρδια τους στις 4 το πρωί, και στο τέλος του δρομολογίου τους, πηγαίνουν στον ΣΜΑ όπου δεν υπάρχουν φορτηγά-πρέσες για να ξεφορτώσουν, μιας και έχουν φύγει για Αλεξανδρούπολη για να μεταφέρουν τα απορρίμματα εκεί, και πρέπει να περιμένουν να επιστρέψουν, κάτι που σημαίνει καθυστέρηση δύο, τριών και τεσσάρων ωρών, με αποτέλεσμα το ωράριο τους να φτάνει τις 10 και 11 ώρες.

Μάλιστα αν δεν έχουν επιστρέψει τα φορτηγά-πρέσες από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τις 2 το μεσημέρι, όταν και σταματά η παραλαβή στον ΣΜΑ, τα φορτηγά επιστρέφουν στον όρχο οχημάτων της καθαριότητας φορτωμένα, κάτι άκρως επικίνδυνο, τόνισε ο κ. Μάγγας, μιας και ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει ο κίνδυνος πυρκαγιάς, που μπορεί να προκαλέσει σημαντική ζημιά και στα υπόλοιπα οχήματα, ενώ η πρωινή μεταφορά των απορριμμάτων καθυστερεί την έναρξη της αποκομιδής την επόμενη μέρα.

Ζήτημα η ορθή διαχείριση στην ΑΜΘ

Ως κύριο λόγο αυτών των καθυστερήσεων είναι η μετακίνηση δύο εκ των φορτηγών-πρεσών στην Ξάνθη, για να εξυπηρετήσουν την αποκομιδή εκεί, με τον κ. Μάγγα να τονίζει πως ενώ διαλύθηκε ο παλιός τοπικός σύνδεσμος διαχείρισης απορριμμάτων, ο ΣΔΑΝΞ, με την ΔΙΑΑΜΑΘ να αναλαμβάνει το ρόλο του, δεν υπήρξε καμία πρόνοια για να δοθούν επιπλέον οχήματα.

«Αυτό που κάνουμε είναι να μοιράζουμε τη φτώχεια μας, παίρνουμε οχήματα από την Κομοτηνή και τα πηγαίνουμε στην Ξάνθη για να μπορέσουμε με λίγα λεφτά να βγάλουμε την διαδικασία» εξήγησε, τονίζοντας πως για να λειτουργήσει σωστά ο ΣΜΑ της Κομοτηνής, θα πρέπει να έχει πέντε τράκτορες με ισάριθμο αριθμό φορτηγών-πρεσών, αντί των τριών που είναι διαθέσιμα τώρα.

Επίσης προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στα στραγγίσματα που έχουν τα φορτηγά, για τα οποία δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ενώ ο κ. Μάγγας θεωρεί πως δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό από πλευράς του εργολάβου, για να γίνει ορθά η παραλαβή των απορριμμάτων, με αποτέλεσμα να σκορπίζουν σε κάποιες περιπτώσεις σκουπίδια, και να υπάρχουν αντιπαραθέσεις μεταξύ των εργαζομένων στην καθαριότητα και αυτών του ΣΜΑ για την συγκέντρωσή τους, παρόλο που η ευθύνη της καθαριότητας του χώρου θεωρεί πως ανήκει στον εργολάβο.

Απότοκο των ιδιωτικοποιήσεων το πρόβλημα

Τα προβλήματα αυτά βέβαια, αποτελούν σύμφωνα με τον κ. Μάγγα απότοκο της σταδιακής ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής, που θεωρεί πως αποτελεί το Ελντοράντο των ιδιωτικοποιήσεων και των εργολάβων, με ενδιαφέρον από εταιρείες ακόμα και από το εξωτερικό για αυτή.

Η αιτιολογία που προβλήθηκε στην τελευταία επαφή του με τον Γενικό Διευθυντή της ΔΙΑΑΜΑΘ, προτάχθηκε η αιτιολογία της μεγάλη πυρκαγιάς στον Έβρο, όμως τα προβλήματα προηγήθηκαν αυτής και δε έχουν ομαλοποιηθεί έκτοτε.

Για αυτό και αίτημά τους είναι να αυξηθεί ο αριθμός των πρεσών που είναι διαθέσιμες στο ΣΜΑ Κομοτηνής, αλλά και να υπάρξει διαφορετικός προγραμματισμός, ή αλλαγή του ωραρίου του ΣΜΑ, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν χωρίς τις καθυστερήσεις, τις αντεγκλήσεις και τις γκρίνιες, χωρίς όμως ανταπόκριση μέχρι τώρα. «Όλοι αυτοί οι φορείς διαχείρισης που ξεκίνησαν για τη διαχείριση των απορριμμάτων, έχουν ένα σκοπό, να δοθούν σε ιδιώτες τα πάντα, και η διαχείριση των σταθμών διαχείρισης και μεταφοράς» ανέφερε, ενώ τόνισε πως τρέχει νέος διαγωνισμός, 15 εκ. ευρώ για την αποκομιδή των απορριμμάτων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.