Σοβαρες ελλειψεις σε δασοφυλακες και οχηματα

Χωρίς επαρκή αριθμό δασοφυλάκων και οχημάτων κατάλληλων για την ορεινή Ροδόπη πορεύεται η Διεύθυνση Δασών Νομού Ροδόπης, στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται το 52% της συνολικής έκτασης του νομού. Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δασών Ροδόπης, κ. Ιωάννης Γουδαλάκης μιλά στον ΠτΘ για τα προβλήματα στη φύλαξη των δασών, που έχουν σαν αποτέλεσμα και τη διαιώνιση της παράνομης υλοτομίας.

Ο κ. Γουδαλάκης αναφέρεται στις ελλείψεις που αντιμετωπίζει η υπηρεσία τους αναφορικά με τα οχήματα. «Έχουμε 3 τζιπ, ενώ θα έπρεπε να έχουμε τουλάχιστον 9. Ένα από αυτά, το οποίο αποσύραμε, είχε συμπληρώσει 1.300.000 χλμ. Αντίστοιχα χιλιόμετρα έχουν κάνει και άλλα οχήματα.

Κατά καιρούς έχω κάνει αναφορές. Πριν πέντε χρόνια ζητούσα 4 οχήματα, στο μεταξύ όμως παρουσιάστηκαν κι άλλα προβλήματα και ανάγκες. Έχουμε 6 τμήματα, από τα οποία 5 δασικά και άλλα τρία της Δασονομίας, σύνολο 9. Χρειαζόμαστε περί τα 10 οχήματα. Υπαγόμαστε στην περιφέρεια κι εκεί υποβάλουμε τα αιτήματά μας. Στα πέντε χρόνια που είμαι διευθυντής μάς διέθεσε ένα καινούριο τζιπ η περιφέρεια και πήραμε ακόμη ένα από τα χρήματα της Εκμετάλλευσης Δασών. Έχουμε κι ένα παλιό λεωφορείο, για την αλληλογραφία, που είναι επίσης για απόσυρση».



Η υπηρεσία έχει επάρκεια σε δασολόγους και δασοπόνους, αλλά έχει κενά στους δασοφύλακες. «Η σχολή δασοφυλάκων που λειτουργούσε στο Καρπενήσι έχει κλείσει εδώ και χρόνια και κάποιοι δασοφύλακες έχουν ονομαστεί δασοφύλακες χωρίς να έχουν βγάλει σχολή. Γίνεται μια προσπάθεια να προσληφθούν απόφοιτοι των ΙΕΚ, ειδικότητας Δασικής Προστασίας. Προκηρύχθηκε μία θέση ενός δασοφύλακα για την οποία επαρκούν τα προσόντα που δίνονται στα ΙΕΚ».

Η ανάγκη νέων και ικανού αριθμού οχημάτων είναι κατανοητή, καθώς οι χιλιομετρικές αποστάσεις που οφείλουν να διανύσουν καθημερινά είναι πάνω από 100 χλμ. Η δε εποπτεία τους αφορά όλο το νομό Ροδόπης. «Τα όρια ευθύνης μας επεκτείνονται σε όλη τη Ροδόπη και αφορούν γύρω στο 52% της έκτασης του νομού, γιατί περιλαμβάνονται και οι λίμνες».

Τα κρούσματα της παράνομης υλοτομίας είναι μόνιμο φαινόμενο. «Έχουν ανοιχτεί πλέον δρόμοι, αγροτικά αυτοκίνητα διαθέτουν πολλοί και ανά πάσα στιγμή και σε ανύποπτο χρόνο μπορεί κάποιος να κόψει, να φορτώσει και να φύγει. Είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί με διοικητικά και όχι με κατασταλτικά μέτρα. Αν έχουμε μεγαλύτερες δυνατότητες μετακίνησης θα αποτρέψουμε τους επίδοξους παράνομους υλοτόμους, γιατί θα ελλοχεύει ο κίνδυνος να τους εντοπίσουμε. Στις υποχρεώσεις μας προστέθηκαν και οι αυτοψίες –χαρακτηρισμοί σε κτήματα και χωράφια. Εξετάζουμε αν όντως το κτήμα πληροί τους απαραίτητους όρους».

Το πρόβλημα της απουσίας τίτλων ιδιοκτησίας, ειδικά στον ορεινό όγκο, το οποίο επιχείρησε να λύσει το υπουργείο Γεωργίας με την ψήφιση του νομοσχεδίου για τη ρύθμιση Θεμάτων Αγροτικής Γης, τον περασμένο Μάιο, σχετίζεται εν πολλοίς με χαρακτηρισμένες δασικές εκτάσεις. Η απόδοση των τίτλων θα βοηθήσει την περιοχή να ξεπεράσει την αγκύλωση σε θέματα που σχετίζονται με ευρωπαϊκά προγράμματα και με επιδοτήσεις.

«Σύμφωνα με το υπουργείο, με δύο μάρτυρες από την περιοχή μπορεί ο καλλιεργητής να μπει στο πρόγραμμα» σχολιάζει ο κ. Γουδαλάκης ως προς τη συμμετοχή τους σε προγράμματα για τη λήψη επιδότησης. Από την πλευρά του είχε ζητήσει γραπτά από την Αθήνα ενημέρωση για την πορεία των τίτλων, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν νεότερα.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.