Διαμαρτυριες εκπαιδευτικων για την κατανομη διορισμων

Άρχισε η «ανάγνωση» του σκεπτικού με το οποίο το υπουργείο έκανε τη μοιρασιά

Εντείνονται οι διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών για την κατανομή των 11.700 διορισμών στα σχολεία τόσο σε σχέση με τα πραγματικά κενά ανά βαθμίδα όσο και με τα κενά ανά ειδικότητα. «Πού είναι οι φυσικοί που θα διδάξουν το μάθημά τους;» ρωτά η Ένωση Φυσικών μετά την ανακοίνωση των… 87 διορισμών.

«Υπουργέ, συρρικνώσατε τα Αγγλικά», λένε οι αναπληρωτές της Αγγλικής, που από φέτος θα καλύψουν και τα νηπιαγωγεία, αλλά με 193 νέους διορισμούς έναντι των 528 οργανικών κενών, ενώ οι βιολόγοι καταγγέλλουν τον «αδιευκρίνιστο και αδιαφανή τρόπο κατανομής» καθώς καλύφθηκαν τα μισά (53,8%) από τα σημαντικά κενά που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια το μάθημα. Η λίστα είναι μεγαλύτερη. Πολλές ειδικότητες είναι στα κάγκελα.

Μετά τις διαμαρτυρίες για την κατανομή των 11.700 διορισμών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με τις ανάγκες ανά βαθμίδα, άρχισε η «ανάγνωση» του σκεπτικού με το οποίο το υπουργείο έκανε τη μοιρασιά. Πρόχειρη και γρήγορη. Χειρότερη κι από τα προεκλογικά δώρα της τελευταίας στιγμής.

Πέραν του γεγονότος ότι πρόκειται για διορισμούς που η ίδια η Ν.Δ. μπλόκαρε μόλις εκλέχτηκε κυβέρνηση, πέραν του εμπαιγμού του κλάδου που -όπως έχει αποδειχθεί- δεν κρύβει η κυβέρνηση και καθόλου δεν τη νοιάζει, πέραν γενικώς των προβλημάτων και των κακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με το υπουργείο Παιδείας, η πραγματικότητα δεν αλλάζει. Ούτε με διορισμούς δεν στρώνει η κατάσταση. Ίσως πρέπει να το δουν επιτέλους και σαν τροφή για σκέψη οι τεχνοκράτες που ασκούν πολιτική.

«Εκπλαγήκαμε δυσάρεστα από τον μικρό αριθμό διοριστέων φυσικών» αναφέρει η Ένωση Φυσικών σε ανακοίνωσή της, τονίζοντας πως «ο αριθμός αυτός δεν δικαιολογείται ούτε από τον αριθμό των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο και Λύκειο ούτε από τα πραγματικά κενά φυσικών στα σχολεία. Είναι δε άξιον απορίας πώς μετά από περισσότερο από μία δεκαετία χωρίς διορισμούς και τις συνταξιοδοτήσεις που ακολούθησαν την ίδια περίοδο, τα οργανικά κενά, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ανέρχονται μόλις σε 84 και έτσι οι διοριστέοι φυσικοί είναι μόνο 87. Μπορεί το ΥΠΑΙΘ να δικαιολογήσει τους αριθμούς αυτούς;» διερωτάται. Ενόψει δε των νέων προγραμμάτων σπουδών και της αναβάθμισης της διδασκαλίας της Φυσικής, η Ένωση διερωτάται πάλι: «Πού είναι οι φυσικοί που θα διδάξουν το μάθημά τους;».

Οι αναπληρωτές Αγγλικής, αν και «το έχουν ξαναδεί το έργο και μάλιστα δεν γελάνε καθόλου πια», αποφάσισαν να απευθυνθούν με άλλον τρόπο στην υπουργό Παιδείας για το «νούμερο φάρσα» των διορισμών Αγγλικής. «Υπουργέ, συρρικνώσατε τα Αγγλικά», της λένε, αλλά προειδοποιούν ακόμα και με προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Ρωτούν μάλιστα: «Αλήθεια, ποιοι εκπαιδευτικοί θα καλύψουν τα μεγαλόπνοα σχέδια για την εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στα νηπιαγωγεία; Ποιο είναι το σχέδιο δράσης έτσι ώστε με 193 νεοδιόριστους να καλυφθούν 528 οργανικά μόνο κενά; Απαιτούμε τη δίκαιη και ίση μεταχείρισή μας με τους υπόλοιπους κλάδους της Π.Ε. και επιφυλασσόμεθα για τη χρήση κάθε νόμιμου μέσου έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στο δημόσιο σχολείο».

Οι βιολόγοι δηλώνουν: «Τα οργανικά κενά Βιολογίας στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα οποία ανακοινώθηκαν με τις εγκυκλίους των μετατάξεων στη Διαύγεια είναι 760 (+28 από περιοχές που δεν συμπεριλήφθηκαν στις μετατάξεις), 18 στα Μουσικά Σχολεία και 6 Φυσιογνωστών, που εντάσσονται στους πίνακες των Βιολόγων. Η επιλογή του υπουργείου Παιδείας ήταν να καλύψει μόνο τα 424 εξ αυτών, δηλαδή το 53,8% (424/788) των οργανικών κενών Βιολογίας. Ωστόσο, σε πολλούς άλλους κλάδους το υπουργείο επέλεξε να καλύψει σχεδόν το σύνολο των οργανικών κενών».

Όπως υπολογίζουν, «από τα 750 κενά που φαίνεται ότι απέμειναν, τα 342 (45,6%) αφορούν τους βιολόγους και τα υπόλοιπα 408 (54,4%) όλες τις υπόλοιπες 54 ειδικότητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! Είναι προφανές λοιπόν ότι το υπουργείο δεν αντιμετώπισε ισότιμα και δίκαια όλες τις ειδικότητες, εφόσον δεν έδωσε παντού το ίδιο ποσοστό κάλυψης οργανικών κενών». Οι θεατρολόγοι καθώς και πολλές άλλες ειδικότητες έχουν ήδη διαμαρτυρηθεί για το ίδιο ζήτημα.

Κοινωνιολογία πουθενά

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι εντείνονται και διευρύνονται σε διεθνές επίπεδο οι αντιδράσεις για την κατάργηση της Κοινωνιολογίας από την ερχόμενη σχολική χρονιά και την αντικατάστασή της από τα Λατινικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα). Μέχρι και η Βρετανική Κοινωνιολογική Εταιρεία έστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας εκφράζοντας το σοκ που υπέστη με την πληροφορία για την «πολιτική» αυτή απόφαση χωρίς επιστημονική ή παιδαγωγική τεκμηρίωση. Στο τέλος, δε, της επιστολής αναφέρεται ότι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί ένα σύγχρονο δημοκρατικό έθνος επιλέγει τέτοιους δρόμους. (Ποιος μπορεί;)

Σημειώνεται ότι η Σούζαν Χάλφορντ, που υπογράφει την επιστολή, εκτός από καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ είναι μέλος της Academy of Social Sciences καθώς και της Royal Society of Arts.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.