Επιτιμος διδακτορας του Τμηματος Πολιτικης Επιστημης ΔΠΘ ο Μαργαριτης Σχοινας

«Το Δημοκρίτειο είναι ένα Πανεπιστήμιο με υψηλή πολιτική, κοινωνική και οικονομική σημασία»

«Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν θα χάσει τίποτα από την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων, αντίθετα θα του δοθεί ακόμα μια δυνατότητα για ακόμα περισσότερο δυναμισμό, συνέργειες, συμπράξεις και συνεργασίες»

Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης της Σχολής Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης αναγορεύτηκε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτης Σχοινάς το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Φεβρουαρίου στο κεντρικό αμφιθέατρο στην Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής.

Το παρών στην τελετή έδωσαν οι πρυτανικές αρχές του ΔΠΘ, τα μέλη του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και άλλων τμημάτων της Σχολής και του Πανεπιστημίου, οι τρείς βουλευτές της Ροδόπης, εκπρόσωποι της Περιφέρειας ΑΜΘ, των Δήμων της Ροδόπης, των εκκλησιαστικών αρχών, των Μουφτειών και της Αρμενικής Εκκλησίας, καθώς και πολλοί φοιτητές του Τμήματος.

Στην προσφώνησή του ο Πρύτανης κ. Φώτης Μάρης τόνισε πως ο Μαργαρίτης Σχοινάς, με πράξεις και αξίες που εντάσσονται σε ένα σύστημα βέλτιστων πρακτικών, αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους εμάς, αλλά κυρίως για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου.

Με την αναγόρευση αυτή επιθυμούν να εξάρουν και να τιμήσουν την πολύτιμη συνεισφορά ενός ιδεαλιστή και λειτουργού της ΕΕ στο φιλόδοξο εγχείρημα της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης και της εδραίωσης της Ευρωπαϊκής ταυτότητας, τονίζοντας πως αποτελεί υποχρέωση να αναγνωρίζονται όσοι καταβάλλουν κοπιώδεις προσπάθειες στην υπηρεσία μιας Ευρώπης που θεμελιώνεται στις αξίες της Ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ισότητας, στους πυλώνες του κράτους δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που στοχεύει στην διατήρηση ενός ειρηνικού ασφαλούς μέλλοντος για όλα της τα μέλη.

Στην προσφώνησή της η Κοσμητόρισσα της Σχολής Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών Καθηγήτριας κ. Σεβαστή Χατζηφωτίου τόνισε πως η επιτιμοποίηση αυτή εναρμονίζεται με τις έννοιες της υγιούς ανταγωνιστικότητας, της μορφοπλαστικής  δύναμης της παιδείας και των αξιών της, τριών βασικών πυλώνων του Ευρωπαϊκού τρόπου ζωής, που έχει ρίζες ελληνικές, εκφράζοντας όμως στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο κόσμο ένα πολύτιμο σύνολο.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης, Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Δικαίος τόνισε πως τιμάται ένας άνθρωπος που είναι ένας άξιος εργάτης και λειτουργός όχι μόνο της επιστήμης, αλλά κυρίως του νέου κοινού μας οίκου, της ΕΕ. Τη συνεισφορά του στην πρόοδο της Ελλάδας γενικότερα, αλλά κυρίως στην έννοια της Ευρώπης ειδικότερα άλλωστε έλαβε υπόψη το Τμήμα για αυτή την επιτιμοποίηση, μιας Ευρώπης που έχει κατορθώσει, ως ΕΕ, μεταξύ άλλων να μην έχει αίμα και δάκρυα για 65 χρόνια στη μακραίωνη ιστορία της.

Τέλος την παρουσίαση του έργου του τιμώμενου έκανε ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης κ. Λεωνίδας Μακρής

Η παιδεία πυλώνας του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής

Μετά την περιένδυσή του από τον Πρύτανη και την επίδοση των μεμβρανών από τον Πρόεδρο του Τμήματος, ο κ. Σχοινάς επέλεξε στην ομιλία του να αναφερθεί στο θέμα «Η Παιδεία καθρέφτης των αξιών μας, πυλώνας του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής».

Σε αυτή τόνισε ότι πάντα τον ενδιέφερε να μπορεί να αξιολογεί τους ισχύοντες κανόνες δικαίου και τα πεδία διακυβέρνησης, με άξονα την αποτελεσματικότητά τους αλλά και όρους πολιτικής και ηθικής θεμιτότητας.

«Ήμουν πάντα συνεπής υπέρμαχος της μεθοδικής δουλειάς, εντοπισμού αναγκών και της στοχευμένης αντιμετώπισής τους» ανέφερε, και στην Πολιτική Επιστήμη βρήκε τα αξιολογικά πλαίσια που έψαχνε για αυτές τις αναζητήσεις, που τον βοήθησαν να φτάσει σε ένα είδους γνώσης πιο βαθύ, πιο θεμελιώδες, που συμπλήρωσε την τεχνοκρατική κατάρτιση με μια στέρεα ηθική κρίση.

Τεράστια η σημασία του ΔΠΘ

Αφού αναφέρθηκε γενικότερα στην αξία της Πολιτικής Επιστήμης, ο κ. Σχοινάς τόνισε πως η συγκίνησή του είναι διπλή, γιατί η διάκριση δεν αφορά μόνο ένα εμβληματικό επιστημονικό πεδίο, αλλά και ένα εμβληματικό πανεπιστημιακό ίδρυμα, το ΔΠΘ.

