Γεωστρατηγικος Σιδηροδρομικος αξονας με… τρυπες

Της έκδοσης

Στην Βουλγαρία βρέθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο οποίος είχε συνάντηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του, και μεταξύ άλλων, μαθαίνουμε από το Δελτίο τύπου του Υπουργείου Μεταφορών, αναφέρθηκε στο σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη – Ρούσε, χαρακτηρίζοντάς τον γεωστρατηγικής σημασίας.

Αντιπαρερχόμαστε το γεγονός ότι στο δελτίο τύπου του υπουργείου η γεωγραφία είναι κάπως ανεστραμμένη όσο αφορά την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη, (ο άξονας περιγράφεται ως Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Καβάλα – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε), μιας και λάθη συμβαίνουν, θέλουμε να σταθούμε στην ουσία της ανακοίνωσης, την οποία βρίσκουμε, δυστυχώς, ελλιπή.

Και αυτό γιατί μεταξύ της Καβάλας, όπου έχει προχωρήσει ο προγραμματισμός για την σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, και την Αλεξανδρούπολη όπου επίσης υπάρχει κινητικότητα για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής μέχρι τη Βουλγαρία, υπάρχουν η Ξάνθη και η Ροδόπη, όπου αυτή τη στιγμή περνούν (όταν περνούν) μόνο εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, και η γραμμή πρέπει και αυτή να εκσυγχρονιστεί, για να μπορέσει να «κλείσει» ο συγκεκριμένος άξονας.

Και επειδή αυτά τα πράγματα παίρνουν χρόνο, και ακόμα περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα, θα περιμέναμε κινητικότητα και για αυτό το κομμάτι, προς το παρόν όμως επικρατεί σιωπή.

Ακόμα και το κομμάτι Καβάλα-Τοξότες, η μελέτη για το οποίο προηγήθηκε αυτής του Θεσσαλονίκη-Καβάλα κατά περίπου 10 χρόνια, ενώ αναφέρεται όταν το θυμηθούν από το Υπουργείο Μεταφορών, δεν βλέπουμε να έχει την ίδια προτεραιότητα με τη δεύτερη γραμμή.

Η αποσπασματικότητα της προσέγγισης έχει πάψει εδώ και καιρό να μας εκπλήττει, όμως είναι κυνικό να κάνουμε βαρύγδουπες δηλώσεις για κρίσιμες γεωστρατηγικές κινήσεις, την ώρα που έχουμε ένα καταφανές κενό στον «άξονα».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.