Νεα επενδυση απο την «Ζυθοποιια Μακεδονιας –Θρακης»

Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας –Θράκης» θεωρείται από τις πλέον ανερχόμενες και πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Η αναπτυξιακή δυναμικής της οφείλεται στο συνδυασμό του έμπειρου προσωπικού τους με την συνεχή ανανέωση και αναβάθμιση του εξοπλισμού της.

Ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1998 στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, συνεχίζοντας έτσι την ιστορία που θέλει το πρώτο ελληνικό ζυθοποιείο να λειτουργεί τα αρχαία χρόνια στις Σάπες, παράγοντας τη μοναδική ακόμη και σήμερα ελληνική μπύρα «ΒΕΡΓΙΝΑ».

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξασφάλιση της υψηλής ποιότητας του προϊόντος της έχει επεκταθεί εκτός της εγχωρίου αγοράς και στο εξωτερικό. Στο τιμόνι της ο Δημήτρης Πολιτόπουλος που επέλεξε τη Βιομηχανική περιοχή της Κομοτηνής αλλά και την περιοχή της Θράκης να αναπτύξει τις δραστηριότητές του. Σήμερα μιλά στον ΠτΘ, με αφορμή την υλοποίηση στις 11 Μαρτίου του σχεδιασμού τοποθέτησης έξι δεξαμενών μπύρας, σε καιρούς που όλοι περιγράφουν ως καιρούς οικονομικής ύφεσης, επαναφέροντας στην επικαιρότητα- κι αυτό μας αφορά όλους- την πορεία που από μόνοι τους ακολουθούν οι επιχειρηματίες της πραγματικής οικονομίας, κι όχι οι φερόμενοι ως επιχειρηματίες, οι επιτήδειοι αλλιώς του χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για την ιστορία του προϊόντος όχι μόνο τοπικά αλλά και εθνικά όπως επίσης και μια ανάσα ελπίδας για τις δύσκολες οικονομικά ώρες που διάγουμε και αποδεικνύουν ότι όταν οι άνθρωποι έχουν όραμα και αγαπούν αυτό που φτιάχνουν τίποτα δεν μπορεί να τους εμποδίσει, ακόμη και ό,τι βαφτίζεται ως παγκόσμια κρίση…

Το μέλλον της πληροφόρησης στο διαδίκτυο

ΠτΘ: κ. Πολιτόπουλε ξεκινώντας θα θέλαμε να μας μιλήσετε κατ’ αρχήν για την καταχώρηση της μπύρας «Βεργίνα», που σήμερα σερφάροντας, ετοιμαζόμενη για τη συνέντευξη, ανακαλύψαμε στο site της «Ναυεμπορικής». Διεθνής και διαφημιστικά λοιπόν η «Βεργίνα», εκ Θράκης όμως ορμώμενη;

Δ.Π.:
Έχουμε μια πρώτη καταχώρηση της «Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης στο δικτυακό τόπο της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» και συγκεκριμένα στο naftemporiki.gr, όπου για πρώτη φορά χρησιμοποιείται το μέσο του διαδικτύου σε ιστοσελίδα ενημερωτικού εντύπου για προβολή καταναλωτικού προϊόντος και δη μπύρας «Βεργίνα» και δη από την Κομοτηνή.

ΠτΘ: Πιστεύετε στην αποτελεσματικότητα του διαδικτύου;

Δ.Π.:
Ναι γιατί έχει 460000 πολίτες που ανά πάσα στιγμή μπορούν να μπουν μέσα και να πάρουν ειδήσεις. Πιστεύω ότι το μέλλον της πληροφόρησης είναι στο διαδίκτυο. Βέβαια το μέλλον είναι μέλλον, αυτό δεν σημαίνει ότι αναιρεί ή καταργεί τα άλλα μέσα ενημέρωσης αλλά σίγουρα οι επόμενες γενιές θα παίρνουν την πληροφορία από το διαδίκτυο. Μια πρώτη δοκιμή που γίνεται στο διαδίκτυο με το δικό μας καταναλωτικό προϊόν και θα δούμε τα αποτελέσματα μετά από μετρήσεις.

