Τα κομικς της χρονιας

Ο Καμπασελέ στα κόμικς του  «Θύελλα 1» και «Θύελλα 2Βασιλεύουσα», που κυκλοφόρησαν παράλληλα και στη γαλλική γλώσσα, συμπλέκει παρελθόν, παρόν και μέλλον για να εικονογραφήσει τον μανιχαϊσμό των ημερών μας

Εμπνέεται από τη μεσαιωνική ελληνική ιστορία, αξιοποιείτη μεσαιωνική ελληνική γραμματεία και δημιουργεί μελλοντικά διαστημικά καταφύγια

Η δημιουργία  και έμπνευση δεν ορίζονται από τον τόπο κατοικίας κάποιου· έτσι αν και ως τόπος κατοικίας του κομίστα Νίκου Καμπασελέ δηλώνεται η Αλεξανδρούπολη, τα κόμικς του και τα σενάριά του αφορούν τόσο τα ελληνικά όσο και τα ευρωπαϊκά γράμματα.  Με «βαριά»ακαδημαϊκά πιστοποιητικά, ως απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και της ÉcoleΕuropéenneSupérieure de l’Ιmage (Master BD) της Ανγκουλέμ,στις δεξιότητεςκαι τα προαπαιτούμενα για τη σκιαγράφηση μιας άρτιας εικαστικά σκηνής και με ανανεούμενη συνεχώς μορφολογικά εικονοποιία, ο Καμπασελέ με τη νέα γοτθική του σειρά «Θύελλα 1» και «Θύελλα 2 Βασιλεύουσα»,  ανανεώνει τον έλληνα πολιτισμό αντλώντας από τη βαθιά κλασική του παιδεία. Ο νέος και παλαιός αναγνώστης ξαφνιάζεται έτσι όταν κείμενα της εκκλησιαστικής, μεσαιωνικής, γραμματείας  είναι στο στόμα των ηρώων του και παράλληλα γοητεύεται  από την αφορμή της έμπνευσής του, τη μεσαιωνική ελληνική ιστορία, γνωστή στους περισσότερους ως βυζαντινή, αφού από τη θεοκρατική αλλά βίαια ατμόσφαιρά της ο Καμπασελέ φροντίζει να μας διακτινίζει στο μακρινό μέλλον, ταξιδεύοντας μας με διαστημικές ταχύτητες στο μακρινό 10.018 και 10.020.

«Θύελλα 1» και «Θύελλα 2 Βασιλεύουσα» όμως εν ολίγοις…

«Θύελλα 1»

Μετά από τη «Θύελλα: prequel», ο Νίκος Καμπασελέ συνεχίζει τη γοτθική του σειρά κόμικ με τη Β΄ έκδοση του «Θύελλα 1» και τις νέες περιπέτειες της καπετάνισσας Θύελλας. Ταξιδεύοντάς μας στο μακρινό 10.018 μ.Χ., με ολόκληρη «τη γη να είναι ένα κράτος, με μια θρησκεία», και τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο IV να έχει αναγορευτεί σε παντοκράτορα, που καταδιώκει τους πιστούς. Αυτοί καταφεύγουν σε διαστημικά μοναστήρια για να υπερασπιστούν πίστη, αγίους κι εικόνες και τον αντιμάχονται με επικεφαλής την καπετάνισσα Θύελλα. Επειδή όμως «αμείλικτα ο χρόνος κυλά, σε σπείρες μας γυρίζει, πάντα μπροστά σε νέα ήθη και νέες εποχές, μα στους ίδιους πάντα πολέμους», η απέθαντη αυτοκράτειρα Θεοδώρα, με τον στρατό των βρυκολάκων που διαθέτει, ζητά να πάρει την εκδίκησή της από τον παντοκράτορα ηγεμόνα για την εκπαραθύρωσή της από προκάτοχό του στον θρόνο, με τη Θύελλα και την ομάδα της στο πλευρό της.

Με μότο «ότι χρειάζεσαι το σκοτάδι για να δεις το φως των αστεριών», αφόρμηση από τη μεσαιωνική ελληνική ιστορία και αξιοποίηση της μεσαιωνικής ελληνικής γραμματείας ꟷπαραθέτοντας στίχους στο πρωτότυπο από τη Νεκρώσιμο ακολουθία και τον 153 Ψαλμό, που αναδεικνύουν τον διακηρυγμένο αλλά μη εφαρμοζόμενο χριστιανικό ανθρωπισμόꟷ, ο Καμπασελέ συμπλέκει παρελθόν, παρόν και μέλλον για να εικονογραφήσει τον μανιχαϊσμότων ημερών μας και τον αέναο αγώνα της εξουσίας, και της ισχύος της, για επιβολή και επικράτηση άνευ όρων και κανόνων.

«Θύελλα 2 – Βασιλεύουσα»

Οι ήρωες της γοτθικής σειράς κόμικ«Θύελλα 1» του Νίκου Καμπασελέ, στη «Θύελλα 2 – Βασιλεύουσα» αναλαμβάνουν δράση, το 10.020 μ.Χ, δυο χρόνια δηλαδή μετά την επιστροφή στην κανονικότητα ꟷτην επιστροφή δηλαδή των εικόνων και την αποκατάστασή τουςꟷ χάρη στην απέθαντη αυτοκράτειρα Θεοδώρα που επέστρεψε με τον στρατό των βρυκολάκων της στη γη και κυβερνά τη μοναδική αυτοκρατορία. Η καπετάνισσα Θύελλα αποβιβάζεται με τον δικό της στρατό μαχητριών στη Βασιλεύουσα, συνοδευόμενη από τη μοναχή Κασσιανή, η οποία με τη συνδρομή των λειψάνων της Αγίας Αικατερίνης και στίχους από τους Ψαλμούς του Δαβίδ, θα καταφέρει να λυτρώσει τη Βασιλεύουσα από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα και τα «βαμπίρ» της που πίνουν συστηματικά το αίμα του λαού. Όργανα της εξουσίας, απαγορεύσεις κυκλοφορίας, τιμιοξυλίτες, βασιλικά ανάκτορα, υπόγειες στοές και «άγιοι πόλεμοι» πρωταγωνιστούν στη «Θύελλα 2 – Βασιλεύουσα», το σενάριο της οποίας κλείνει με την πληγωμένη καπετάνισσα Θύελλα και την ομάδα της να αποχωρούν από τη γη, έχοντας συνείδηση ότι πρέπει να δώσουν μια ευκαιρία στη δημοκρατία και, κυρίως, στην ειρήνη, την οποία, αν παραμείνουν ως μαχήτριες που είναι, το μόνο που θα καταφέρουν θα είναι να μπερδέψουν τους ανθρώπους, όμως όπως λένε, «ο κόσμος χρειάζεται ειρήνη για να γιατρευτεί».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.