Η Κορινα Λεγακη παρουσιαζει στον «ΠτΘ» το νεο της δισκο“Mosaic” «δια χειρος» Γιωργου Ανδρεου

«Το Mosaic ένας δίσκος επανεκτελέσεων «μισοκρυμμένων διαμαντιών» - «Είναι πολύτιμο στην Ελλάδα το γεγονός ότι παραμένουμε πιστοί στην ελληνική γλώσσα»

Το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής η Κομοτηνή είχε την χαρά να φιλοξενήσει μία σπάνια και πολυαναμενόμενη εδώ και αρκετά χρόνια μουσική συνάντηση στο Στέκι της Πολιτιστικής Κίνησης Κομοτηνής.
 
Ο λόγος για δύο «μεγάλους» έλληνες συνθέτες, τον Γιώργο Ανδρέου και τον Νίκο Ξυδάκη, οι οποίοι συναντήθηκαν επί σκηνής, σε μία αφήγηση της παράλληλης μουσικής τους πορείας αλλά και της πολυετούς συνεργασίας τους. Από την μουσική αυτή «συνεύρεση» δεν θα μπορούσε να λείπει και μία γυναικεία φωνή, καθότι και οι δύο κατεξοχήν έχουν γράψει για γυναικείες φωνές, η οποία βρήκε εκπρόσωπο στο πρόσωπο της Κορίνας Λεγάκη.
 
Μία νεαρή τραγουδίστρια η οποία ωστόσο έχει καταφέρει να ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια, με την επιμονή της σε ρεπερτόριο ουσίας και τις συνεργασίες της με σημαντικούς συνθέτες, μουσικούς κι ανθρώπους του λόγου.
 
Λίγες ώρες πριν ανέβει στην σκηνή η Κορίνα Λεγάκη βρέθηκε στο στούντιο του «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» και συνομίλησε με τους κ.κ. Νατάσσα Βαφειάδου και Χρήστο Λαγαρία, για την συμμετοχή της στην παράσταση, την έως τώρα μουσική της πορεία, ενώ «χάρισε» στο κοινό μία πρώτη γεύση του νέου της προσωπικού δίσκου με τίτλο “Mosaic”, ενός πολυσυλλεκτικού δίσκου διασκευών σε ενορχήστρωση και παραγωγή του Γιώργου Ανδρέου, που κυκλοφόρησε τους τελευταίους μήνες του 2015.
 
Ένας δίσκος με τραγούδια που βρίσκονταν σε «αγρανάπαυση», τραγούδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν και σημάδεψαν τους δημιουργούς τους για διαφορετικούς λόγους το καθένα και τα επανέφερε στο προσκήνιο, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό ήχων, τρόπων έκφρασης και νέων αναγνώσεών τους, απόλυτα μελετημένο και ταιριαστό.
 
Η ίδια γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και η ενασχόλησή της με την μουσική ήταν «γονιδιακή» καθώς «ρέει» στην οικογενειακή παράδοση. Σπούδασε κλασικό και τζαζ τραγούδι, πιάνο και ορθοφωνία ενώ συμμετείχε στο «Εργαστήρι φωνητικής τέχνης» του Σπύρου Σακκά.
 
Στο ελληνικό μουσικό στερέωμα έχει έως τώρα διακριθεί ιδιαίτερα για τις ποιοτικές συνεργασίες που έχει κάνει, οι οποίες αποδεικνύονται προσεκτικά διαλεγμένες, με πιο πρόσφατη την συνεργασία της με τον Γιώργο Ανδρέου και Νίκο Ξυδάκη, που απολαύσαμε επί σκηνής.
 