Μόνο η περιφέρεια παράγει και όχι τα αστικά κέντρα

ΠτΘ: Θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη δύναμη σε μια χώρα δομημένη αθηνοκεντρικά όπως η Ελλάδα, ανταγωνιστικά προϊόντα που παράγονται στην επαρχία να γνωστοποιηθούν με τον τρόπο που πρέπει. Εξάλλου παλιότερα είχαμε διαβάσει για τη δράση των καρτέλ που αφορούσαν και στη μπύρα στην Ελλάδα. Άρα με αυτό τον τρόπο τουλάχιστον αποκαθίσταται μια διαδικτυακή δημοκρατία σε ανταγωνιστικά προϊόντα της περιφέρειας;

Δ.Π.:
Κατ’ αρχάς θίγεται πολλά. Συγκρατώ αυτό που είπατε για το τι παράγεται στην περιφέρεια. Μόνο η περιφέρεια παράγει δεν παράγουν τα αστικά κέντρα λόγω των τριών Π, Πολιτισμός, Παιδεία, Περιβάλλον. Οι αρχαιότερες Βιομηχανικές Περιοχές έχουν κτιστεί εκτός αστικών κέντρων και η μεγαλύτερη και αρχαιότερη περιοχή είναι στην Κομοτηνή. Είναι λογικό να παράγονται τα προϊόντα εκτός αστικών κέντρων και να τροφοδοτούν αυτά. Δεν υπάρχει λόγος τα αστικά κέντρα να επιβαρύνονται περαιτέρω με παραγωγές. Εξάλλου η μπύρα χρειάζεται καλό νερό. Υπάρχει αστικό κέντρο με καλό νερό; Εμείς χρησιμοποιούμε το νερό της οροσειράς της Ροδόπης. Υπάρχει λόγος που είμαστε εδώ. Δεν μπορούμε να σπείρουμε κριθάρι στο Σύνταγμα. Εμείς εδώ έχουμε 5000 στρέμματα σπαρθέντα κριθάρια στη Θράκη, είμαστε η μεγαλύτερη αγροτική εκμετάλλευση. Η παραγωγή πρέπει να είναι δίπλα στο νερό και στο κριθάρι. Αυτό είναι αυτονόητο. Και το ερώτημα είναι ποια τελικά είναι η επαρχία. Το κέντρο είναι εδώ, απλά από εδώ στέλνουμε την μπύρα μας εκεί που την πίνουν και δεν είναι μόνο τα αστικά κέντρα, είναι και τα αστικά κέντρα της ομογένειας, Αμερική, Αυστραλία. Άρα εδώ είναι το κέντρο όσον αφορά στη μπύρα. Όσον αφορά άλλους τομείς δεχόμαστε κέντρο να είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη

Στις Σάπες η πρώτη μπύρα

ΠτΘ: Γνωρίζετε ότι οι Σαππαίοι που ήταν Θρακική φυλή παρήγαγε μπύρα;

Δ.Π:
Είναι καταγεγραμμένο ιστορικά ότι η πρώτη μπύρα της αρχαιότητας παρήχθη στις Σάπες επί βασιλέως Ουάρωνος όταν οι Σάππες αποτελούσαν τον σιτοβολώνα των Αθηναίων.

ΠτΘ: Άρα ήταν συγγνωστή η επιλογή σας να επιλέξετε την περιοχή. Ήταν το βασικό τους ποτό και εξ αυτού και τα καρναβάλια, τα οποία βέβαια έχουν σταματήσει να αναβιώνουν στις Σάππες…

Δ.Π.:
Αναβιώνουν στην Ξάνθη. Εμείς βλέπουμε τη Θράκη ως ενιαίο κομμάτι και δεν το χωρίζουμε σε νομούς όπως προφανώς για διοικητικούς λόγους έχει χωρισθεί. Πέρα από το διοικητικό διαχωρισμό υπάρχει μια ενιαία Θράκη που ανήκουν πολλές πόλεις.

