Ανασες πολιτισμου με τον «Ανακρεων, ραβασακι στην Ιωνια»

Το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής και ο Γιάννης Βουλτσίδης καλούν όλους τους Θρακιώτες στην παράσταση

Ανάσες πολιτισμού μέσα στον καύσωνα, θέλει να δώσει το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής μαζί με τον Γιάννη Βουλτσίδη, μέσα από την παράσταση «Ανακρέων, ραβασάκι στην Ιωνία» που θα παρουσιαστεί στο θερινό θέατρο στην Κομοτηνή στις 6 και 7 Αυγούστου.

Έτσι υπό την σκηνοθεσία του κ. Βουλτσίδη, θα συνδυαστούν διάφορα είδη τέχνης, για να αποδώσουν ένα αναστοχασμό επάνω στην προσφυγική εμπειρία τόσο του αρχαίου όσο και του σύγχρονου Ελληνισμού.

Στόχος να περάσει η παράταση τα σύνορα της Ροδόπης

Την ικανοποίησή του γιατί επανεκκινεί σιγά σιγά η θεατρική κίνηση, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ κ. Γιάννης Κυριαζής. Ήδη το καλοκαίρι λειτουργεί η θεατρική σκηνή, και ευελπιστούν πως θα γίνει το ίδιο και στη νέα θεατρική σεζόν, με παραστάσεις εντός των χώρων τους, τηρώντας πάντα φυσικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Σε αυτό το πλαίσιο είναι χαρούμενοι που παρουσιάζουν τη συνεργασία τους με τον Γιάννη Βουλτσίδη, ένα άνθρωπο του πολιτισμού, που λειτουργεί για δεκαετίες καθαρά και μόνο στον πολιτισμό, παράγοντας ουσιαστικό πολιτιστικό έργο.

«Είναι τιμή μας που μπορέσαμε να κάνουμε αυτή τη συνεργασία με το Γιάννη Βουλτσίδη» ανέφερε, άλλωστε βασική στόχευση του ΔΗΠΕΘΕ είναι πάντα η συνεργασία με το ντόπιο πολιτιστικό δυναμικό, και θεωρούν τιμή τους και χαρά τους που συνεργάζονται μαζί του, με την ιδιότητά του ως σκηνοθέτη.

Η παράσταση κάνει αναφορά, τόνισε, σε δύο προσφυγιές, την εκδίωξη των Ελλήνων από τους Πέρσες το 522 πΧ., που έφερε τον λυρικό ποιητή Ανακρέοντα στα Άβδηρα και τον διωγμό των Ελλήνων το 1922, μετά την μικρασιατική καταστροφή.

Η ποίηση του Ανακρέοντα, συσχετίζεται με την Ρεμπέτικη μουσική, και μέσα στην παράσταση οδηγεί στον αναστοχασμό αυτών των γεγονότων.

Για αυτό και κάλεσε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν την παράσταση, και να πάρουν μια ανάσα πολιτισμού, μέσα στον καύσωνα. Υπάρχει δε η σκέψη η παράσταση να «επισκεφτεί» και οικισμούς του Δήμου, αλλά και να πάει και πέρα από τα σύνορα του Δήμου και του νομού.

Σημείωσε δε πως η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη του Θρακιώτη ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου, που μας εγκατέλειψε πριν από ένα χρόνο, που ανέδειξε τον Ανακρέοντα και την ποίησή του.

Αναστοχαστική διάθεση θέλει ο Γ. Βουλτσίδης

«Ραβασάκι γιατί; Ερωτευμένος ήταν, μα πώς θα μπορούσε να κάνει αλλιώς, γιατί έχουμε να κάνουμε με την Ιωνία που γέννησε τη φιλοσοφία, την ποίηση τον ελεύθερο στοχασμό», σημείωσε ο κ. Βουλτσίδης, τονίζοντας πως διωχθήκαμε από τους Πέρσες την αρχαϊκή εποχή αλλά η ρίζα του Ελληνισμού έμεινε, όμως «αποκόπηκε το ποδάρι μας από εκεί το 1922» μια αποκοπή που κατέγραψαν οι ρεμπέτες: «Δική μου είναι η Ελλάς, με την κατάντια της γελάς, Της λείπει το ‘να της ποδάρι, Ρε και το παίξανε στο ζάρι» είχε γράψει ο Αιμίλιος Σαββίδης.

Ο στοχασμός λοιπόν για την ιστορία είναι πολλές φορές πιο καίριος από ένα ρεμπέτικο, ή ένα ποιητή σαν τον Ανακρέοντα, και καταπιάνονται με πράγματα που πονούν.

Για να υπηρετήσουν λοιπόν το Ιωνικό πνεύμα, βαρύ και ελαφρύ ταυτόχρονα, συνδυάζουν τον χορό, αποφεύγοντας την φορμόλη του φολκλόρ.

«Είναι σημαντικό ότι συνεργάζεται για πρώτη φορά ο Μικρός Διάκοσμος με το ΔΗΠΕΘΕ, σε μια παράσταση που συνδυάζει χορό, ποίηση  θέατρο, καραγκιόζη», και όλα αυτά με μια διάθεση αναστοχαστική, όχι γκρινιάρικη.

«Μιλάμε γιατί το νιώθουμε, δεν είναι εργολαβία» τόνισε ο ίδιος και ζήτησε από όλους τους Θρακιώτες να φέρουν τα παιδιά τους όχι μόνο για να δουν χορό και μουσική, αλλά και για να «ζηλέψουν όμορφα» από αυτά, και δημιουργικά, ώστε να «μην παθιάζονται με τις τηλεπερσόνες, να είναι πολίτες να μην είναι ρεκλάμες».

Η Ελλάδα δεν ήταν ποτέ μονότονη, παντρεύονται ο ήλιος με την βροχή, και αυτό θέλουν να δώσουν μέσα από την παράσταση.

Η παράδοση ζυμώνεται με τον σύγχρονο άνθρωπο

Τέλος από την πλευρά της η χορογράφος της παράστασης κ. Φωτεινή Κουτλογεωργίου, ευχαρίστησε τον κ. Βουλτσίδη που παρέδωσε σε αυτή τις μουσικές του, και της έδωσε πλήρη ελευθερία κινήσεων και δημιουργίας.

Ο χορός αποτελείται από τέσσερις γυναίκες, διαφορετικών ηλικιών, που όλες κατάγονται από την Κομοτηνή, εξήγησε η ίδια αναφερόμενη στο δικό της κομμάτι ευθύνης στην παράσταση, ενσαρκώνοντας την γυναίκα της Ιωνίας, γυναίκες που πατούν σταθερά τα πόδια τους στη γη τόσο αυτή που άφησαν πίσω τους, όσο και αυτή που κλήθηκαν να ριζώσουν ξανά.

Σύνδεση των δύο αυτών τόπων είναι η θάλασσα, που βρέχει τις ακτές της Ιωνίας και της Θράκης, που έχει μια διαρκή κίνηση, για αυτό και οι χορογραφίες έχουν κινήσεις με παλμό που την προσομοιάζουν.

Άλλωστε οι μελωδίες του κ. Βουλτσίδη έχουν τις ρίζες τους στην ελληνική παράδοση, για αυτό και επέλεξε μέσα στις χορογραφίες, να εντάξει αναφορές σε βηματισμούς παραδοσιακών χορών, ή και σχηματισμούς τους, ζυμωμένα με τον σύγχρονο άνθρωπο και τέχνη, με ένα διαφορετικό και πιο φρέσκο τρόπο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.