Κορίνα Λεγάκη όμως…
 
ΠτΘ: κ. Λεγάκη σας συναντάμε στο πλευρό δύο μεγάλων συνθετών του Γιώργου Ανδρέου και του Νίκου Ξυδάκη. Πώς είναι η συνεργασία σας μαζί τους;
Κ.Λ.:
Όντας παιδί της επαρχίας και έχοντας μεγαλώσει με αυτές τις μουσικές, είναι πολύ μεγάλη χαρά να συναντάς τα είδωλα σου. Η χαρά είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν αυτός ο μύθος δεν «χαλάει» στα μάτια σου αλλά επιβεβαιώνεται ακόμα περισσότερο. Και οι δύο είναι μεγάλοι δάσκαλοι και «απορροφάω» όσα περισσότερα μπορώ. Είναι μία συνεργασία η οποία προέκυψε όταν οι δύο τους αποφάσισαν πως ήρθε η ώρα να συναντηθούν και να συνομιλήσουν με το έργο τους ξανά επί σκηνής. Το καλοκαίρι λοιπόν κάνοντας μία περιοδεία με τον Γιώργο Ανδρέου, την Τάνια Τσανακλίδου και την Ρίτα Αντωνοπούλου, συναντήθηκαν και θέλησαν να έχουν και μία γυναικεία φωνή στα έργα τους, καθώς και οι δύο γράφουν κατεξοχήν για γυναικείες φωνές και επέλεξαν εμένα γι’ αυτόν τον κύκλο εμφανίσεών τους.

«Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ήρθε σχεδόν αυτονόητα»

ΠτΘ: Η σχέση σας με την μουσική πώς ξεκίνησε;
Κ.Λ.:
Ο πατέρας μου είναι επαγγελματίας μουσικός και συγκεκριμένα μπουζουκτσής. Μεγάλωσα μες στη μουσική και η ενασχόληση με το τραγούδι ήρθε απολύτως φυσιολογικά, σχεδόν αυτονόητα. Θυμάμαι τον εαυτό μου από μωρό να τραγουδάει δίπλα στον πατέρα μου. Γύρω στην εφηβεία ξεκίνησε η ενασχόληση μου με σχολικά συγκροτήματα και χορωδίες, παιδικές και νεανικές. Στα δεκαεννέα μου ξεκίνησα να ασχολούμαι επαγγελματικά να παρουσιάζω τραγούδια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Από το 2010 δισκογραφώ. Η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά βγήκε με μία παρέα νέων δημιουργών από την Κρήτη, το συγκρότημα «Αρμός». Εκεί για πρώτη φορά συναντώ τον Δημήτρη Μαραμή, το Σωτήρη Τριβιζά και τον Κώστα Μπουρναζάκη που είναι άνθρωποι του λόγου. Το 2012 κυκλοφόρησε το «Τανγκό για Τρεις», ένας δίσκος σε μουσικές του Δημήτρη Μαραμή, στίχους του Μιχάλη Γκανά και ποίηση της Μαρίας Πολυδούρη και του Κώστα Καρυωτάκη. Το 2014 μαζί με τον Παναγιώτη Μάργαρη, δεξιοτέχνη της κιθάρας, κυκλοφορώ τον “Kymatographos” που περιέχει τραγούδια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Το 2016 μόλις κυκλοφορήσαμε το «Mosaic» σε ενορχηστρώσεις, καλλιτεχνική επιμέλεια και παραγωγή του Γιώργου Ανδρέου.
 
ΠτΘ: Γιατί mosaic και όχι μωσαϊκό; Υπάρχει και μία λοξή ματιά προς το εξωτερικό;
Κ.Λ.:
Ανέκαθεν συνομιλούσα με το άλλο μου μισό την Σουηδία, όπου κυριαρχεί το αγγλόφωνο τραγούδι. Ο δίσκος κυκλοφορεί και στο εξωτερικό, επομένως ήθελα να δώσω έναν τίτλο ελληνικό αλλά ταυτόχρονα και διεθνή. 

