«Πασχει» πολλαπλως η Μελετη Περιβαλλοντικων Επιπτωσεων για τα διοδια στην Καβαλα

Πόρισμα από το ΤΕΙ ΑΜΘ κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας

Το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής για την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στην Καβάλα κατέθεσε στο περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος την Πέμπτη 29 Ιουνίου. Το πόρισμα καταλήγει στα 8 σημεία στα οποία θεωρεί πως πάσχει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των διοδίων στη θέση Άσπρης Άμμου, αλλά και ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δεν εξέτασε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η εκτροπή μέρους των οχημάτων που διέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο στην Καβάλα, προς αποφυγή των διοδίων, παρότι η Παράκαμψη συνιστά για ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων (και κατοίκων της Καβάλας) περιφερειακή οδό.
 

8 σημεία που πάσχει η μελέτη

 
Η επιτροπή, αποτελούμενη από τους Α.Χριοτοφορίδη, Καθηγητή, Δ/ντη Εργαστηρίου Προστασίας του Περιβάλλοντος, Δ.Εμμανουλούδη, Καθηγητή, Δ/ντη έδρας UNESCO Διαχείρισης Οικοσυστημάτων και τον κ. Κ.Σημιτσή, Δρ. Νομικής Σχολής ΔΠΘ, Δικηγόρο, δημιουργήθηκε μετά την ανακοίνωση της κατασκευής των διοδίων στην Καβάλα.
 
Αφού εξέτασε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κατέληξε ότι πάσχει σε 8 σημεία:
1. Δεν έγινε διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό.
2. Η έκταση της περιοχής της μελέτης είναι ανεπαρκής.
3. Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον ατμοσφαιρικό αέρα.
4. Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον θόρυβο.
5. Η θέση του Σταθμού Διοδίων είναι σε επικίνδυνο σημείο.
6. Δεν προβλέπονται εναλλακτικές λύσεις.
7. Είναι σε αναντιστοιχία με το νομικό πλαίσιο.
8. Η μελέτη για την Παράκαμψη είναι άσχετη με τον Σταθμό Διοδίων.
 

Προβλήματα στην πόλη και τους πολίτες

 
Το σημαντικότερο όμως, σύμφωνα με την επιτροπή, είναι ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον Σταθμό Διοδίων, αποτυγχάνει να μελετήσει και να αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα που θα δημιουργήσει ο Σταθμός.
 
Συγκεκριμένα φαίνεται να αποφεύγει να εξετάσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εκτροπή μέρους των οχημάτων που διέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο στην πόλη της Καβάλας προς αποφυγή των διοδίων. Η επιτροπή σημειώνει πως η Παράκαμψη Καβάλας συνιστά για ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων (και κατοίκων της Καβάλας) μία περιφερειακή οδό για τον άξονα Πέραμος-Καρβάλη-Χρυσούπολη, και με την κατασκευή διοδίων όλα αυτά τα οχήματα θα εκτραπούν μέσα στην πόλη της Καβάλας προς αποφυγή των διοδίων (ελαφρά οχήματα, αγροτικά, βανάκια, ημιφορτηγά, κτλ) και θα δημιουργήσουν αφόρητη κυκλοφοριακή κατάσταση στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση της πόλεως.
 
Η επιτροπή φέρνει μάλιστα στο πόρισμά της τέσσερα χαρακτηριστικά παραδείγματα επιβάρυνσης:
 
α) Στο Δυτικό τμήμα της Καβάλας λειτουργούν μεγάλες μονάδες απασχόλησης (πχ ΤΕΙ ΑΜΘ, Νοσοκομείο Καβάλας, Ξενοδοχειακά συγκροτήματα, οργανωμένες παραλίες, κα), και είναι προφανές ότι οι εργαζόμενοι που διαμένουν στην Νέα Καρβάλη και Ανατολικότερα θα αναγκαστούν να αλλάξουν δρομολόγιο προκείμενου να αποφύγουν μια ασύμμετρη χρέωση προκειμένου να αποφύγουν τη μείωση τοου οικογενειακού τους εισοδήματος.
 
β) Ανάλογα φαινόμενα θα διαπιστωθούν και για τους κατοίκους των Δυτικών συνοικιών της Καβάλας και δυτικότερα που εργάζονται στη Βιομηχανική Ζωνη της Καβάλας, το αεροδρόμιο, το πορθμείο της Κεραμωτής ή ανατολικότερα.
 
γ) Η είσοδος στην Καβάλα από την παλαιά εθνική οδό οδηγεί υποχρεωτικά σε διαδρομή με πολιτιστικά μνημεία (πχ Καμάρες) τα οποία έχουν τουριστικό και παιδαγωγικό ενδιαφέρον και όχι μέθοδο αποφυγής των διοδίων.
 
δ) Η Εταιρεία διατείνεται ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και υποχρεώνει του κατοίκους της Καβάλας να υποβαθμίσουν την καθημερινότητα τους την ώρα που υπάρχει πλήθος εναλλακτικών λύσεων για τα συμφέροντα της τις οποίες αρνείται να μελετήσει.
 
«Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ θα πρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια των πολιτών της Καβάλας για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής και να επανεξετάσει το προτεινόμενο έργο σε ηπιότερη θέση» καταλήγει το πόρισμα της επιτροπής με το ΤΕΙ ΑΜΘ να προσκαλεί την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ «με την υπευθυνότητα που την διακρίνει να συμβάλλει στην προσπάθεια των πολιτών της Καβάλας για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής και να επανεξετάσει το προτεινόμενο έργο».
 
 

Συμπαράσταση από την Περιφέρεια

 
Όπως ανέφερε ο κ. Μαρκόπουλος κατά τη συνεδρίαση όλοι οι φορείς θέλουν να δρομολογήσουν ενέργειες για να αποφευχθεί το «έγκλημα», όπως το χαρακτήρισε, που έχει δύο σκέλη, τόσο τη δημιουργία των διοδίων σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ όσο και η χωροθέτηση του συγκεκριμένου διόδιου, μια άποψη με την οποία συμφώνησε και ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος, σημειώνοντας πως η Περιφέρειά θα εξετάσει και θα συνδράμει σε όλες τις ενέργειες των τοπικών φορέων, και με την νομική της υπηρεσία.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.