Σε αναμονη για εισπραξη επιδοτησεων

Με νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Μεταφορών δόθηκε η ευκαιρία από τον προηγούμενο χρόνο στους ιδιοκτήτες των ταξί όλης της χώρας να ανανεώσουν τα οχήματά τους, υπαγόμενοι σε πρόγραμμα επιδότησης. Ο χρόνος υποβολής των αιτήσεων έληγε τον Μάρτιο του 2004, αλλά δόθηκε παράταση μέχρι και τις 30 Απριλίου.

Το πρόγραμμα αφορά σε αποκλειστικά νέα οχήματα και όχι μεταχειρισμένα από το εξωτερικό, από 1750 έως 2000 κ.ε. με επιδότηση από 3000 έως 3500 ευρώ και σε οχήματα από 2000κ.ε. και πάνω, ενίσχυση 3500 με 4500 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι θα διαθέτουν και κλιματισμό.

Περίπου σαράντα είναι οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Ροδόπη και στην πλειονότητά τους αφορούν στην Κομοτηνή.
Όπως διαβεβαιώνει ο πρόεδρος των ταξί, κ. Ρόιδος, τα περισσότερα οχήματα έχουν ήδη αγορασθεί και στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε συγκεντρώθηκαν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και στάλθηκαν οι βεβαιώσεις αγοράς, οπότε βρίσκονται σε αναμονή για την ειδοποίησή τους από το γραφείο Μεταφορών προκειμένου να εισπράξουν τις επιταγές, τουλάχιστον οι πρώτοι που κατέθεσαν αιτήσεις.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις μέχρι το τέλος του έτους θα έχει αντικατασταθεί το ένα τρίτο από τα 35.000 ταξί που κυκλοφορούν στη χώρα. O συνολικός αριθμός αιτήσεων ξεπερνά τις 30.000.

Αποδείξεις

Με ταμειακές μηχανές που εκδίδουν αποδείξεις διαδρομών έχει ωστόσο εφοδιαστεί μεγάλο μέρος των ταξί της πόλης, πάνω από μισά. Το νέο μέτρο, ενώ δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουν όλοι τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν καθημερινά, σε μηνιαία και ετήσια βάση, καταγράφονται οι καθυστερήσεις, οι μονές και διπλές ταρίφες, καθώς και το σύνολο των εισπράξεων, δεν ικανοποιεί ωστόσο τους ιδιοκτήτες των ταξί. Εκφράζονται αντιρρήσεις γιατί έτσι αλλάζει ο τρόπος φορολόγησης, αναγκάζονται να «μπλέκουν» με λογιστές και προβάλλουν την απαίτηση να επανέλθουν στον παλιό τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης, ενώ επισημαίνουν ότι υποβάλλονται σε επιπλέον έξοδα – μια και πρόσφατα δαπάνησαν ποσά για την τροποποίηση των ταξιμέτρων με ενδείξεις σε ευρώ – παρόλο που δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο κ. Ρόιδος σημειώνει ότι το σύστημα που ισχύει στην ΕΕ αφορά εκτυπωτή και όχι ταμειακή μηχανή, με την οποία θα συμφωνούσαν αν αφορούσε προσαρμογή της Ελλάδας σε ευρωπαϊκά δεδομένα και πρακτικές. «Στην Κομοτηνή από το ταξί ζουν περίπου 180 οικογένειες, γιατί πολλοί έχουν βάλει και τα παιδιά τους, αφού οι ώρες εργασίας στο τιμόνι είναι πολλές. Τα έσοδα είναι λίγα και ίσα – ίσα που καταφέρνουμε να συντηρούμε τις οικογένειές μας και να ανταποκρινόμαστε στα έξοδα για τη συντήρηση των οχημάτων. Με τους όρους αυτούς ο τρόπος φορολογίας είναι άδικος. Μέχρι τώρα κάναμε πολλές προσπάθειες για να μην εφαρμοστεί και θα συνεχίσουμε. Είχαμε την προεκλογική υπόσχεση της Νέας Δημοκρατίας ότι θα επανέλθουμε στο προηγούμενο σύστημα και γι΄ αυτό περιμένουμε να δούμε τι απόφαση θα πάρουν οι καινούριοι υπουργοί».

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ισχύοντα με την εγκατάσταση των ταμειακών μηχανών, στα ταξί δινόταν η ευχέρεια ή να ενταχθούν στο νέο σύστημα άμεσα ή να περιμένουν μέχρι το 2005 οπότε θα υποχρεωθούν να θεωρήσουν βιβλία Β΄ Κατηγορίας και να αποδίδουν ΦΠΑ 8%. Από τα ταξί της Ροδόπης μόνο ένας ιδιοκτήτης προέβη στη θεώρηση βιβλίων, ενώ οι υπόλοιποι φάνηκαν απρόθυμοι, κάνοντας χρήση της διακριτικής ευχέρειας μέχρι το νέο έτος.

Ε.Μ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.