Μπορει να γινει μαθημα με 343 φοιτητες;

Της έκδοσης

Η τελευταία αφορμή για αντιπολιτευτική κριτική κυρίως από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή στάθηκε ο αριθμός των εισακτέων στα τμήματα του ΔΠΘ. Οι εκφραστές της κριτικής επικεντρώνονται κυρίως στην μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μπαίνουν δηλαδή σε μια ποσοτική-μπακαλίστική λογική, αγνοώντας ή παραβλέποντας ποιοτικά και ακαδημαϊκά κριτήρια.

Εκεί που θα έπρεπε να επικεντρωθεί η κριτική είναι, κατά την ταπεινή μας άποψη, ακριβώς στην αντίθετη πλευρά. Μεγαλύτερο προβληματισμό θα έπρεπε να προκαλεί (αν θέλουμε να υπερασπιζόμαστε την εκπαιδευτική-ακαδημαϊκή λειτουργία του πανεπιστημίου μας) ο αυξημένος αριθμός εισακτέων σε σχολές όπως η Νομική. Θυμίζουμε πως οι σχετικές αποφάσεις προβλέπουν 506 εισακτέους το 2022, όσους ακριβώς προέβλεπε η αντίστοιχη απόφαση το 2021 και κατά τι περισσότερους από το 2020 και 2019, οπότε προβλέπονταν 477 εισακτέοι. Τι στιγμή που στις αντίστοιχες Σχολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προβλέπεται σημαντικά μειωμένος αριθμός εισακτέων σε σχέση με τη Σχολή της Κομοτηνής. Έτσι για να έχουμε μια εικόνα: 370 εισακτέους πέρσι και φέτος προβλέπει η απόφαση για τη Νομική της Θεσσαλονίκης και 400 πέρσι και φέτος για τη Νομική της Αθήνας.

Να σημειώσουμε επίσης ότι η περσινή εφαρμογή της ΕΒΕ έδειξε ότι δεν υπήρξε πρόβλημα με την πλήρωση των προσφερόμενων θέσεων και στις τρεις Νομικές της χώρας. Βγάζοντας λοιπόν από την εξίσωση την μια παράμετρο που δυσχεραίνει την πλήρωση των θέσεων αυτό που απομένει για να μάθουμε πόσοι τελικά θα είναι οι πρωτοετείς φοιτητές που θα φοιτήσουν στην Νομική του ΔΠΘ είναι ο παράγοντας των μετεγγραφών. Τα στοιχεία που έχουμε από πέρσι είναι ότι συνολικά για διάφορους λόγους 163 φοιτητές που πέτυχαν στην Νομική Κομοτηνής ζήτησαν και έλαβαν μετεγγραφή για τις υπόλοιπες δύο Νομικές της χώρας. Άρα από τους 506 εισακτέους φοίτησαν τελικά στη Νομική Κομοτηνής 343.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν «να μπούμε στα παπούτσια» αυτών των 343 φοιτητών και να αναρωτηθούμε αν μπορεί να γίνει μάθημα με 343 φοιτητές σε ένα αμφιθέατρο. Ή έστω ότι «σπάει» το έτος και δημιουργούνται τρία τμήματα. Τότε υπάρχει το αναγκαίο καθηγητικό προσωπικό για να υποστηρίξει τρία τμήματα; Και βέβαια γεννούνται και άλλα ζητήματα πέρα από το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό. Πόσα λεωφορεία χρειάζονται για τη μεταφορά τους; Υπάρχει το αναγκαίο διοικητικό προσωπικό ώστε να μπορεί γρήγορα και αποτελεσματικά να ανταποκρίνεται στα αιτήματα των φοιτητών; Υπάρχουν τα απαραίτητα αντίτυπα στη βιβλιοθήκη της Σχολής ώστε να μπορούν οι φοιτητές να εκπονούν τις εργασίες τους; Και όλα αυτά μοναχά για μια Σχολή από τις τέσσερις που εδρεύουν στην πόλη μας. Για να μην αναφερθούμε σε ζητήματα θέρμανσης ή ηλεκτρισμού των σχολών ή μέριμνας για τους φοιτητές όπως η σίτιση και η στέγαση.

Τι προσπαθούμε να πούμε με όλα αυτά; Μα πως όταν μιλάμε για ενίσχυση του Πανεπιστημίου, τέτοιου είδους παραμέτρους θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και σε αυτήν την κατεύθυνση θα έπρεπε να απευθύνεται η κριτική μας. Και έτσι ως τοπική κοινωνία βοηθούμε το Πανεπιστήμιο της περιοχής μας να προοδεύσει. Εξασφαλίζοντας ότι η λειτουργία του γίνεται με τους όρους που πρέπει. Και όχι με όρους που θυμίζουν αλισβερίσι του τύπου πέρσι πήρα 10, 20, 100, 200 παραπάνω φοιτητές…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.