«Στο Mosaic επανασυστήνουμε στο ακροατήριο τραγούδια “διαμάντια” που δεν ακούστηκαν όσο θα έπρεπε, ενορχηστρωμένα μέσα από τη ματιά του Γιώργου Ανδρέου»


ΠτΘ: «Mosaic» λοιπόν, ο τίτλος του νέου σας προσωπικού δίσκου, την καλλιτεχνική επιμέλεια του οποίου έχει ο Γιώργος Ανδρέου. Πώς προέκυψε ο δίσκος αυτός και τι περιλαμβάνει;
Κ.Λ.:
Καταρχάς συναντώντας τον Γιώργο Ανδρέου και πλέον όντας παραγωγός μου αποφασίσαμε να κάνουμε ένα δίσκο-προσωπογραφία της Κορίνας. Οπότε σε αυτό το δίσκο θα δεις τραγούδια που ανήκουν από την κατηγορία των λαϊκών τραγουδιών μέχρι και σε αυτή των πιο λυρικών έντεχνων. Σε αυτόν περιλαμβάνεται ένα σουηδικό παραδοσιακό κομμάτι, καθότι η μητέρα μου είναι Σουηδή, και ένα τραγούδι του διεθνούς κινηματογραφικού ρεπερτορίου. Πρόκειται για ένα δίσκο επανεκτελέσεων «μισοκρυμμένων διαμαντιών», όπως τα αποκαλούμε με το Γιώργο Ανδρέου καθώς είναι τραγούδια που δεν ακούστηκαν όσο θα θέλαμε για κάποιο λόγο. Τα επανασυστήνουμε λοιπόν στο ακροατήριο ενορχηστρωμένα μέσα από τη ματιά του Γιώργου Ανδρέου. Ο δίσκος περιλαμβάνει κομμάτια που υπογράφουν οι Σταμάτης Κραουνάκης-Λίνα Νικολακοπούλου, Μανώλης Ρασούλης, Χρήστος Νικολόπουλος, Γιώργος Ανδρέου, Οδυσσέας Ιωάννου, Νίκος Ξυδάκης, Θοδωρής Γκώνης, Σακίρα, Μανώλης Χιώτης κλπ. Είναι ένα «μωσαϊκό» δημιουργών με τραγούδια που δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε και όμως υπάρχουν.
 
ΠτΘ: Ποιος είναι ο διαφορετικός τρόπος που τα παρουσιάζετε; Ποιο δηλαδή το δικό σας λιθαράκι;
Κ.Λ.:
Τα παρουσιάζουμε σεβόμενοι το πρωτότυπο υλικό. Τα αντιμετωπίσαμε άλλωστε ως πρωτότυπα τραγούδια και όχι ως επανεκτελέσεις. Απλά τα παρουσιάζουν μέσα από τα μάτια του Γιώργου Ανδρέου. 

«Είναι ευθύνη να “φέρεις στην πλάτη σου” την υπογραφή δημιουργών κι ερμηνευτριών, μύθων του ελληνικού πολιτισμού»

ΠτΘ: Δεν φοβηθήκαμε καθόλου το εγχείρημα; Γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις η σύγκριση με το πρωτότυπο είναι αναπόφευκτη.
Κ.Λ.:
Φυσικά φοβηθήκαμε τη σύγκριση με το πρωτότυπο αλλά δεν υπάρχει λόγος να μπει κανείς στη διαδικασία σύγκρισης. Οι φωνές που έχουν ερμηνεύσει προηγουμένως τα κομμάτια αυτά είναι η Χαρούλα Αλεξίου, η Δήμητρα Γαλάνη, η Τάνια Τσανακλίδου, πρόσωπα-μύθοι του ελληνικού πολιτισμού. Φυσικά είναι ευθύνη να «φέρεις στην πλάτη σου» την υπογραφή αυτών των δημιουργών κι ερμηνευτριών, ωστόσο ένιωσα μεγάλη ασφάλεια κάνοντας αυτή τη δουλειά μαζί με τον Γιώργο Ανδρέου.
 
