Δυσκολα θα περπατησουν τα ηλεκτρικα ταξι στη Ροδοπη

Η έλλειψη υποδομών αποτρέπει το πέρασμα σε εναλλακτικές τεχνολογίες

Δύσκολα θα υπάρξει άμεσα επέκταση των ηλεκτροκίνητων ταξί στην Ροδόπη, αλλά και γενικότερα στην επαρχία, τονίζει ο πρόεδρος του τοπικού Συλλόγου κ. Αντρέας Κακαζάνης, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών. Την ίδια ώρα ο κλάδος, που έχει πληγεί σημαντικά από την πανδημία, έχει ζητήσει ξανά την ένταξή του στις πληττόμενες επιχειρήσεις.

Το προεδρείο της Ομοσπονδίας Ταξί συναντήθηκε πρόσφατα με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και τον Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο, όπου συζήτησαν τις λεπτομέρειες της επιδότησης που θα δοθεί από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτροκίνητου ταξί.

Η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στο τέλος Φεβρουαρίου, σε πρώτη φάση η επιδότηση μπορεί να καλύψει έως 2.000 αιτήσεις. ενώ το συνολικό ποσό της επιδότησης (έως 22.500 ανά αιτούντα) θα μοιραστεί αναλογικά ανά Περιφέρεια.

Όσοι υποβάλλουν αίτηση και προβούν σε παραγγελία ηλεκτροκίνητου ταξί θα έχουν το ίδιο δικαίωμα παράτασης (στην αντικατάσταση αυτοκινήτου) που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα ταξί, όμως ο κ. Κακαζάνης εκτιμά πως ακόμα είναι πολύ νωρίς για να ξεκινήσουν την μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών.

Ελάχιστο το ενδιαφέρον

Το ενδιαφέρον στην περιοχή μας, και στις περισσότερες περιοχές της χώρας, είναι από ελάχιστο ως μηδενικό, σημείωσε. Χαρακτηριστικό είναι, ανέφερε, πως σε παλιότερη πρόσκληση επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού ταξί, κατατέθηκαν μόλις δύο αιτήσεις σε όλη τη χώρα, και αυτές στην Αθήνα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα εν γένει είναι πολύ νέα, και ενώ η έλλειψη υποδομών για τη φόρτιση των οχημάτων είναι ένας ανασχετικός παράγοντας, οι επιφυλάξεις επικεντρώνονται στο γεγονός ότι πρόκειται για νέα τεχνολογία, χωρίς να έχει προχωρήσει η αυτονομία στις μπαταρίες, αλλά και ακόμα δεν υπάρχουν συνεργεία που θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους επαγγελματίες, που από τη φύση της εργασίας τους χρειάζεται να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, και πρέπει να τα επισκέπτονται πολύ συχνότερα από τα ΙΧ.

Γενικότερα αυτή η έλλειψη υποδομών περιορίζει τους επαγγελματίες στα συμβατικά οχήματα: στην Αθήνα, σημείωσε ο Πρόεδρος, υπάρχουν ταξί που κινούνται με φυσικό αέριο, που είναι πιο οικονομικό για τους οδηγούς. Όμως στην υπόλοιπη Ελλάδα, πέραν της Θεσσαλονίκης, που ακόμα και εκεί είναι μετρημένα, δεν υπάρχουν πρατήρια για να τους υποστηρίξουν.

Ανάγκη ενίσχυσης για τον κλάδο

Αξίζει να σημειωθεί πως στη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου, συζητήθηκαν και άλλα θέματα που αφορούν τον κλάδο, μεταξύ των οποίων και το πάγιο αίτημα να ενταχθεί αυτός στις πληττόμενες επιχειρήσεις, μιας και, μετά από τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ήρθε και η πανδημία για να τον πλήξει ακόμα περισσότερο.

Αυτό παραδέχτηκε και ο κ. Κακαζάνης, σημειώνοντας πως ήδη τα πράγματα ήταν δύσκολα για τον κλάδο λόγω κρίσης, και ήρθε ο κορωνοϊός να τον αποτελειώσει.

Παρόλα αυτά αυτή τη στιγμή τα περισσότερα ταξί στην πόλη μας συνεχίζουν την λειτουργία τους, παρόλο που οι δυσκολίες είναι σημαντικές.

Ερωτηθείς δε για τις αναφορές για προτάσεις αύξησης των κομίστρων των ταξί, σημείωσε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, και άλλωστε βρίσκεται στην κρίση του Υπουργείου αν θα γίνει, και σε αυτή την περίπτωση, ποια θα είναι η αύξηση του.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.