Κάνουμε συμβολαιακή γεωργία και ολοκληρωμένη διαχείριση

ΠτΘ: Μιλήσατε για 5000 στρέμματα κριθής. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε και τη μορφή της συμβολαιακής γεωργίας;

Δ.Π.:
Με αυτόν τον τρόπο το κάνουμε. Κάνουμε συμβολαιακή γεωργία και ολοκληρωμένη διαχείριση. Είμαστε η πρώτη εταιρεία που το έκανε στην Ελλάδα για την μπύρα. Οργανώσαμε ομάδες γεωργών με σπόρο που τους δώσαμε εμείς και κάθε χρόνο μας δίνουν το αποτέλεσμα της παραγωγής τους. Συμβολαιακά με προκαθορισμένες τιμές και να διευκρινίσω οι τιμές πέρσι ήταν 19 λεπτά το κιλό. Ήταν ψηλότερες από αυτές που εισέπραξαν από πωλήσεις κριθαριών σε άλλους φορείς.

ΠτΘ: Μήπως αυτό μπορούμε να το μεταφράσουμε και σε πόσες οικογένειες έχουν εξασφαλισμένο το προϊόν τους;

Δ.Π.:
Είναι εκατοντάδες.

ΠτΘ: Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο να μπορέσουμε να περάσουμε την ιδέα της συμβολαιακής γεωργίας, να διασφαλίσουμε το εισόδημα;

Δ.Π.:
Η ιδέα είναι της μπύρας. Από τη στιγμή που μία χώρα παράγει μπύρα σημαίνει ότι παράγει κριθάρι, παράγει απόλαυση, παράγει πολιτισμό, δημιουργεί παράδοση. Η μπύρα, το κριθάρι είναι απλά μια καθετοποίηση της μπύρας που μπορεί να είναι και σε κουτάκια αλουμινίου και σε συσκευές υαλουργίας ανάλογα με το πόσο προοδεύει το προϊόν που λέγεται μπύρα, το σήμα. Όσο μεγαλώνει το σήμα «Βεργίνα» τόσο θα μεγαλώνει και η ευμάρεια του τόπου. Θα απολαμβάνουν οι αγρότες ψηλά εισοδήματα για το προϊόν τους, θα ευνοούνται περισσότερες εταιρείες που θα τροφοδοτούν την μπύρα, θα εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι και γενικά η κοινωνία δεν θα μαραζώνει. Η κοινωνία μαραζώνει όταν δεν υπάρχουν ιδέες και δεν υπάρχουν άνθρωποι που παράγουν πίσω από αυτές τις ιδέες. Άνθρωποι που δεν έχουν όνειρα δημιουργούν κοινωνίες που μαραζώνουν.

Επεκτάσεις υποδομών

ΠτΘ: Είστε γενικά ανησυχών επιχειρηματίας και άγρυπνος, φτιάξατε την επιχείρησή σας και αγωνίζεστε συνέχεια, ακούσαμε ότι σχεδιάζετε και κάποιου είδους έργα, που αφορούν σε επεκτάσεις υποδομών. Τι ακριβώς σχεδιάζετε;

Δ.π.:
Αυτά που σχεδιάζαμε σήμερα τα υλοποιούμε. Σήμερα 11 Μαρτίου του 2009 τοποθετούνται οι έξι δεξαμενές μπύρας στις εγκαταστάσεις μας, οι οποίες και θα αυξήσουν την παραγωγική μας ικανότητα. Αυτές είναι οι επενδύσεις για φέτος. Όπως επεκτείναμε το ζυθοποιείο μας, επεκτείναμε και τη γραμμή εμφιάλωσης για να μπορούμε να παράγουμε την ίδια ποιότητα σε μεγαλύτερο όγκο.

