Οταν η οθονη αντικαθιστα τη βιτρινα…

H στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ανάγκη!-Πρωτοβουλία ενημέρωσης και συνδρομής στη δημιουργία e-shop ετοιμάζει ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής- Κική Κωνσνταντινίδου,«Πρέπει να δούμε το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ευκαιρία και όχι ως απειλή»

Διανύουμε την εποχή, που η «βόλτα για ψώνια» περιορίζεται στην πλοήγηση στο διαδίκτυο, μέσω ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή ή ακόμα-ακόμα από μια συσκευή κινητού τηλεφώνου, τύπου smartphone. Η κουλτούρα του έλληνα καταναλωτή έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια. Το στεγαζόμενο εμπόριο, τα φυσικά δηλαδή καταστήματα όπου παραδοσιακά απευθυνόμαστε για τις αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών, δείχνουν να χάνουν σημαντικό έδαφος από τα λεγόμενα e-shops, που χρόνο με το χρόνο κατακτούν μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» της ελληνικής αγοράς. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που συνήθως αποτελεί την προέκταση της δραστηριότητας ενός καταστήματος στεγαζόμενου εμπορίου, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από την ηλεκτρονική «βιτρίνα» το προϊόν της αρεσκείας του, δίχως να μεταβεί σε κάποιο φυσικό χώρο, και ακολούθως να πραγματοποιήσει μια ολοκληρωμένη συναλλαγή μέσω του διαδικτύου.

Αύξηση τζίρου 50% στα ηλεκτρονικά καταστήματα

Στη διαπίστωση ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει διαρκώς έδαφος στην Ελλάδα συνηγορούν τα στοιχεία, που συγκέντρωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρικού Εμπορίου- GR.EC.A κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, από τις 1 μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Τα στοιχεία αυτά εμφανίζουν αύξηση τζίρου στα ηλεκτρονικά καταστήματα της τάξεως του 50% σε σύγκριση την περσινή αντίστοιχα εβδομάδα. Η επισκεψιμότητα των e-shops υπερδιπλασιάστηκε, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα ορισμένα εξ αυτών να δηλώσουν αύξηση πωλήσεων πάνω από 200%.

Το 25% των online αγοραστών πραγματοποιούν πάνω από 50% των συνολικών τους αγορών από το διαδίκτυο

Την ανοδική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας επιβεβαιώνει επίσης η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με την επίμαχη έρευνα, το ηλεκτρονικό εμπόριο από επιχειρήσεις προς καταναλωτές στην Ελλάδα καταγράφει μία ουσιαστική ανάπτυξη το έτος 2015, ενώ παρουσιάζει θετικές προοπτικές για το έτος 2016. Μεταξύ άλλων, από την έρευνα που διεξήχθη την περίοδο Οκτώβριος – Νοέμβριος 2015 και συμμετείχαν 1.200 Έλληνες online αγοραστές, προέκυψε ότι οι πέντε κύριες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, που αγοράστηκαν online κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 ήταν κατά σειρά οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εξαρτήματα και ο περιφερειακός εξοπλισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, αλλά και τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Ένα εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας είναι ότι για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία, πάνω από 50%, των συνολικών τους αγορών. Το αντίστοιχο ποσοστό, που καταγράφηκε στην έρευνα του προηγούμενου έτους από το ίδιο Εργαστήρι, ήταν μόλις 9%.
 
Η εικόνα, που διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά λόγω της δυναμικής που έχει αναπτύσσει το ηλεκτρονικό εμπόριο, ούτε άγνωστη είναι στους φορείς, που εκπροσωπούν τον εμπορικό κόσμο, αλλά ούτε και αδιάφορους τους αφήνει. Αυτό επιβεβαίωσε, μιλώντας στον «ΠτΘ», η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, κ. Κική Κωνσταντινίδου. Η κ. Κωνσταντινίδου προανήγγειλε πρωτοβουλίες του Συλλόγου από τις αρχές του 2016, οι οποίες θα συνίστανται αφενός στην παροχή ενημέρωσης για την εξοικείωσή τους με την ηλεκτρονική μορφή του εμπορίου και αφετέρου στην παροχή, σε συνεργασία με την ΕΣΕΕ, δωρεάν πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου στους ενδιαφερόμενους. 

«Οι 268.000 επιχειρήσεις στεγασμένου εμπορίου να μην επιτρέψουν την «κατάρρευσή» τους από τα 4.000 καταστήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου»

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μία ανοδική τάση», διαπίστωσε αρχικά η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής, εξηγώντας ότι, σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης έρευνας, τα e-shops υπολογίζονται σε 4.200 στην ελληνική επικράτεια, τη στιγμή που τα καταστήματα στεγασμένου εμπορίου αγγίζουν σε αριθμό τις 270.000. «Πρέπει να δούμε το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ευκαιρία και όχι ως απειλή», ήταν το μήνυμα που θέλησε να στείλει στους συναδέλφους της, υπογραμμίζοντας ότι «πρέπει οι 268.000 επιχειρήσεις να κινηθούν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, για να μην επιτρέψουν την «κατάρρευσή» τους από τα 4.000 καταστήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου».

