«Επιχειρηματικες Στρατηγικες για τον τυπο στην Ψηφιακη Εποχη»

Το περασμένο Σάββατο, 23 και την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου, εκπρόσωποι των μελών του Συνδέσμου Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων, από όλη την Ελλάδα, παρευρέθηκαν στην πρώτη Διημερίδα,η οποία διοργανώθηκε στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Επαρχιακού τύπου (ΙΕΤ) στα Χανιά της Κρήτης, με τίτλο «Νέες Τεχνολογίες και Περιφερειακός Τύπος: Επιχειρηματικές Στρατηγικές στην Ψηφιακή Εποχή»
 

Την διημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους και απεύθυναν χαιρετισμό, τοπικοί βουλευτές του νομού όπως οι κ. Σκουλάκης και Δαμιανάκης, ο νομάρχης Χανίων, Γρηγόρης Αρχοντάκης και ο δήμαρχος της πόλης, Κυριάκος Βιρβιδάκης, ο γενικός διευθυντής Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος, Νίκος Παπαδάκης, ο αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος αλλά και ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας, Γιώργος Πετρουλάκης, ενώ παρών στην εκδήλωση ήταν και ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος δεσμεύτηκε για την «Στήριξη του Περιφερειακού τύπου, καθώς δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον Αθηναϊκό».

Γιάννης Γαρεδάκης, πρόεδρος ΙΕΤ, «Στόχος μας πλέον ένα ανταγωνιστικό Ινστιτούτο»

Τους εναρκτήριους χαιρετισμούς των προαναφερθέντων, συμπλήρωσε η παρουσίαση του Ινστιτούτου από τον εμπνευστή και πρόεδρό του, κ. Γιάννη Γαρεδάκη, εκδότη των «Χανιώτικων Νέων», ο οποίος δήλωσε συγκινημένος, υπογραμμίζοντας ότι «και γω ο ίδιος αμφέβαλα στην αρχή. Υπήρχαν στιγμές που κλονιστήκαμε, δεν ξέραμε αν θα καταφέρουμε να φτάσουμε ως το τέλος» και συμπλήρωσε ότι κύριο μέλημα πλέον αποτελεί η επίτευξη των στόχων της δημιουργίας του ΙΕΤ που δεν είναι άλλος «από τη δημιουργία ενός χώρου ανταγωνιστικού των άλλων παρόμοιων ινστιτούτων της Ευρώπης».
 

Αμέσως μετά και πριν την έναρξη των ομιλιών της πρώτης ημέρας, οι παρευρισκόμενοι ξεναγήθηκαν από τον κύριο Γαρεδάκη στους χώρους του Ινστιτούτου, οι εγκαταστάσεις του οποίου στεγάζονται σε έναν χώρο συνολικού εμβαδού 1500τ.μ. και αναλυτικότερα περιλαμβάνουν αίθουσα συνεδριάσεων, αίθουσα συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης, αίθουσα υπολογιστή, χώρους βιβλιοθήκης, εκθέσεων, χώρους φιλοξενίας και εστιατόριο.

«Έντυπες και Διαδικτυακές εφημερίδες: Ανάπτυξη Καινοτόμων Δράσεων»

Την πρώτη ημέρα της ημερίδας, σε ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι των ομιλιών, και με γενικό τίτλο «Έντυπες και Διαδικτυακές εφημερίδες: Ανάπτυξη Καινοτόμων Δράσεων», άνοιξε ο Πρόεδρος του ΣΗΠΕ, Λεωνίδας Βαρουξής, ο οποίος τεκμηριώνοντας τις απόψεις του σχετικά με τον ρόλο των εφημερίδων στην Νέα Ψηφιακή Εποχή, είπε χαρακτηριστικά ότι: «Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους και τα οράματά μας απέναντι στην κρίση που διέπει τον γραπτό τύπο», επαναπροσδιορισμός που θα πρέπει να οδηγήσει στην «ψηφιοποίηση της είδησης».
 

Την σκυτάλη από τον πρόεδρο του ΣΗΠΕ εκ μέρους των καλεσμένων ομιλητών του ακαδημαϊκού κόσμου, «παρέλαβε» ο Γεώργιος Πανηγυράκης, καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος έκανε λόγο «για πολλαπλή κρίση Αξιών και Ηθικού», η οποία διέπει τον περιφερειακό τύπο, με μοναδική λύση την «μετατροπή των μέσων σε Media Companies(εφημερίδα, Ραδιόφωνο και τηλεόραση μαζί) με νούμερο ένα στόχο, τον αναγνώστη και την ικανοποίηση του».
 

Στην συνέχεια, ο κ. Νίκος Μπακουνάκης, Αν. Καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αρχισυντάκτης στην εφημερίδα «Το Βήμα», χαρακτήρισε τον σημερινό πολιτισμό ως έχει «Μεντιακό Πολιτισμό» και παρέθεσε μία διαφορετική οπτική της σημερινής κρίσης, καθώς, όπως ανέφερε ο ίδιος, η κρίση ισοδυναμεί με ρωγμές, οι οποίες ρωγμές με τη σειρά τους αποτελούν ευκαιρία για τις μικρότερες επιχειρήσεις να αναδειχθούν, ενώ έκλεισε την ομιλία του τονίζοντας την ανάγκη προσαρμογής των εφημερίδων στα σημερινά δεδομένα και επομένως, «τη μετατροπή τους σε διαδικτυακούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς».
 

