«Η Αλφαβητοχωρα σε καραντινα» της Ανδρονικης Παντελιδου παρουσιαστηκε στο κοινο

Ανδρονίκη Παντελίδου: «Θέλησα να γράψω για όλα αυτά που είδαμε στο σχολείο μετά το πέρας του εγκλεισμού»

Στον φιλόξενο χώρο της Λέσχης Κομοτηναίων παρουσιάστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 24 Μαρτίου το δεύτερο βιβλίο της εκπαιδευτικού Ανδρονίκης Παντελίδου, «Η Αλφαβητοχώρα σε καραντίνα».

Για το βιβλίο πλέον της συγγραφέως μίλησαν ο Δρ. Χαριτόπουλος Κων/νος,  Ειδικός Πνευμονολόγος, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ, ο κ. Αθανάσιος Καραφύλλης, Καθηγητής ΠΤΔΕ/ ΔΠΘ και ο κ. Στέφανος Μακρυγιάννης Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Συλλόγου  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης “Οι Τρεις Ιεράρχες”. 

Οι διαφορετικές προσλήψεις του βιβλίου

Περισσότερο συγκεκριμένα, ο κ. Χαριτόπουλος, αναφερόμενος στο βιβλίο τόνισε ότι «προβάλει με αβίαστο τρόπο τη σημαντικότητα του εμβολίου και της επιστήμης σε μια εποχή που λόγω της υπέρμετρης πληροφόρησης υπάρχει παράλληλα επαρκής χώρος για να εισέλθει  και η επικίνδυνη παραπληροφόρηση και ο αποπροσανατολισμός από το ζητούμενο, δηλαδή από την αναγκαιότητα του εμβολιασμού.

Ο κ. Καραφύλλης, στάθηκε στο ρόλο που μπορούν να παίξουν τα παιδικά βιβλία στη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και μαθητριών του ελληνικού σχολείου, καθώς και τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου βιβλίου στη ψυχολογική διαχείριση της κρίσης αυτής από την πλευρά των παιδιών καθώς ο λόγος και η γραφή που απευθύνεται σε μικρά παιδιά τα προσεγγίζει άμεσα.

Από την πλευρά του ο κ. Μακρυγιάννης, σχολίασε το μέρος του βιβλίου που αναφέρεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφού και ο ίδιος ως δάσκαλος βίωσε άμεσα τις ελλείψεις και τις αστοχίες της τηλεκπαίδευσης. Όπως τόνισε «το σύνολο των εκπαιδευτικών διέθεσε υλικούς και πνευματικούς πόρους για να την υποστηρίξει». Εκτός άλλων ανέφερε και τον μελλοντικό ρόλο του βιβλίου, όταν σε μία κοινωνία του αύριο χωρίς πανδημίες το αφήγημα αυτό δεν θα είναι αφηγηματικό ιστόρημα μιας κατάστασης που ζούμε ή που ζήσαμε πρόσφατα, αλλά θα έχει περάσει στη σφαίρα της μυθοπλασίας και του παραμυθιού.

Ανδρονίκη Παντελίδου: «Θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αποτελέσουν τη γενιά που θα στηρίξει μια νέα κοινωνία»

Τέλος η συγγραφέας, η κ. Παντελίδου, τόνισε ότι η πανδημία άλλαξε καθοριστικά τις ζωές μας. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Στο σχολείο την νιώσαμε πάρα πολύ έντονα την αλλαγή. Ο περιορισμός στα σπίτια, η αρχική απομάκρυνση από τους μαθητές μας, μας επηρέασε όλους αρνητικά. Η τηλεκπαίδευση ήρθε να μας ηρεμήσει λίγο προσπαθώντας να δημιουργήσουμε καλύτερες ισορροπίες ανάμεσα στους απομακρυσμένους μαθητές μας. Ως εκπαιδευτικοί πιστεύω ότι διαχειριστήκαμε όσο το δυνατόν καλύτερα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεδομένου ότι ούτε επιμορφωτικά σεμινάρια είχαμε λάβει ούτε όλοι οι συνάδελφοι είχαν την κατάλληλη τεχνογνωσία για τη χρήση της πλατφόρμας. Ενωμένοι προσπαθούσαμε να καλύψουμε ο ένας τον άλλο, αναζητώντας μεταξύ μας τις πληροφορίες και τις απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματά μας. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμάς…όπως φυσικά και για τους μαθητές μας.  Θέλησα να αποτυπώσω σε ένα παραμύθι όλα αυτά που βιώσαμε κατά τη διάρκεια της καραντίνας αλλά και με την επάνοδό μας στα σχολεία».

