«Η παιδεια πρεπει να εξασφαλιζεται ισονομα, ισοποσα, ισοτοπα και ισοτιμα»

Συνέχεια των κυβερνητικών δράσεων για την ανοικοδόμηση του κοινωνικού κράτους χαρακτήρισε τον νέο νόμο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο Βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Δικαίωμα και όχι προνόμιο για κάποιους, που πρέπει να εξασφαλίζεται από την πολιτεία για όλα τα παιδιά ισόνομα, ισόποσα, ισότοπα και ισότιμα χαρακτήρισε την παιδεία ο Βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Ο κ. Καρά Γιουσούφ εξέφρασε την άποψη ότι το νομοσχέδιο κάνει βαθιές τομές, όσον αφορά τη λειτουργία, αλλά και τη διοίκηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών μας ιδρυμάτων, σημειώνοντας πως το πανεπιστήμιό, διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα του, πρέπει και θα είναι προσιτό για τους νέους που προέρχονται από όλες τις κοινωνικές τάξεις και ομάδες, τόσο στις προπτυχιακές, όσο και στις μεταπτυχιακές σπουδές.
 
«Ακούμε εδώ και δύο μέρες που συζητείται το νομοσχέδιο μία κριτική από την Αντιπολίτευση, ότι το νομοσχέδιο σκοπεύει να πάει το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο παρελθόν. Θα ήθελα να μάθω από τους συναδέλφους της Αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα της Νέας Δημοκρατίας: Γι’ αυτούς ποιο είναι το μέλλον του εκπαιδευτικού μας συστήματος; Δηλαδή θέλουμε σχολειά και πανεπιστήμια επιχειρήσεις με πελάτες τους μαθητές και τους φοιτητές; Αυτό είναι το όραμα της Νέας Δημοκρατίας;» σημείωσε, αναρωτώμενος γιατί ανησυχούν τόσο πολύ και υπάρχει μια γκρίνια για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος των διοικήσεων των πανεπιστημίων με διαφορετικά ψηφοδέλτια για τους πρυτάνεις και τους αντιπρυτάνεις, χαρακτηρίζοντάς το απλή αναλογική κουλτούρα συνεννόησης κι όχι επιβολή κι αυταρχισμό.
 
Θεωρεί δε μια συντεταγμένη αλλαγή στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης είναι αναγκαία για να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες που προέκυψαν βεβαίως από προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις.
 
«Ιδρύονταν σχολές, θα θυμάστε, και τμήματα ιδίως στην περιφέρεια για τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και όχι για τις ανάγκες της τοπικής παιδείας, θα πω. Μετά, βεβαίως, θα θυμόμαστε όλοι ότι με τα ίδια κριτήρια, πάλι για οικονομικούς λόγους, κλείσανε ή συγχωνεύτηκαν πανεπιστημιακά ιδρύματα, σχολές και τμήματα με το περίφημο σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» του κ. Αρβανιτόπουλου» τόνισε, επιμένοντας πως η λύση είναι η διαρκής βελτίωση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης.
 
«Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, το νομοσχέδιο αυτό είναι συνέχεια των κυβερνητικών δράσεων για την ανοικοδόμηση του κοινωνικού κράτους και τη λειτουργία βεβαίως ενός δημόσιου πανεπιστημίου προσανατολισμένου στις ανάγκες των νέων και της ακαδημαϊκής κοινότητας και όχι των ιδιωτικών συμφερόντων» επισήμανε, εκφράζοντας την άποψη ότι κάποιοι θέλουν ο λαός να έχει κοντή μνήμη, να ξεχνάει κάποια πράγματα που ζήσαμε στο παρελθόν. Υπενθυμίζοντας ότι κάποτε αντί για βιβλία μοιράζανε στα σχολειά φωτοτυπίες κ.λπ.. ενώ πέρσι έφτασαν εγκαίρως τα βιβλία στα σχολεία και «φέτος μάλιστα για να το ακούσουν και οι συντοπίτες μου, που δήθεν κόπτονται πάρα πολύ για το ειδικό σύστημα που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση, φτάσανε στα σχολεία τα βιβλία δύο μήνες πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.