Ο διευθυντής σύνταξης του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ – ΜΠΕ), Νικόλας Βουλέλης μίλησε για την ανάγκη αποδοχής και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών ως απάντηση στις διαφορετικές απαιτήσεις και οπτική των πληροφοριών των νέων, ενώ ο καθηγητής στο Τμήμα ΜΜΕ και Επικοινωνίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μιχάλης Μεϊμάρης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στους νέους ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η κύρια αφήγηση για την ζωή δίνεται απ’ την τηλεόραση και τα ψηφιακά μέσα[…] οι νέοι επιθυμούν την διαδραστικότητα» και χαρακτήρισε εαυτόν «Ψηφιακά Μέτοικο» σε σχέση με τους νέους τους οποίους χαρακτήρισε «Ψηφιακά Αυτόχθονες».
 

Τέλος, την πρώτη μέρα της διημερίδας έκλεισε ο κ. Δημήτρης Κουτσομπόλης , Ερευνητής στο εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ο οποίος έκανε μία συγκριτική παρουσίαση των εφημερίδων – μελών του ΣΗΠΕ, μέσω της οποίας επισημάνθηκαν τα σημαντικότερα προβλήματα και οι ελλείψεις αυτών και οι οποίες αφορούν την ανάγκη για καλύτερους γραφίστες και την ανάγκη για εκσυγχρονισμό στα στάδια της εκτύπωσης ,της διανομής και των ψηφιακών εκδόσεων.

«Επιχειρηματικές Στρατηγικές στην Ψηφιακή Εποχή»

Η δεύτερη μέρα της διημερίδας με τίτλο «Επιχειρηματικές Στρατηγικές στην Ψηφιακή εποχή», ήταν αφιερωμένη στον τομέα του marketing και της εκτύπωσης.
 

Την αρχή έκανε ο κ. Ιωάννης Καραμολέγκος, σύμβουλος περιφερειακών ΜΜΕ, ο οποίος επισήμανε τα προβλήματα των σημερινών περιφερειακών εφημερίδων, τα σημαντικότερα των οποίων αφορούν τα ανύπαρκτα στοιχεία κυκλοφορίας και αναγνωσιμότητας και την ύπαρξη μεσαζόντων μεταξύ εφημερίδων και Media Shop και βασιζόμενος στις αρχές της επιστήμης του marketing πρότεινε για την επίλυση των παραπάνω και όχι μόνο, την συνένωση των δυνάμεων των περιφερειακών εφημερίδων σε εμπορικό και συνδικαλιστικό επίπεδο, τον καθορισμό πρωτοκόλλου συνεργασίας με τα Media Shop και τη δημιουργία ερευνών τεκμηρίωσης της αξίας των περιφερειακών μέσων, με μηχανισμούς καταγραφής της κυκλοφορίας.
 

Ο σχεδιαστής της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», Σπύρος Πολυκανδριώτης, περιγράφοντας τη σημασία του design στις εφημερίδες, επεσήμανε την ανάγκη για «Οπτική Δημοσιογραφία», δηλαδή ειδήσεις μέσω εικόνων και γραφημάτων, παρουσιάζοντας το παράδειγμα του «Ελεύθερου Τύπου» και έθεσε τα σύγχρονα «πρέπει» του design των εφημερίδων, που αφορούν την ύπαρξη infographics, δηλαδή πληροφορικών γραφημάτων, την έγχρωμη εκτύπωση και την οριστική αλλαγή στη ροή εργασίας των εφημερίδων, που σημαίνει την κατάργηση των συντακτών ύλης και «τον σχεδιασμό της σελίδας πριν γραφτεί η είδηση».
 

Για το άκρως ενδιαφέρον κομμάτι της ποιότητας στις εφαρμογές εκτύπωσης και προεκτύπωσης με ψηφιακά μέσα μίλησαν οι κ.κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος, Κώστας Ντόμαλης, Άλκης Μακρής και Ελευθέριος Χαβούζης, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, οι οποίοι διαπίστωσαν τη μέτρια ποιότητα εκτύπωσης των περιφερειακών μέσων, παρά την ύπαρξη του κατάλληλου εξοπλισμού σε πολλές των περιπτώσεων και έκαναν λόγο για την ανάγκη «εισαγωγής και χρήσης των ψηφιακών μέσων εκτύπωσης και προεκτύπωσης σε κάθε μέσο».

Τοπική κρητική κουζίνα και κρητική τσικουδιά

Οι παρευρισκόμενοι στην πρώτη αυτή διημερίδα που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτο Επαρχειακού Τύπου, κατά την διάρκεια του διημέρου και μεταξύ των πολύ ενδιαφερoυσών παρουσιάσεων και ομιλιών είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τοπική κρητική κουζίνα και, φυσικά, κρητική τσικουδιά, τόσο στο μαγευτικό περιβάλλον του Αποκόρωνα Χανίων και των γύρω χωριών όσο και στην πόλη των Χανίων, ενώ με τις καλύτερες εντυπώσεις έμειναν όλοι από την ολιγόλεπτη δυστυχώς, επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας, εμπνευστής του οποίου υπήρξε ο κ.Γιάννης Γαρεδάκης, όπου και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μεταξύ άλλων παλιές τυπογραφικές, και όχι μόνο μηχανές, αλλά και ένα αξιόλογο αρχείο κρητικών δοκιμίων.

Νατάσσα Βαφειάδου
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.