Ο προεδρος της ΕΛΜΕ Ροδοπης Μ.Βασιλειαδης για τις αλλαγες στα Λυκεια και τον τροπο εισαγωγης στην τριτοβαθμια εκπαιδευση

«Το σχολείο πρέπει να έχει έναν αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα και δεν θα πρέπει να υποτάσσεται σε οποιαδήποτε ανάγκη ενός δημοσιονομικού προβλήματος»

«Οι δηλώσεις του Υπουργού Υγείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο ξαναφέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη ενός μακροπρόθεσμού εθνικού σχεδιασμού για την παιδεία και την εκπαίδευση γενικότερα» ήταν το κεντρικό μήνυμα που θέλησε να στείλει σχολιάζοντας στον «ΠτΘ» τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας  κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, προτάσσοντας την ανάγκη ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου, συμφωνημένου από το σύνολο των πολιτικών κομμάτων, «που θα επιτρέπει την εφαρμογή των όποιων αλλαγών και θα καταστήσει δυνατή την αξιολόγησή του στην πράξη».
 
Ο κ. Βασιλειάδης στάθηκε κριτικά απέναντι στα ανακοινωθέντα δια στόματος του κ. Γαβρόγλου τονίζοντας την ανάγκη αποφυγής του λαϊκισμού στις πλάτες και τις αγωνίες των μαθητών, δίνοντας ως τέτοιο παράδειγμα τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης, επισημαίνοντας ωστόσο πως μένουν πολλά ακόμα να διευκρινιστούν σχετικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές και προτάσσοντας την ανάγκη διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα, που γνωρίζει εκ των έσω τα προβλήματα της εκπαίδευσης και πώς αυτά μπορούν να λυθούν. 

«Λοταρία» το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 

Αναφορικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης έκανε λόγο για «λοταρία», διότι, όπως υπογράμμισε,  «όπως σε κάθε εφαρμογή καινούργιου συστήματος τα πρώτα χρόνια κάποιοι θα επηρεαστούν θετικά και κάποιοι αρνητικά». Ο ίδιος κράτησε μικρό καλάθι ως προς την υλοποίηση των ανακοινώσεων, δεδομένης της ψήφισής τους τον προσεχή Δεκέμβριο και τον επιπλέον χρόνο που θα χρειαστεί για την έκδοση των σχετικών διευκρινιστικών εγκυκλίων, ενώ συνέδεσε τις αλλαγές αυτές με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων αλλά και την ύπαρξη ενός σχεδίου κατεύθυνσης των μαθητών προς την τεχνική εκπαίδευση στα «πρότυπα» άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
 
« Το σχολείο πρέπει να έχει έναν αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει, ειδικά το λύκειο, να υποτάσσεται σε οποιαδήποτε ανάγκη ενός εξεταστικού συστήματος ή σε οποιαδήποτε ανάγκη ενός δημοσιονομικού προβλήματος που πρέπει να επιλύσει η Ελλάδα» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως με τις πρώτες αυτές εξαγγελίες, το Υπουργείο «εξοικονομεί» συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα όπως τόνισε «με τις εξαγγελίες αυτές το υπουργείο “κερδίζει” μαθηματικούς αλλά και φιλολόγους, λόγω της κατάργησης των Λατινικών, και επειδή έχουμε περισσότερους κοινωνιολόγους ή γυμναστές, εντάσσει στο πρόγραμμα ως βασικά μαθήματα αυτά της κοινωνιολογίας και της φυσικής αγωγής, όπως αντίστοιχα και τα θρησκευτικά. Φυσικά τα μαθήματα αυτά θα πρέπει να υπάρχουν η λογική όμως που κρύβεται από πίσω κινείται σε μία τέτοια κατεύθυνση, εξ ου και αυτό που πρέπει να προτάξουμε είναι πως το λύκειο δεν θα πρέπει να υποτάσσεται σε οποιεσδήποτε ανάγκες ενός εξεταστικού συστήματος».  