ΠτΘ: Αυτό πρακτικά σημαίνει πρακτικά αύξηση ρυθμών κατανάλωσης και εξ αυτού η «Ζυθοποιία Μακεδονίας –Θράκης» έχει τη δυνατότητα να μεγαλώνει; Στο ευρύ μέλλον οι υποδομές θα επεκτείνονται κι άλλο όσο μεγαλώνει η κατανάλωση;

Δ.Π.:
Ο σκοπός ήταν να φυτέψουμε τον πρώτο σπόρο. Ό,τι γεννιέται μεγαλώνει με αγάπη. Και αυτό που κάνουμε το αγαπάμε και θέλουμε να το βλέπουμε συνέχεια να διευρύνεται και να δίνει χαρούμενες στιγμές σε περισσότερους καταναλωτές.

ΠτΘ: Είστε ευχαριστημένος που μία επιχείρηση που ξεκίνησε με αγώνα, και κόντρα, στην Κομοτηνή μεγαλώνει και ανδρώνεται συνεχώς, και με αυτή την αγάπη που της διαθέτετε ανθίζει;

Δ.Π.:
Μας κάνει περήφανους, όλη την ομάδα της ζυθοποιίας και όλους τους φίλους, και όσο πιο δύσκολος είναι ο αγώνας τόσο μεγαλύτερη χαρά παίρνουμε. Δεν είναι εύκολο. Αν ήταν εύκολο η Ελλάδα θα είχε γεμίσει μπύρες ελληνικές. Ήμασταν οι πρώτοι και οι μόνοι Έλληνες σήμερα που παράγουμε άριστης ποιότητας μπύρα, με αγάπη, και ειδικά ότι αυτή παράγεται από μια περιοχή σαν τη Θράκη και ειδικά από μία πόλη σαν την Κομοτηνή αυτό μας κάνει διπλά περήφανους.

Η πρώτη ελληνική μπύρα

ΠτΘ: Είναι η μόνη ελληνική μπύρα; Παράγεται στον τόπο μας χρησιμοποιεί προϊόντα του τόπου μας νερό και κριθάρι. Γνωρίζουμε ένα σωρό μάρκες. Από αυτές δεν παράγεται καμία στην Ελλάδα;

Δ.Π.:
Παράγονται στην Ελλάδα μπύρες από ξένες ελληνικές εταιρείες. Τα σήματα «Άμστελ» είναι το τοπικό σήμα του Άμστερνταμ το οποίο διασχίζει ο ομώνυμος ποταμός. Ποτέ δεν λένε ελληνική μπύρα. Το υποκατάστημα της Ολλανδικής εταιρείας Χάινεκεν, που είναι το επώνυμο των ιδιοκτητών στην Ελλάδα λέγεται «Αθηναϊκή ζυθοποιία».

ΠτΘ: Δεν έχει μείνει κανένας Έλληνας στην παραγωγή;

Δ.Π.:
Δεν υπήρξε ποτέ. Ουδέποτε στην ιστορία του ελληνικού έθνους έλληνες δεν παρήγαγαν μπύρα με ελληνικό όνομα. Πάντα αφορούσαν σε προσπάθειες ξένων ακόμη, και η πασίγνωστη ελληνική ΦΙΞ ήρθε με τον βασιλέα Όθωνα και τους Βαυαρούς που ήρθαν μαζί του. Ο ζυθοποιός τους λέγονταν Φιξ, και ήταν αυτός ο Βαυαρός ζυθοποιός που έφτιαξε την μπύρα. Κανένας Έλληνας δεν έκανε ποτέ αυτό που κάνουμε εμείς δηλαδή να πάρουμε ένα κομμάτι γης, να χτίσουμε ένα υπερσύγχρονο ζυθοποιείο και να παράγουμε μπύρα με ελληνικό όνομα και ελληνικά γράμματα στην ετικέτα.