Το πανεπιστήμιο, σημείωσε παραμένει στην αιχμή των ερευνητικών και εκπαιδευτικών εξελίξεων, με μια ακαδημαϊκή κοινότητα φιλοπερίεργη και δικαίως φιλόδοξη, που δεν ξεχνά την Ευρωπαϊκή της υπόσταση, και ένα πανεπιστήμιο που γίνεται σιγά σιγά σημείο αναφοράς για την εξωστρέφεια που είναι τόσο συμβατή και συνυφασμένη με τη Θράκη.

Αναφέρθηκε δε στον σχεδιασμό της δημιουργίας προγράμματος προπτυχιακών σπουδών σχετικά με τις ψηφιακές εφαρμογές στις τέχνες και τον πολιτισμό, το οποίο βρήκε εντυπωσιακό και πρωτότυπο, καθώς εκπροσωπεί ακριβώς το διττό ήθος που πρέπει να δείξουμε στην εποχή της ταχύτατης τεχνολογικής ανάπτυξης, με ένα πρόγραμμα που συνδυάζει την αλγοριθμική σκέψη με την ανθρωποκεντρική ματιά στον πολιτισμό.

«Το Δημοκρίτειο είναι ένα Πανεπιστήμιο με υψηλή πολιτική, κοινωνική και οικονομική σημασία» ανέφερε, και το νέο Νομοσχέδιο δίνει ακόμα πιο ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης για να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας.

Δεν θα χάσει από τα μη κρατικά το Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Ο κ. Σχοινάς σημείωσε πως το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα ανέκαθεν αποτελούσε καταλυτικό παράγοντα για την βελτίωση της ποιότητας ζωής, αλλά και έδωσε ευκαιρίες κοινωνικής κινητικότητας, και έγινε ο κύριος ιμάντας και αγωγός κοινωνικής ανόδου, δίνοντας σάρκα και οστά στην ελπίδα των γονέων ότι θα δώσουν στα παιδιά τους καλύτερους όρους ζωής από εκείνους που γνώρισαν οι ίδιοι.

«Ό,τι έχω καταφέρει στη ζωή μου το χρωστάω πρωτίστως στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο και το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο» τόνισε, και στους φωτισμένους δασκάλους του, που χάραξαν μέσα του τη δίψα για μάθηση και τη θέληση για προκοπή, ενώ εκεί κατάλαβε τι σημαίνει αξιοκρατία, χωρίς πίσω πόρτες και παρακάμψεις στην ακαδημαϊκή του προσπάθεια, και σπουδές εκτός Ελλάδας με βάση τις επιδόσεις του, ώστε να βρεθεί από τη Φούρκα της Χαλκιδικής στο Κολέγιο των Επιτρόπων της Κομισιόν.

Θεωρεί άλλωστε το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο κεντρικό πυλώνα του μοντέλου κοινωνίας που μας αντιπροσωπεύει, που αποκτούν  περισσότερη χρηματοδότηση και πόρους, κλείνοντας τις εκκρεμότητες του χθες και αν γίνουν πιο ανταγωνιστικά στις συνθήκες του αύριο.

Η ανεπιφύλακτη στήριξη όμως του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου, δεν πρέπει να αποκλείει και την προοπτική ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, τόνισε, και όσοι αντιμετωπίζουν τα δύο αυτά ενδεχόμενα ως αμοιβαία αποκλειόμενα, οδηγούν σε ένα επικίνδυνο παραπλανητικό παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος.

«Στηρίζω το Ελληνικών Δημόσιο Πανεπιστήμιο, όπως στηρίζω και την προοπτική ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων γιατί είμαι φιλελεύθερος» σημείωσε, όχι γιατί το κάνει η πλειοψηφία των οργανωμένων και ευνομούμενων χωρών, ή χάρη στην αναπτυξιακή ώθηση που θα δώσει στην κοινωνία, αλλά το πιστεύει γιατί θεωρεί πως δεν γίνεται η χώρα να μην έχει άλλη φωνή πέρα από την κρατική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε.

«Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν θα χάσει τίποτα από την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων, αντίθετα θα του δοθεί ακόμα μια δυνατότητα για ακόμα περισσότερο δυναμισμό, συνέργειες, συμπράξεις και συνεργασίες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαραίτητη η κριτική σκέψη στο εκπαιδευτικό σύστημα

Σε ένα κόσμο που η πρόσβαση στην πληροφορία αλλάζει ριζικά, χρειάζεται και η εκπαιδευτική πολιτική να μην φοβηθεί την τεχνολογία, και να αξιοποιήσει τα νέα εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς όμως να τους δώσει δυσανάλογη σημασία, ώστε η τεχνολογία να λειτουργεί επικουρικά, και ποτέ εις βάρος του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, που πρέπει να αποκτήσει δια βίου χαρακτήρα.

Οι σημερινοί μαθητές θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε επαγγέλματα που δεν έχουν ακόμα δημιουργηθεί, σε αγορές εργασίας που δεν έχουν καν προκύψει, για αυτό και το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να τους μάθει πως να μαθαίνουν, να είναι ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι, με κεντρικό ζητούμενο την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Αυτό όμως απαιτεί την κριτική σκέψη, μια έννοια που έχει λάβει μυθικές διαστάσεις, και πιστεύει πως είναι το στοιχείο που λείπει περισσότερο από το Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.