«Ποιος σκοτωσε τελικα τον Ιουλιο Καισαρα;»

Ενθουσιώδης η συμμετοχή των φοιτητών στο εκπαιδευτικό παιχνίδι του Εργαστηρίου Μελέτης Λατινικής Γλώσσας, Γραμματείας και Πολιτισμού του ΤΕΦ

Με μια πρωτότυπη δράση, έξω από τα εκπαιδευτικά στεγανά, έκανε το ντεμπούτο του το εργαστήριο

Με ένα πρωτοποριακό, διαδραστικό  εκπαιδευτικό παιχνίδι άνοιξε την αυλαία του το νεοϊδρυθέν Εργαστήριο Μελέτης Λατινικής Γλώσσας, Γραμματείας και Πολιτισμού του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης. που σε συνεργασία με την Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής το απόγευμα της Δευτέρας 15 Απριλίου πραγματοποίησαν την πρώτη δράση του Εργαστηρίου, μια προσομοίωση αστυνομικής έρευνας, που συνδύασε τη διασκέδαση με τη μάθηση και πρόσφερε στους φοιτητές μια ανεπανάληπτη εμπειρία «καταβύθισης» στον κόσμο της αρχαίας Ρώμης και συγκεκριμένα στην εποχή της δολοφονίας του Ιούλιου Καίσαρα.

Το παιχνίδι, με τίτλο «Ποιος σκότωσε τον Ιούλιο Καίσαρα» , προσκάλεσε τους συμμετέχοντες να υποδυθούν το ρόλο αστυνομικών ερευνητών και να εξερευνήσουν ένα σκηνικό εγκλήματος, προσπαθώντας να αποκαλύψουν την αλήθεια πίσω από τη δολοφονία του Ιούλιου Καίσαρα. Με τη βοήθεια τεκμηρίων και την εξέταση αυτοπτών μαρτύρων, οι συμμετέχοντες ανέλυσαν την προσωπικότητα του Καίσαρα, ενώ αναζήτησαν τα πιθανά κίνητρα και τα πρόσωπα που μπορεί να είχαν συμβάλει στη δολοφονία του, συνομιλώντας μαζί τους και κάνοντας τους ανακριτικές ερωτήσεις.

Μιλώντας στον «ΠτΘ» για τη δημιουργία του Εργαστήριου ο Αναπληρωτής Καθηγητής Λατινικής Γλώσσας κ. Χάρης Μιχαλόπουλος, ανέφερε πως ένας από του βασικούς στόχους του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών μεθόδων στο πλαίσιο διάχυσης των κλασικών σπουδών και ανάδειξης της επικαιρότητας που έχουν σήμερα, τονίζοντας πως αυτή την στιγμή υπάρχει ένα υλικό το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά στην πορεία στοχεύουν να το αναπτύξουν και για μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο συνεργασίας με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κλείνοντας ο ίδιος εξέφρασε την ελπίδα μέσα από τέτοιες βιωματικές δράσεις το εργαστήριο μελέτης λατινικής γλώσσας, γραμματείας και πολιτισμού να καταφέρει να ζωντανέψει το ενδιαφέρον μαθητών και φοιτητών για την αρχαιότητα.

Για την έμπνευση αυτής της ιδέας και τον λόγο τον οποίο επιλέχθηκε το πρόσωπο του Ιούλιου Καίσαρα μίλησε η κ. Άρτεμις Αρχοντογεώργη λέγοντας πως η ιδέα ανήκει στον φιλόλογο Kevin Rauter, ο οποίος έχει δημιουργήσει εργαστήρια μυστηρίου. Έτσι εμπνεύστηκαν αυτό το εκπαιδευτικό παιχνίδι  όπου στην συνέχεια μαζί με τον κ. Μιχαλόπουλο  αποδελτίωσαν  ιστορικές πηγές από αρχαίους έλληνες και ρωμαίους συγγραφείς για να δημιουργηθεί όλο αυτό  το υλικό. Απαντώντας στην ερώτηση μας γιατί επιλέχθηκε το πρόσωπο του Ιούλιου Καίσαρα δήλωσε πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό ιστορικό πρόσωπο για την ρωμαϊκή ιστορία καθώς  ο θάνατος του οδηγεί στην αλλαγή του πολιτικού συστήματος και η Ρώμη περνάει από τη δημοκρατία στην αυτοκρατορία.

Μεγάλη η συμμετοχή εθελοντών και φοιτητών

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο και την κ. Αρχοντογεώργη οι εθελοντές και φοιτητές ανταποκρίθηκαν με πάρα πολύ μεγάλη  προθυμία βοηθώντας να στηθεί όλο αυτό το παιχνίδι τονίζοντας πως όλη αυτή η μεγάλη συμμετοχή των φοιτητών και το ενδιαφέρον τους για παρόμοιες δράσεις τους δίνει χαρά και διάθεση να σχεδιάσουν και άλλες δραστηριότητες που θα αποτελέσουν απόδειξη της δύναμης της διαδραστικής μάθησης και της διδασκαλίας μέσω εμπειριών.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.