«Πρωιμη Παρεμβαση και Αυτισμος, ενημερωση και αποδοχη»

Η 1η ημερίδα του Συλλόγου «Αγίων Θεοδώρων» με ομιλητές τους Όλγα Παΐζη, Σταύρο Φράγκο, Πάρη Ζάμπακα και Ευγενία Εξακοϊδου

Την 1η του Ημερίδα για τον αυτισμό με τίτλο «Πρώιμη Παρέμβαση και Αυτισμός, ενημέρωση και αποδοχή» θα πραγματοποιήσει την προσεχή Κυριακή 26 Νοεμβρίου και ώρα 10 στο Ίδρυμα Παπανικολάου ο Σύλλογος ΑμεΑ Νοητικής Υστέρησης ν.Ροδόπης «Άγιοι Θεόδωροι» με στόχο να ακουστούν χρήσιμες οπτικές πάνω στο ζήτημα.

Ομιλητές της ημερίδας θα είναι η ψυχοπαιδαγωγός κ.Όλγα Παΐζη, καθώς και ο κοινωνικός λειτουργός και προϊστάμενος του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) κ. Σταύρος Φράγκος, ενώ τον λόγο θα λάβουν και δυο γονείς ατόμων με αυτισμό οι κ.κ. Πάρης Ζάμπακας και Ευγενία Εξακοϊδου, η οποία αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του ΔΣ του Συλλόγου ΔΑΔΑΑ Ν. Ροδόπης.

Με αφορμή την εκδήλωση ο κ. Φράγκος μίλησε το πρωί της Τρίτης, 21 Νοεμβρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» αναφερόμενος στα βασικά σημεία της εισήγησής του, εκκινώντας ωστόσο από την κατάρριψη της αντίληψης ότι η εν λόγω ημερίδα αφορά μόνο σε άτομα που έχουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον ανθρώπους που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, αλλά και στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.

Επικεντρώνοντας στον ρόλο του ΚΕΔΑΣΥ ο κ.Φράγκος εξήγησε πως θα αναφερθεί στον ρόλο που το Κέντρο καλείται να διαδραματίσει στην πρώιμη παρέμβαση, στην ειδική αγωγή και  στα παιδιά που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα, υπογραμμίζοντας πως πάντα λαμβάνεται υπόψιν η στάση και η οπτική των γονέων μέσα από την συνεργασία που από κοινού επιτυγχάνουν. Η εισήγησή του θα αποτελέσει ευκαιρία κατανόησης του τοπίου της ειδικής αγωγής, εστιάζοντας στο πεδίο της εκπαίδευσης, τυπικής και άτυπης, ενώ θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της κινητοποίησης των γονέων ώστε να αξιοποιήσουν τον χρόνο της έγκαιρης δράσης.

Περισσότερη πράξη λιγότερη θεωρία

Στόχος της ημερίδας, όπως τόνισε ο ίδιος, είναι να αναδειχθούν αλήθειες, χρήσιμες πληροφορίες, νέες προοπτικές και σκέψεις και λιγότερο η θεωρητική ανάπτυξη του  θέματος, ενώ ερωτηθείς σχετικά με την υφιστάμενη εκπαιδευτική πραγματικότητα που θέλει τα περισσότερα κενά εκπαιδευτικών σε θέσεις παράλληλης στήριξης,  εξήγησε πως θα συζητηθούν και τα ζητήματα της παράλληλης στήριξης, πώς την αντιλαμβάνεται η πολιτεία αλλά και η κοινωνία και κυρίως με ποιους τρόπους μπορεί αυτή να αξιοποιηθεί στην καθημερινότητα τους και τέλος να παρουσιαστεί ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σήμερα το ΚΕΔΑΣΥ.

Κληθείς να εξηγήσει όρους, όπως αυτός της πρώιμης παρέμβασης, ο κ.Φράγκος επέμεινε στην εφαρμογή αυτής στην εκπαίδευση που όπως εξήγησε εστιάζει στα πρώτα στάδια ανάπτυξης ενός μαθητή, από την στιγμή που διαπιστώνεται πως βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Η πρώιμη παρέμβαση αφορά στους τρόπους καλλιέργειας των δεξιοτήτων του λαμβάνοντας πάντα υπόψιν την μοναδικότητά της κάθε περίπτωσης, γεγονός που είναι επιτευκτό, καθώς σχολικές μονάδες είναι ήδη στελεχωμένες με το εξειδικευμένο προσωπικό που μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες αυτές, τις λεγόμενες κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών που αφορούν κυρίως στη λειτουργικότητά τους, όχι μόνο για όσους βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα σε σχέση με το πώς τα μέλη της στέκονται απέναντι σε κάποιον που λειτουργεί με τρόπο διαφορετικό. «Αυτό είναι δείγμα πολιτισμού» υπογράμμισε για να καταλήξει λέγοντας πως «τουλάχιστον είναι ένα δείγμα του επιπέδου της εκπαίδευσης που έχουμε στη χώρα μας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.