ΠτΘ: Ανήκετε στη νέα γενιά καλλιτεχνών, που βλέπουμε συχνά να «ξεπηδούν» και να μας εκπλήσσουν. Επειδή συνεργάζεστε με νέους εκπροσώπους του είδους, τόσο σε επίπεδο ερμηνείας, όσο και σε επίπεδο συνθετών, θεωρείτε ότι υπάρχει μέλλον στην ελληνική μουσική σκηνή;
Κ.Λ.:
Φυσικά και όχι μόνο στη μουσική. Βλέπουμε σε όλες τις παραστατικές τέχνες, είτε πρόκειται για τον χορό και το θέατρο, είτε ακόμα και στα εικαστικά, στην γλυπτική, υπάρχουν καλλιτέχνες που επιβιώνουν με πολύ δύσκολες συνθήκες, σιγά σιγά βρίσκουν τον δρόμο τους και μαθαίνουμε για το υλικό τους. 

«Το ελληνικό τραγούδι ανθίζει»

ΠτΘ: Όλα αυτά όμως μέσα σε πολύ δύσκολες όπως είπατε και εσείς συνθήκες. Επειδή έχετε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και με το εξωτερικό, η σύγκριση που οδηγεί;
Κ.Λ.:
Παγκοσμίως υπάρχει μία αμηχανία σε ό,τι αφορά το προϊόν, το cd. Πλέον δύσκολα ο κόσμος αγοράζει κάποιο cd και δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ακόμα η λύση της μετάβασης. Το παράνομο downloading δεν αποτελεί λύση στη μουσική εξέλιξη. Στην Ελλάδα δυστυχώς το πρόβλημα είναι ακόμα εντονότερο, διότι έχει χαλάσει όλη η αλυσίδα της μουσικής παραγωγής, από την δισκογραφική εταιρεία μέχρι το να βρεθείς στη σκηνή. Οπότε μοιραία κάποια πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα στο εξωτερικό. Αυτό που βρίσκω όμως πολύτιμο στην Ελλάδα είναι ότι κυρίως οι νέοι άνθρωποι, αλλά όχι μόνο, παραμένουν πιστοί, στην ελληνική γλώσσα. Το ελληνικό τραγούδι ανθίζει. Ακόμα ψυχαγωγούμαστε, διασκεδάζουμε και ακούμε ελληνικό τραγούδι. 

«Με ενδιαφέρει πολύ το πάντρεμα λόγου, θεάτρου και μουσικής»

ΠτΘ: Αν δεν κάνω λάθος έχετε ασχοληθεί και με το θέατρο;
Κ.Λ.:
Έχω συμμετάσχει σε κάποιες μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Δεν είμαι ηθοποιός. Ωστόσο έχω κάνει coaching θεατρικό, γιατί μου αρέσει πολύ το θέατρο και μάλιστα είναι ένα από τα πράγματα που με ενδιαφέρουν πάρα πολύ να προσεγγίσω στο άμεσο μέλλον. Έχουμε μάλιστα τη χαρά να ετοιμάζουμε μία μουσικοθεατρική και χορευτική παράσταση στο Φεστιβάλ Φιλίππων φέτος το καλοκαίρι. Με ενδιαφέρει πολύ το πάντρεμα λόγου, θεάτρου και μουσικής.
 
ΠτΘ: Ποια τα επόμενα σχέδιά σας σε ό,τι αφορά την μουσική;
Κ.Λ.:
Προς το παρόν περιοδεύουμε με τον Γιώργο Ανδρέου και τον Νίκο Ξυδάκη, ωστόσο από τον Οκτώβρη σχεδιάζω να είμαι σε περιοδεία μόνη μου παρουσιάζοντας τα δικά μου τραγούδια παρέα με φίλους μουσικούς. Επίσης ετοιμάζω τον επόμενο μου δίσκο, ο οποίος θα κυκλοφορήσει τέλη του 2016 με πρωτότυπο υλικό.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.