«Ειναι πολυ σημαντικο το μαρκετινγκ αν ομως η ομαδα δεν φερει επιτυχιες δεν αποδιδει» «Η καλη πορεια του ΓΑΣ Κομοτηνη οφειλεται στη συλλογικη δουλεια»

Ο Γρηγόρης Τζενετίδης έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Πάτρα με μεταπτυχιακό (Master of Arts) στην Αγγλία στο πανεπιστήμιο του Newcastle που αφορούσε την Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Φέτος, με την ανάληψη του ΓΑΣ υπό τη νέα διοίκηση, ανέλαβε υπεύθυνος marketing της ομάδας και ξεκίνησε την προσπάθεια στήριξης της ομάδας από επιχειρηματίες από την περιοχή μας αλλά και από όλη την Ελλάδα. Σήμερα μιλά στον ΠτΘ για τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί, για την καλή πορεία της ομάδας η οποία όπως λέει στηρίζεται στη συλλογική προσπάθεια όλων, διοίκησης, προπονητή και παικτών.

ΠτΘ: Πώς προέκυψε η ανάληψη του μάρκετινγκ στο ΓΑΣ Κομοτηνή;

Γ.Τ:
Φέτος το Καλοκαίρι έγινε μια νέα προσπάθεια στον ΓΑΣ, με ένα νέο διοικητικό συμβούλιο. Συνεργάσθηκαν κάποιοι Κομοτηναίοι που αγαπούν την ομάδα, προκειμένου να την βοηθήσουν να σωθεί και να βγει από το τέλμα. Οι άνθρωποι αυτοί γνώριζαν ότι προκειμένου η ομάδα να δείξει έργο οφείλει να οργανώσει ένα τμήμα Μάρκετινγκ. Η ομάδα είναι σαν μια μικρή εταιρεία και χωρίς εμπορικό τμήμα δεν λειτουργεί. Έτσι μου έγινε κρούση και αποφάσισα να ανταπεξέλθω σε αυτήν την “πρόκληση”.

ΠτΘ: Πώς κινηθήκατε;

Γ.Τ.:
Εφαρμόσαμε κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα της Κομοτηνής. Συγκεκριμένα καταστρώσαμε ένα πλάνο Μάρκετινγκ. Πρωτίστως, προσπαθήσαμε να προσαρμόσουμε τις απαιτήσεις της Κομοτηνής με τα δεδομένα του ΓΑΣ και του αθλητισμού. Δηλαδή τι μπορεί να δώσει ο ΓΑΣ στην πόλη και τι η πόλη στην ομάδα και πώς μπορεί να διαφημιστεί ο επιχειρηματίας ή ο ενδιαφερόμενος μέσα από την ομάδα. Έτσι δημιουργήσαμε αυτό το Marketing Plan και αυτό θεωρώ ότι ήταν ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μας με την έννοια ότι πρώτη φορά ο Κομοτηναίος είδε ότι ο ΓΑΣ πήγε οργανωμένα, με σχέδιο και συγκεκριμένα πλάνα και κόστη και έτσι ήξερε πού, πώς και γιατί δίνει τα χρήματά του.

Υπήρχε πάντα μια συγκεκριμένη έγγραφη πρόταση, για κάθε επιχειρηματία, ένα έγγραφο ας πούμε, το οποίο δίναμε σε αυτούς που επισκεπτόμασταν για τη στήριξη της ομάδας.

ΠτΘ: Με γνωστά τα προβλήματα για τη λειτουργία της διοίκησης του ΓΑΣ πού πιστεύετε ότι οφείλεται η καλή πορεία του;

Γ.Τ.:
Θεωρώ ότι φέτος έγινε μια συλλογική προσπάθεια από κάποιους επιφανείς Κομοτηναίους, οι οποίοι είχαν και ένα δέσιμο με τον ΓΑΣ, δηλαδή οι περισσότεροι ήταν παλιοί παίκτες του, έχουν περάσει από τα σπλάχνα αυτής της ομάδας και την πονάνε σαν να είναι δική τους, ή κάποιοι ήταν στο διοικητικό συμβούλιο, όπως ο κ. Λεχούδης, ή ακόμη και πρώην πρόεδροι, όταν η ομάδα μεσουρανούσε στην Α2 κατηγορία, όπως ο κ. Ματεοσιάν. Πιστεύω ότι πρέπει να αναφέρουμε τα ονόματα των μελών του Δ.Σ. γιατί το ίδιο αυτής της ομάδας και αυτό που την έκανε να φτάσει εκεί που είναι σήμερα, δηλαδή να γεμίζει το γήπεδο κάθε Κυριακή και ο κόσμος να μιλάει για αυτήν, είναι η συλλογική προσπάθεια όλων. Πρόεδρος λοιπόν είναι ο Γιάννης Πεταλωτής, μέλη είναι ο Πασχάλης Κατίου, ο Μιχάλης Διαμαντίδης, ο Νεοκλής Λεχούδης, ο Γιώργος Τσιρτσήρης, ο Στεπάν Ματεοσιάν, ο Πασχάλης Αθανασίου, ο Γιάννης Σκαπαριώτης και ο έτερος Νεοκλής Λεχούδης.