Δωρεάν πλατφόρμες για ηλεκτρονικό εμπόριο για τις επιχειρήσεις της περιοχής

«Εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος, με τη βοήθεια του τριτοβάθμιου οργάνου μας, της ΕΣΕΕ, ξεκινώντας από την παραδοχή ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στο μεγαλύτερο μέρος του είναι νόμιμο», συνέχισε η κ. Κωνσταντινίδου, «από τις αρχές του 2016 έχουμε προγραμματίσει να ενημερώσουμε όλα τα μέλη μας, όλους τους επιχειρηματίες και εμπόρους της περιοχής, και να τους βοηθήσουμε δωρεάν για τη δημιουργία του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος». «Θέλουμε να βοηθήσουμε όλα τα καταστήματα να ενταχθούν ή να προσπαθήσουν να ενταχθούν σε αυτή τη λογική», επισήμανε, «και να δουν το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ανάπτυξη και επέκταση της δικής τους επιχείρησης. Τα κέρδη τα οποία υπάρχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μεγάλα. Διότι αν σκεφτούμε ότι μία τοπική επιχείρηση έχει πάρα πολλά έξοδα στο στεγασμένο εμπόριο, έχει περισσότερα πάγια, θέλει καλύτερο εξοπλισμό, περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό, το ηλεκτρονικό εμπόριο έρχεται να ισοσταθμήσει λίγο όλα αυτά και να αυξήσει τον τζίρο. Διότι μην ξεχνάμε ότι με το ηλεκτρονικό εμπόριο απευθυνόμαστε σε μια ευρύτερη αγορά, δεν απευθυνόμαστε μόνο στην τοπική αγορά. Απευθυνόμαστε σε μία αγορά, η οποία είναι καταρχήν πανελλήνια και ενδεχομένως ευρωπαϊκή έως και παγκόσμια, ανάλογα με τον τρόπο που θα προωθήσουμε και θα διαφημίσουμε το κατάστημά μας μέσω του διαδικτύου».

«Η  νέα γενιά έχει την αγορά μέσα στο κινητό»

Η κ. Κωνσνταντινίδου, έχοντας και την ιδιότητα της υπεύθυνης στο υποκατάστημα της Speedex Courier στην Κομοτηνή, είναι σε θέση να διαπιστώσει με τρόπο άμεσο πώς οι αγορές μέσω του διαδικτύου κερδίζουν διαρκώς δημοφιλία, ιδίως στο νεανικό κοινό. «Αντιλαμβάνομαι και μέσα από αυτήν την επιχείρηση», σημείωσε, «ότι ο καταναλωτής, ηλικίας μεταξύ 18 και 35 ετών, προτιμάει το ηλεκτρονικό εμπόριο». Εξάλλου, ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής δικτύωσης, όπως παρατήρησε, όπου η νέα γενιά, παιδιά πολύ πιο κάτω από την ηλικία ενηλικίωσης, «έχει την αγορά μέσα στο κινητό». «Οπότε είναι ένας τομέας, στον οποίο πρέπει να επενδύσουμε», επισήμανε, «και να αντιληφθούμε ότι δεν είναι κάτι ανταγωνιστικό προς την επιχείρηση και προς την τοπική κοινωνία». «Πρέπει να το δούμε σαν έναν αναπτυξιακό μέτρο», συνέχισε, «σα μία πρωτοβουλία ανάπτυξης και επένδυσης στην επιχείρησή μας».

Το ηλεκτρονικό εμπόριο πρόσφορο για επιχειρήσεις, που διαθέτουν ιδιαίτερα προϊόντα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι επίσης πρόσφορο, κατά την κ. Κωνσταντινίδου, για επιχειρήσεις που διαθέτουν ιδιαίτερα προϊόντα, τα οποία δεν μπορούν να απορροφηθούν σε μία μικρή τοπική αγορά. Αυτά μπορούν να ευδοκιμήσουν μέσα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, όπως επισήμανε, και τούτο αποτελεί επίσης ευκαιρία για νέους ανθρώπους, που έχουν πολύ ωραίες και ιδιαίτερες ιδέες, να τις αναπτύξουν μέσα και από αυτόν τον χώρο.
 
Σαφέστατα, όπως αναγνώρισε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, η μετάβαση στην ηλεκτρονική διάσταση του εμπορίου συνεπάγεται επιβάρυνση με κάποια κόστη, που αφορούν στον εξοπλισμό, στη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, καθώς επίσης στη διαφήμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Το κόστος για τον εξοπλισμό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, όπως παρατήρησε, όσο το κόστος για την πλατφόρμα και ακολούθως για την ηλεκτρονική διαφήμιση. «Εμείς έχουμε αποφασίσει να βοηθήσουμε τον εμπορικό κόσμο της περιοχής με δωρεάν παροχή πληροφοριών και ηλεκτρονικής πλατφόρμας», σημείωσε, «ώστε να κάνουμε το πρώτο βήμα ή αν μη τι άλλο να εξερευνήσουμε τον κόσμο αυτό και το πώς στήνεται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα».

«Τα νούμερα και οι κινήσεις προς το ηλεκτρονικό εμπόρια είναι θετικά»

Τέλος, η κ. Κωνσταντινίδου εκτίμησε ότι ήδη στην Κομοτηνή υπάρχουν ενθαρρυντικά δείγματα, με πολλές τοπικές επιχειρήσεις να σκέφτονται την ανάπτυξή τους προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και να κάνουν βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. «Πάρα πολλές μάλιστα το έχουν προωθήσει και δουλεύουν», παρατήρησε, για να επισημάνει πως «τα νούμερα και οι κινήσεις βλέπω ότι είναι θετικά». «Πιστεύω ότι θα αναπτυχθεί περισσότερο», κατέληξε, «και καλό θα ήταν όλοι οι επιχειρηματίες να κάνουν ένα βήμα και να δουν τι ακριβώς γίνεται, πώς δουλεύει και να κινηθούν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.