Μαθητες του 4ου Γυμνασιου Κομοτηνης σε προγραμμα Erasmus+ μαζι με σχολεια απο αλλες 4 ευρωπαικες χωρες

Επίσκεψη εκπαιδευτικών του σχολείου στην Badalona της Ισπανίας για την οργάνωση των δράσεων

Σε νέο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ διάρκειας δύο χρόνων με τίτλο «Constructing European identity through material and intangible heritage» και θέμα τη Βιομηχανική κληρονομιά θα συμμετάσχει το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής.
Το έργο επικεντρώνεται στη γνώση και τη μάθηση σχετικά με την ευρωπαϊκή βιομηχανική κληρονομιά με τους συμμετέχοντες μαθητές του προγράμματος, που είναι από σχολεία της Ισπανίας, της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Τουρκίας και της Πολωνίας,  να συνεργάζονται πάνω στην ευρεία έννοια του «βιομηχανική», όσον αφορά σε υλικά αλλά και άυλα θέματα.

Εξηγώντας το περιεχόμενο, τη «στόχευση» και τα οφέλη για τους μαθητές του παραπάνω προγράμματος η κ. Δανάη Παντελίδου, εκπαιδευτικός του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής σημείωσε πως «η γνώση της πολιτιστικής κληρονομιάς θα παρακινήσει τους μαθητές μας να μάθουν για την κληρονομιά άλλων χωρών, βρίσκοντας  κοινές συνδέσεις και τα κοινά σύμβολα. Ελπίζουμε να αναπτύξουμε περισσότερο από μια ιστορική μνήμη θέλουμε να ανακαλύψουμε νέες βιομηχανικές επιχειρήσεις και να εξετάσουμε  τι μπορούμε να κάνουμε με τα ερείπια των παλαιών βιομηχανιών.
 

Το δεύτερο στοιχείο στο προγράμματος σχετίζεται με τη γλώσσα. «Όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο έργο  είναι τοποθετημένα στα όρια της  Ευρώπης  η μητρική τους γλώσσα προέρχεται  από διαφορετικές προελεύσεις, έτσι τα αγγλικά θα είναι η γλώσσα  επικοινωνίας. Επιπλέον, οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να είναι Ευρωπαίοι» παρατήρησε η εκπαιδευτικός του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής.

Το τρίτο στοιχείο του προγράμματος έχει να κάνει με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. «Ένας από τους στόχους του σχεδίου μας» εξήγησε σχετικά η κ. Παντελίδου «είναι οι μαθητές  να συνηθίσουν να εργάζονται σε ένα δίκτυο, να μοιράζονται τις γνώσεις και να μελετούν με έναν συνεργατικό τρόπο. Για να επιτευχθεί αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε  εργαλεία web 3.0 που θα επιτρέψουν στους μαθητές μας να εργαστούν από κοινού, χρησιμοποιώντας την Αγγλική γλώσσα,  ανταλλάσσοντας τις γνώσεις πάνω σε ό, τι έχουν μάθει, αυξάνοντας τις δεξιότητές τους και βοηθώντας τους  με την ιδιοσυγκρασία τους».

Ακόμη αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος οι συμμετέχοντες μαθητές θα γνωρίσουν κάποια εργαλεία που σχετίζονται με το GIS (Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών) και θα αναπτύξουν μια εφαρμογή σε tablet ή smartphone για τη βιομηχανική κληρονομιά. 

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Badalona 

Στα πλαίσια του σχεδίου μάλιστα υλοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη από 16 έως 20 Ιανουαρίου στην Badalona της Ισπανίας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 Constructing European Identity through material and intangible heritage. Η αντιπροσωπία του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής συναντήθηκε με τις αντιπροσωπίες των υπολοίπων συνεργαζόμενων σχολείων το απόγευμα της Δευτέρας 16 Ιανουαρίου στις εγκαταστάσεις του Ισπανικού σχολείου (Institut Enric Borras), για μια πρώτη γνωριμία και ξεναγήθηκε από μαθητές του στους χώρους του σχολείου.

Την Τρίτη 17 Ιανουαρίου έγινε μια πρώτη παρουσίαση στη βιβλιοθήκη του σχολείου της εφαρμογής App inventor που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί προκείμενου να παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του project μέσω μιας εφαρμογής για κινητά.