ΠτΘ: Πόσο βοήθησε το μάρκετινγκ στην καλή εικόνα και την πετυχημένη πορεία της ομάδας φέτος;

Γ.Τ:
Αρχικά πιστεύω ότι η καλή πορεία της ομάδας οφείλεται στον προπονητή και τους παίχτες. Έχει κάποια σχέση με το τμήμα Μάρκετινγκ και το διοικητικό κομμάτι αλλά νομίζω ότι από μόνο του δεν μπορεί να δώσει αξία και νίκη σε μια ομάδα μέσα στο γήπεδο. Εκείνο που θεωρώ ότι είναι σημαντικό είναι το γεμάτο γήπεδο. Τα προηγούμενα χρόνια αυτοί οι παίκτες έπαιζαν σε ένα γήπεδο που σπάνια γέμιζε. Πλέον, ο κόσμος της Κομοτηνής έχει συσπειρωθεί γύρω από την ομάδα. Προσωπικά χτύπησα πόρτες πολλών Κομοτηναίων και είδα την γλυκιά ανάμνηση από όλους για τον ΓΑΣ, γιατί κάποτε όταν μιλούσαμε για ομάδα Κομοτηνής αναφερόμασταν σε αυτή. Με όλο το σεβασμό προς την ομάδα του Πανθρακικού, η οποία είναι πλέον το καμάρι μας, αλλά υπήρξε εποχή που ως ομάδα της Κομοτηνής αναφερόταν ο ΓΑΣ, οπότε ο κόσμος την αγκάλιασε όταν είδε την σωστή και οργανωμένη προσπάθεια και ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας. Το γήπεδο κάθε Κυριακή είναι γεμάτο και αυτό οφείλουμε να το ανταποδώσουμε στον κόσμο μας ποικιλοτρόπως.

ΠτΘ: Ήταν και άλλες εποχές τότε και το μπάσκετ έπαιζε σημαντικό ρόλο με τις νίκες της εθνικής μας. Τώρα βέβαια έχουν αλλάξει τα δεδομένα…

Γ.Τ.:
Πάντα θεωρώ ότι ο βασιλιάς των σπορ παγκοσμίως είναι το ποδόσφαιρο. Απλά στην Ελλάδα υπήρξε αυτή η συγκυρία με τον Γκάλη και την Εθνική, το Ευρωμπάσκετ, τις μεγάλες πορείες στην Ευρώπη του Άρη στη δεκαετία του 80 και του 90, τις οποίες ομάδες ποδοσφαιρικές δεν τις έκαναν, οπότε ο κόσμος αναγκαστικά στράφηκε στο μπάσκετ. Έτσι έγινε και με το ΓΑΣ Κομοτηνή που είχε το ρεκόρ παραμονής δέκα χρόνων στην Α2.

ΠτΘ:Πόσο σημαντικό είναι να έχεις χορηγό ένα επιχειρηματία από την Πάτρα; Πόσο αυτό βοήθησε την ομάδα;

Γ.Τ.:
Είναι πολύ θετικό με δεδομένο ότι κάθε μεγάλη ομάδα έχει και ένα χορηγό δίπλα της. Ο κ. Μπογονικολός , ο οποίος είναι επιχειρηματίας που εδρεύει στην Πάτρα, είναι πρόεδρος της Ολυμπιάδας Πατρών που δύο χρόνια αγωνιζόταν στην Α1 και φέτος αγωνίζεται στην Α2, είχε και κάποιους δεσμούς από πέρσι με το ΓΑΣ. Όταν είδε ότι φέτος μπορεί να γίνει μια συντονισμένη και σωστή προσπάθεια, αντιλήφθηκε ότι υπάρχει ανταπόκριση και αγάπη από τον κόσμο και διαπίστωσε ότι οι επιχειρηματίες ανταποκρίνονται ζεστά, αποφάσισε να μας βοηθήσει. Ακόμη και οι φορείς της πόλης με τους οποίους συναντήθηκε έδειξαν ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για στήριξη της ομάδας. Αντιλαμβανόμενος ότι η Κομοτηνή διψά για το μπάσκετ και τον ΓΑΣ αποφάσισε να είναι δίπλα μας . Ήταν βέβαια από τους πρώτους ανθρώπους που είχαν θέσει ως προϋπόθεση τη δημιουργία ενός τμήματος μάρκετινγκ στην ομάδα