ΠτΘ: Και βέβαια ξαναγυρίζετε την παράδοση της μπύρας στη ρίζα της. Μη ξεχνάμε, όπως το επιβεβαιώσατε, η πρώτη μπύρα έγινε στις Σάππες. Αυτό είναι και μια νίκη σε πολιτισμικό επίπεδο.

Δ.Π.:
Είναι αδιανόητο να μην υπάρχει ελληνική μπύρα. Ήταν ένα παράδοξο. Η μόνη χώρα στον κόσμο ήταν η Ελλάδα που δεν είχε δική της μπύρα. Η Βουλγαρία έχει δεκαοκτώ δικές της, η Αλβανία έχει τέσσερις, το Μεξικό 500, η ΗΠΑ 3000, η Αγγλία 800, η Γερμανία 1400, η Ζιμπάμπουε έχει δικιά της, η Παλαιστίνη, η Τουρκία. Είναι σαν να λέμε δεν έχουμε φούρνο, ειδικά η χώρα που έχει φήμη σε προϊόντα αλκοολικής ζυμώσεως, που είναι το κρασί και η μπύρα, και αποστάξεως όπως τα τσίπουρα. Έχουμε φήμη, έχουμε 3500 ετικέτες κρασιού, 500 σήματα ούζου, δεν είχαμε όμως μπύρα ίσως γιατί κανείς δεν το σκέφθηκε ή ήταν τόσο στρεβλό το περιβάλλον γύρω από αυτήν που απέτρεπε οποιονδήποτε σκεφτόταν να το δημιουργήσει. Άρα προφανώς γνωρίζαμε ότι θα ήταν δύσκολο εγχείρημα αλλά κάποιος έπρεπε να αναλάβει να τα κάνει. Δεν νοείται έθνος χωρίς να έχει δική του μπύρα. Ειδικά αυτό που την εφηύρε.

ΠτΘ: Να σας ευχαριστήσω θερμά για τη συζήτηση. Είμαστε σίγουροι ότι θα προσπαθείτε για το καλύτερο, γεγονός που θα έχει άμεση αντανάκλαση στο καλό τόσο σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο όσο και σε εθνικό.

Δ.Π.:
Εγώ ευχαριστώ.

Τ.Β.

Από την Αμερική στην Κομοτηνή

ΠτΘ: Πώς βρεθήκατε στην Αμερική;

Δ.Π.:
Πήγα στην Αμερική 17 χρονών η μητέρα μου είχε μεγαλώσει εκεί όπου έχουμε πάρα πολλούς συγγενείς ο αδελφός μου είναι εκεί, εκεί δραστηριοποιούμαστε βιομηχανικά με μονάδα παραγωγής χημικών, η έδρα μας είναι στη Νέα Υόρκη και η μονάδα παραγωγής στο Τενεσσί στο νότο και ο λόγος που έφυγα ήταν η μπύρα. Μόλις συνειδητοποιήσαμε ότι δεν υπάρχει ελληνική μπύρα, αποφασίσαμε να φύγω και να έρθω να την κάνω. Κάναμε έρευνα αγοράς, είχαμε να επιλέξουμε για εγκατάσταση μονάδας Χανιά ή Κομοτηνή και επιλέξαμε τα ην Κομοτηνή. Είμαι εδώ από το 1996, αγοράσαμε το οικόπεδο στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής και το 1998 είχε αποπερατωθεί το ζυθοποιείο και βγήκε η πρώτη ελληνική μπύρα.