Παράλληλα η ίδια περιέγραψε την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση, μεταφέροντας την αγωνία των μαθητών για τις συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, ως εξής: «Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας τα χαμόγελα των παιδιών ήταν κρυμμένα πίσω από τις μάσκες. Μάθαμε να διαβάζουμε τα μάτια των παιδιών, αφού δεν μπορούσαμε να δούμε όλες τις εκφράσεις του προσώπου τους. Θέλησα να γράψω για όλα αυτά που είδαμε στο σχολείο μετά το πέρας του εγκλεισμού. Οι αγκαλιές με την κυρία ανύπαρκτες, το χαμόγελο ανύπαρκτο. “Πώς να κρατήσω την απόσταση κυρία;” μου έλεγαν οι μαθητές μου. “Εμείς θέλουμε να παίξουμε στο διάλειμμα!”. Τι να πεις σε ένα μικρό παιδί; Πώς να του δώσεις να καταλάβει ότι κινδυνεύουμε όλοι από έναν αόρατο εχθρό!  Όταν τελείωσα το γράψιμο της Αλφαβητοχώρας σε καραντίνα ένιωσα ότι έβαλα και εγώ ένα λιθαράκι κάπου βοήθησα κι εγώ»,

Παράλληλα έστειλε μήνυμα εμπιστοσύνης προς τους επιστήμονες και την επιστήμη. «Πρέπει να έχουμε αισιοδοξία, να εμπιστευτούμε τους επιστήμονες μας, να προσπαθήσουμε να μετατρέψουμε όλη αυτή την κατάσταση που ζούμε τώρα σε κατάλληλο εφόδιο για να αντιμετωπίσουμε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις» τόνισε και συμπλήρωσε: «σημαντικότερο ρόλο παίζει το συναίσθημα μας. Nα μπορέσουμε να προσαρμοστούμε, να χρησιμοποιήσουμε τις εφεδρείες μας και όλοι μαζί να διαχειριστούμε την πανδημία.

Είναι αλήθεια ότι φαίνεται αρκετά μακρινή εποχή. Όμως θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αποτελέσουν τη γενιά που θα στηρίξει μια νέα κοινωνία. Πρέπει να ασχοληθούμε με την ενίσχυση των ανθρώπινων σχέσεων. Να μάθουμε στα παιδιά μας να μοιράζονται τα συναισθήματα τους με τους κοντινούς ανθρώπους τους. Να μπορούμε να απολαμβάνουμε την ικανοποίηση που μπορούμε να πάρουμε από τη ζωή, ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Να εμπιστευόμαστε τους επιστήμονες που προσπαθούν να δώσουν ό,τι καλύτερο για την υγεία μας. Να τους σεβόμαστε, επιτελούν λειτούργημα με όλη τη δύναμη της ψυχής τους. Να βρούμε έναν τρόπο να τους ευχαριστήσουμε όλους».

Κλείνοντας η κ. Παντελίδου δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όσους συνέβαλαν αποφασιστικά στη δημιουργία του δεύτερου βιβλίου της. Συγκεκριμένα είπε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Δαμιανό, Εκδόσεις 24 γράμματα που ειλικρινά σε τόσο σύντομη χρονική περίοδο μπόρεσε να εκδώσει αυτά που σκέφτηκα και ήθελα να δώσω στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους. Να περάσω το μήνυμα για καθολικό εμβολιασμό για να ξεπεράσουμε την πανδημία. Ευχαριστώ επίσης και την κ. Χονδρομπίλα για την υπέροχη εικονογράφησή της και την κ. Αγραφιώτη για την αδιάκοπη υποστήριξη της».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.