ΠτΘ:Είστε ο άνθρωπος που χτύπησε πόρτες για να στηριχθεί η ομάδα. Αντιμετωπίσατε δυσκολίες;

Γ.Τ.:
Αντιμετώπισα δυσκολίες και κάποιες ήταν συγκυριακές. Οι συγκυριακές έχουν να κάνουν με την άσχημη κατάσταση της παγκόσμιας αλλά και της ελληνικής οικονομίας. Είναι γνωστή η οικονομική κρίση οπότε αυτό λειτούργησε ανασταλτικά, εφόσον οι περισσότεροι έχουν περιορίσει τα έξοδά τους. Πολλοί είναι αυτοί (ιδιαίτερα άνθρωποι μεγαλύτερων γενεών) που σε χαλεπούς καιρούς αποφασίζουν να περιορίσουν τα έξοδα της διαφήμισης. Επίσης υπήρξε και μια άλλη θετική και ευχάριστη συγκυρία και αφορά στην άνοδο του Πανθρακικού, ο οποίος έχει αποσπάσει τη μερίδα του λέοντος στη διαφήμιση στην Κομοτηνή. Όποιος θέλει να διαφημιστεί πλέον στην Κομοτηνή και διαθέτει ένα ισχυρό budget και μια οικονομική επιφάνεια είναι λογικό να διαφημίζεται στον Πανθρακικό, γιατί αυτή η ομάδα είναι το μεγάλο όνομα και αγωνίζεται στην Πρώτη Εθνική Κατηγορία. Αυτοί οι δύο ήταν συγκυριακοί παράγοντες. Βέβαια και ένας άλλος παράγοντας ήταν το πληγωμένο όνομα του ΓΑΣ στην αγορά της Κομοτηνής. Tα τελευταία χρόνια είχε “φθαρθεί” το όνομά του. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η ομάδα έχει εμπορική αξία η οποία αυξομειώνεται ανάλογα με τις “συνθήκες”. Χτύπησα κάποιες πόρτες και κάποιοι μου είπαν, ότι παρόλη την προσφορά τους δεν έλαβαν ανταπόκριση, λέγοντας μου κατά λέξη «ούτε μια ευχαριστήρια επιστολή…». Εμείς, φέτος, αυτό που κάναμε ήταν να δώσουμε τουλάχιστον ένα εισιτήριο διαρκείας στους χορηγούς μας. Τους τιμούμε. Ελπίζουμε μελλοντικά να τους το ανταποδώσουμε σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Είναι μία πραγματική επιδίωξή μας. Μόνο αυτό και το αγωνιστικό κομμάτι μπορούν να αυξήσουν την “εμπορική αξία” της ομάδας μας.

ΠτΘ: Πώς σκέφτεστε να κινηθείτε το μέλλον;

Γ.Τ.:
Θεωρώ ότι όλα καθορίζονται από το αγωνιστικό κομμάτι. Όσο η ομάδα κερδίζει θα είναι ο κόσμος ευχαριστημένός και οι χορηγοί επίσης, όσο η ομάδα κερδίζει θα έρχεται ο κόσμος στο γήπεδο και οι χορηγοί θα νιώθουν ικανοποιημένοι, οπότε θεωρώ ότι ο πρώτος κρίκος στην αλυσίδα είναι το αγωνιστικό κομμάτι. Είναι πολύ σημαντικό το μάρκετινγκ αν όμως η ομάδα δεν φέρει επιτυχίες δεν αποδίδει ούτε το μάρκετινγκ. Είναι αλληλένδετα αυτά. Αν δεν υπάρχουν έσοδα από το μάρκετινγκ δεν μπορούμε να κάνουμε ένα σωστό ρόστερ για να έρθουν επιτυχίες, οπότε θεωρώ, ότι πρέπει να υπάρχει μία σωστή οργάνωση, ομαδική και συλλογική δουλειά επάνω σε αυτό που λέγεται ΓΑΣ. Το τμήμα του μάρκετινγκ να προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του όσο το δυνατόν καλύτερα και ο προπονητής με τους παίκτες να προσπαθούν να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες νίκες. Τότε μόνο ισχυροποιούμε το όνομα που λέγεται ΓΑΣ Κομοτηνή και εδώ αλλά και πανελληνίως. Να τονίσω ότι απευθυνθήκαμε ανά το πανελλήνιο και δεν γνώριζαν την ύπαρξή μας ως ομάδας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό όνομα πανελληνίως για το ΓΑΣ, με “εμπορική αξία” για να μπορέσουμε να αποσπάσουμε χορηγούς.