Ταξικοί φραγμοί στην εκπαίδευση σε ό,τι αφορά τις περιφερειακές σχολικές μονάδες  

Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος ο κ. Βασιλειάδης συνέδεσε τις αλλαγές στην εισαγωγή τριτοβάθμια εκπαίδευση και το λύκειο και με το ζήτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, τονίζοντας πως με τον τρόπο αυτό, που θυμίζει το σύστημα των δεσμών, θα απαιτηθεί μικρότερος αριθμός εκπαιδευτικών, λόγω της «εξοικονόμησης» ωρών.  «Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Σχολείου των Σαπών όπου έχουμε δύο τμήματα θετικής κατεύθυνσης και ένα τμήμα οικονομίας, δηλαδή μαθηματικά κατεύθυνσης 15 ώρες και τρία τμήματα γενικής παιδείας, δηλαδή έξι ώρες μαθηματικά, που  μας κάνουν 21 ώρες. Με την κατάργηση του μαθήματος Μαθηματικών Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου και με την αύξηση στη θετική κατεύθυνση 6 ωρών, είναι 18 ώρες, άρα κερδίζουμε τρεις ώρες μαθηματικών μόνο από το λύκειο Σαπών» δήλωσε, εκφράζοντας μάλιστα φόβους πως σε συνδυασμό με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων φέτος τα τμήματα προσανατολισμού θετικής κατεύθυνσης στο λύκειο των Σαπών θα είναι μόλις ένα.  Ο ίδιος επέμεινε υποστηρίζοντας πως προβλήματα θα δημιουργηθούν και για τους μαθητές, οι οποίοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με την αδυναμία της δημιουργίας τμημάτων συγκεκριμένων κατευθύνσεων, λόγω των περιορισμών της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκαστούν είτε να επιλέξουν διαφορετική κατεύθυνση είτε να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο. «Άρα κυρίως για  τα περιφερειακά σχολεία έχουμε ένα είδος ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση» υπογράμμισε χαρακτηριστικά. 

Σχέδιο για την κάλυψη των αναγκών της αγοράς κατά της γενικότερης μόρφωσης 

«Το σχολείο πρέπει να έχει μορφωτικό, εκπαιδευτικό, αυτόνομο χαρακτήρα και δεν πρέπει να το υποτάσσουμε σε οποιαδήποτε λογική ενός εξεταστικού συστήματος για το πώς θα μπαίνουν οι μαθητές στις σχολές που θέλουν να σπουδάσουν, γεγονός που αποτελεί βασικό κριτήριο για την ΟΛΜΕ, η οποία το είχε προτείνει» συνέχισε ο ίδιος σχολιάζοντας τα περί διαλόγου που προηγήθηκε των προτεινόμενων αλλαγών, για να τονίσει  πως πολλές από τις λογικές του κ. Γαβρόγλου κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση.
 
«Εμείς δεν θέλουμε να μπούμε σε μία λογική άγονης κριτικής.  Μπορούμε να πούμε ότι ο κ. Γαβρόγλου έχει κάποιες λογικές οι οποίες είναι σωστές, όπως η “ριζοσπαστικοποίηση” της εισαγωγής, αλλά όλα τα προαναφερθέντα μένει να τα δούμε στην πράξη» κατέληξε, εμμένοντας ωστόσο πως «η λογική του Υπουργείου κρύβει κάτι άλλο από πίσω και νομίζω ότι είναι η λογική να οδηγήσει το 55% των μαθητών στα ΕΠΑΛ. Το να αρχίσουμε δηλαδή να έχουμε πτυχία επιπέδου 5 και 6, δηλαδή πτυχία τεχνικών ειδικοτήτων, τα οποία θα μπορούν να καλύπτουν τις  ανάγκες της αγοράς και όχι τη γενικότερη μόρφωση, στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος της Ε.Ε. που είναι πιο μεγάλο».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.