Κοινωνική ευθύνη των επιχειρηματιών

ΠτΘ: Είπατε σαφώς η μπύρα συνυφαίνεται με τον πολιτισμός μας αλλά και η «Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης» συνυφαίνεται και με τον πολιτισμό του τόπου, εκτός του ότι επιτελεί τον πρώτο και μέγιστο ρόλο εξασφάλισης δουλειάς, καθιστά την περιοχή μας γνωστή, αποκαθιστά την πολιτισμική συνέχεια στην περιοχή, δίνει μια μπύρα στο γένος, υποστηρίζει όμως και τον πολιτισμό του παρόντος. Γνωρίζω ότι υποστηρίζετε συνεχώς κινήσεις που γίνονται στον τόπο είτε στο επίπεδο του πολιτισμού, είτε και σε άλλους τομείς, όπως είστε σπόνσορας και της εκδήλωσης που θα γίνει στην Αλεξανδρούπολη από την «Ναυτεμπορική». Το θεωρείτε υποχρέωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Θράκη να φροντίζουν και με αυτόν τον τρόπο την περιοχή και να την καθιστούν κέντρο και πολιτικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος;

Δ.Π.:
Για να αναπτυχθεί μια περιοχή χρειάζεται τη συνδρομή της πολιτικής επιχειρηματικής και πνευματικής ηγεσίας του τόπου. Δηλαδή οι επιχειρηματίες, οι πνευματικοί δάσκαλοι και οι πολιτικοί της περιοχής πρέπει να συνδράμουν και οφείλουν να συνδράμουν στη βελτίωση, όπως καλύτερα ο καθένας μπορεί, της περιοχής. Είμαστε χορηγοί της εκδήλωσης της «Ναυτεμπορικής» που γίνεται την Παρασκευή στην Αλεξανδρούπολη που αναφέρεται σε πολύ ενδιαφέρον θέμα και είναι κρίσιμες οι ημέρες που επέλεξε η «Ναυτεμπορική» για να κάνει αυτή την εκδήλωση. Της αξίζουν συγχαρητήρια και για αυτό συνδράμουμε την εκδήλωση. Από την πρώτη ημέρα που ήρθαμε εδώ αισθανθήκαμε την αίσθηση της ανταποδοτικότητας και για αυτό πριν ακόμη βγει η μπύρα και ενώ χτιζόταν το ζυθοποιείο χορηγήσαμε όλες τις ομάδες της περιοχής από τον Έβρο μέχρι και τη Δράμα, δώσαμε σε κάθε ομάδα από 5 εκατομμύρια δραχμές. Στηρίξαμε πολιτιστικούς συλλόγους με μετρητά. Δώσαμε χρήματα, στηρίξαμε το ΕΣΥ στη Θάσο. Το Ιατρείο στην Παναγιά της Θάσου είναι εξοπλισμένο με χρήματα της Ζυθοποιίας. Αυτά έγιναν το 1998.

ΠτΘ: Το θεωρείτε αυτονόητο να έχουν οι επιχειρηματίες κοινωνική ευθύνη;

Δ.Π.:
Η καταγωγή μας και η παιδεία μας το επιβάλλουν. Γνωρίζουμε τι σημαίνει να παράγεις σε ένα τόπο ένα καταναλωτικό προϊόν, τι περιμένεις και τι προσδοκά η περιοχή από σένα. Πιστεύουμε ότι τα παντρέψαμε αυτά, κάνοντας χορηγίες της τάξης των 150 εκατομμυρίων δραχμών. Συνεχίζουμε όπου μπορούμε να συνδράμουμε…

ΠτΘ: Όντας διαρκώς παρόντες…

Δ.Π.:
Είμαστε εδώ και θα είναι αυτή η εταιρεία εδώ, σήμερα με μας ως διοίκηση, αύριο με κάποια άλλη διοίκηση. Αυτές οι μονάδες παραγωγής παραμένουν πάντα στην περιοχή, οι άνθρωποι έχουν φυσικό τέλος, εν αντιθέσει προς τα προϊόντα, και αν στην αρχή είχαν καλούς γονείς προοδεύουν και μεγαλώνουν και κάποια μέρα εκπροσωπούν επάξια την περιοχή. Αυτό θα το δείτε σε πάρα πολλές μπύρες στον κόσμο. Oι πόλεις που είχαν μπύρες, κατά τον 15 αι.και 16 αι, είναι διάσημες εξαιτίας της μπύρας που παράγουν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.