ΠτΘ: Αυτό βέβαια προϋποθέτει άνοδο σε κατηγορία…

Γ.Τ.:
Βέβαια, αλλά, πιστεύω, ότι ήδη έχουμε κάνει ένα μπαμ και από άποψη μάρκετινγκ. Eχουμε γίνει γνωστοί σε κάποιες επιχειρήσεις εκτός Κομοτηνής, αλλά πρώτος στόχος είναι η αγωνιστική άνοδος. Δεν ξέρω πόσο “εύκολα ή δύσκολα πραγματοποιήσιμο” είναι αυτό να γίνει φέτος, γιατί δεν είμαι και ο πλέον αρμόδιος επί τούτου, αλλά είναι πολύ σημαντικό για την ομάδα. Ο ΓΑΣ Κομοτηνή θα ανέβει μόνο αν συνεχίσει πρώτον να είναι ανταγωνιστικός και να κερδίζει και δεύτερον αν συνεχίσει να έχει γύρω του τους ανθρώπους, που έχει τώρα, και οι οποίοι ομαδικά και με σκληρή δουλειά προσφέρουν διαρκώς. Αλλά ας μη ξεχνάμε και τον παράγοντα τύχη.

ΠτΘ: κ. Τζενετίδη ως ομάδα έχετε μια ιδιαίτερη ευαισθησία στους νέους. Τι γίνεται με τα τμήματα υποδομών;

Γ.Τ.:
Έχουμε μια ιδιαίτερη ευαισθησία με τους νέους και για αυτό προχθές στον αγώνα με το Φάληρο προσκαλέσαμε όλα τα παιδιά κάτω των 15 ετών από το νομό μας, ώστε να εισέλθουν δωρεάν στο κλειστό γυμναστήριο, διαμορφώνοντας μια παιδική κερκίδα. Θέλαμε με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να ζήσουν εκ των έσω, το τι πραγματικά σημαίνει αθλητισμός. Δεν επιδιώκουμε μόνο να προπονούμε νέους και νέες σε κάποια κλειστά γυμναστήρια, αλλά να τους δίνουμε και τη δυνατότητα να ζήσουν την ατμόσφαιρα του γηπέδου και να δουν πώς είναι επαγγελματικά ο αθλητισμός. Το μπάσκετ δεν είναι μόνο αγώνας και ανταγωνισμός. Είναι έκφραση κοινωνικού πολιτισμού. Τα παιδιά είναι το μέλλον του αθλητισμού και του πολιτισμού, και στην «οικογένεια του ΓΑΣ» επενδύουμε στους νέους, όπως φανερώνει και η έμφαση που δίνουμε στις ακαδημίες μας. Έχουμε πάνω από 200 παιδιά, αγόρια και κορίτσια, τα οποία επίσης ανταμείψαμε με ένα εισιτήριο διαρκείας. Καταβάλλεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια στις ακαδημίες και από τους προπονητές και από τη διοίκηση της ομάδας, γιατί θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό μια ομάδα να παράγει ταλέντα και παίκτες εκ των έσω, δηλαδή μέσα από τα σπλάχνα της.

ΠτΘ: κ. Τζενετίδη πως βλέπετε την δική σας επαγγελματική σταδιοδρομία στο χώρο;

Γ.Τ.:
Είναι λίγο δύσκολο να προβλέψω. Το μόνο που έχω κατά νου είναι να επιδιώκω να “διδάσκομαι” από το περιβάλλον και τις ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσω και μέσα από σκληρή δουλειά και στηριζόμενος σε σωστές αρχές να μπορέσω να ανεβώ όσο το δυνατόν περισσότερα σκαλοπάτια μπορώ.

ΠτΘ: κ. Τζενετίδη σας ευχαριστούμε πολύ.

Γ.Τ.:
Κι εγώ σας ευχαριστώ. Θα ήθελα δε να ευχαριστήσω την εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης» γιατί η συνεργασία με αυτήν μας βοήθησε πάρα πολύ. Κατ’ αρχήν είχαμε δώσει εισιτήρια διαρκείας στον Παρατηρητή και πολλοί ζήτησαν να προμηθευτούν απλά γιατί το διάβασαν στην εφημερίδα. Όπως θετικά λειτούργησε και το σποτ στο ραδιόφωνο, γιατί με αυτό προβάλαμε τον ΓΑΣ. Ο Κομοτηναίος άρχισε να επεξεργάζεται στο μυαλό του ξανά αυτό που λέγεται ΓΑΣ Κομοτηνή. Τέλος με το logo που για πρώτη φορά μετά από δική μας ιδέα εφάρμοσε ο Παρατηρητής καλούμε τον κόσμο να βαδίσουμε μαζί σε μια νέα εποχή υποστηρίζοντας το Όραμα. Θεωρώ ότι η συνεργασία με τον Παρατηρητή ήταν και είναι κάτι που έχει βοηθήσει πολύ τον ΓΑΣ Κομοτηνή. Σας είμαστε ευγνώμονες.

Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.