Την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου οι φιλοξενούμενες αντιπροσωπείες επισκέφθηκαν την Colonia Guell, αναγνωρισμένο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά συμπλέγματα (υφαντουργίας) στην Καταλονία, ένα βιομηχανικό χωριό το οποίο ιδρύθηκε το 1890 από τον ιδιοκτήτη Eusebi Guell γύρω από το εργοστάσιο. Στο χωριό αυτό οι εργάτες της βιομηχανίας εργάζονταν, ζούσαν, μορφώνονταν και ψυχαγωγούνταν  αφού είχαν προβλεφθεί όλες οι υποδομές όπως σχολείο, ιατρείο, βιβλιοθήκη, εντευκτήριο και παιδικός σταθμός για τα παιδιά των εργατριών, ώστε οι εργάτες απερίσπαστοι να αφιερώσουν όλο το χρόνο τους στη δουλειά. Ο σχεδιασμός της εκκλησίας ανατέθηκε στον διάσημο αρχιτέκτονα Ant. Gaudi, ο οποίος ολοκλήρωσε μόνο το κομμάτι που σήμερα ονομάζεται «Κρύπτη». Σ΄αυτήν δοκίμασε για πρώτη φορά πολλές αρχιτεκτονικές καινοτομίες τις οποίες εφάρμοσε αργότερα στη διάσημη Sagrada Familia.  Επισκεφθήκαμε αρχικά τον εκθεσιακό χώρο και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε σε όλο το βιομηχανικό «χωριό» το οποίο μοιάζει να είναι κατάλοιπο της φεουδαρχικής εποχής και προφανώς από εκεί πηγάζει και το όνομά του.
 
Το απόγευμα ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Ζυθοποιείο «Moritz» στη Βαρκελώνη το οποίο έχει διατηρήσει για μουσειακούς λόγους τις παλιές υποδομές κατασκευής μπύρας, οι οποίες έχουν ανακαινιστεί, είναι επισκέψιμες και αξιοποιήθηκαν ως μπυραρία και εστιατόριο.

Την Πέμπτη 19/1 έλαβε χώρα το 2ο εργαστήριο στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν οι εφαρμογές GIS που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο πρόγραμμα (ArcGisonline, Eduloc κα). Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις οι δραστηριότητες του τρέχοντος σχολικού έτους και αποφασίστηκε ποιες θα είναι αυτές και συμφωνήθηκαν οι σχετικές χρονικές προθεσμίες
Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση αρχικά στο εργοστάσιο Anis del Mono (παράγει ένα ποτό με βάση τον γλυκάνισο) στη Badalona όπου και εδώ υπήρχε ίδια φροντίδα από τους ιδιοκτήτες να αναπαλαιώσουν τις παλιές υποδομές του εργοστασίου και να τις κάνουν επισκέψιμες (πόλο έλξης τουριστών εκσυγχρονίζοντας παράλληλα την παραγωγή).

Την Παρασκευή 20/1 το πρωί έγινε η 3η συνάντηση των καθηγητών σχετικά με τον προϋπολογισμό, την προβλεπόμενη κινητικότητα του δεύτερου χρόνου και τις ημερομηνίες  όπου θα πραγματοποιηθούν αυτές. Ακολούθησε προγραμματισμός και εισήγηση σχετικά με το logo του προγράμματος.

Το απόγευμα οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν ένα παλιό σφαγείο το οποίο έχει επίσης αναπαλαιωθεί και είναι αξιοθέατο της Badalona χάρη στις αρχιτεκτονικές ιδιομορφίες του και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της Badalona. Η πόλη ιδρύθηκε τις πρώτες δεκαετίες του 1ου αιώνα π.χ. από τους Ρωμαίους με το όνομα Baetulo. Στο υπόγειο του Μουσείου μπορεί κανείς να σχηματίσει μια εξαιρετική εικόνα της πόλης στη ρωμαϊκή εποχή.

«Η συνάντηση κρίνεται εποικοδομητική καθώς διευκρινίστηκαν κύρια ζητήματα που αφορούν το σχέδιο και έδωσε τις απαραίτητες κατευθύνσεις και γνώσεις για την περαιτέρω εξέλιξή του» σημείωσε κλείνοντας η κ. Παντελίδου διευκρινίζοντας ότι  «το επόμενο έτος θα πραγματοποιηθεί συνάντηση των μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων στο 4ο Γυμνάσιο, μετακίνηση μαθητών μας στο σχολείο Enric Borras και επιπλέον δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.