Μπορει να αποκτησει Βιωσιμη Κινητικοτητα η Κομοτηνη;

Την στρατηγική του για την επόμενη δεκαετία θα καθορίσει ο Δήμος Κομοτηνής με την εκπόνηση Σχεδίου

Την στρατηγική του για τη βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη, ώστε να προωθήσει έργα προς αυτή την κατεύθυνση, ελπίζει ότι θα ξεκαθαρίσει ο Δήμος Κομοτηνής, με την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου.

Η αρχική απόφαση από το Πράσινο Ταμείο εκδόθηκε στα τέλη του 2016, Με αυτήν ο Δήμος, μαζί με άλλους 150 σε όλη τη χώρα, χρηματοδοτούνταν για την εκπόνησή σχετικού σχεδίου.

Ο Δήμος Κομοτηνής χρηματοδοτήθηκε με 86.000 ευρώ, όσο και το κόστος του Σχεδίου το οποίο θα εκπονηθεί εντός 12 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, περιλαμβάνοντας και συμμετοχικές διαδικασίες, με στόχο την προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας, δίνοντας έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης.

Άλλωστε βάσει των πρόσφατων κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ύπαρξη εγκεκριμένου ΣΒΑΚ θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή φορέων μιας πόλης σε οποιοδήποτε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα σχετικό με τις μεταφορές κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2021 – 2027.

86.000 ευρώ θα κοστίσει το ΣΒΑΚ

Το ΣΒΑΚ του Δήμου Κομοτηνής φιλοδοξεί να εξετάσει συνολικά τον τρόπο λειτουργίας της αστικής περιοχής και να προτείνει την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική.

Όπως παραδέχεται και η διακήρυξη της σύμβασης, η αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη της Κομοτηνής, προκύπτει από την ανάγκη επίλυσης ενός μεγάλου αριθμού προβλημάτων άμεσα συνυφασμένων με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών, καθώς και της γενικότερης κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης.

Η πόλη της Κομοτηνής, όπως μπορούν να σας πουν και οι κάτοικοί της, ως αστικό κέντρο μεσαίου μεγέθους, αντιμετωπίζει μια σειρά θεμάτων που αφορούν στον τρόπο της χωρικής της ανάπτυξης, σε προβληματικές μετακινήσεις προσώπων και αγαθών είτε πεζή ή με μηχανοκίνητα μέσα, σε ασυνέχειες του υπάρχοντος οδικού δικτύου, σε έλλειψη συνεχούς πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, στη λήψη αποσπασματικών μέτρων και ενεργειών από τους εκάστοτε αρμόδιους φορείς και τέλος στην έλλειψη χάραξης κοινής πολιτικής όσον αφορά στις αστικές μετακινήσεις.

Την ίδια ώρα εντοπίζεται αδυναμία ελέγχου της άναρχης και παράνομης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, παρωχημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τα φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου και η ύπαρξη κρίσιμων αδιάνοικτων τμημάτων, που δημιουργούν πρόσθετα μια σειρά από κυκλοφοριακά ζητήματα και πιέσεις όσον αφορά στην κινητικότητα.

Για αυτό και η ελπίδα είναι πως μέσα από το Σχέδιο, θα δημιουργηθεί σαφής θεώρηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη των αστικών περιοχών για τις οποίες σχεδιάζονται και η οποία περιλαμβάνει τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης, του αριθμού ατυχημάτων, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, τη διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων κ.ά.

Βασικό κριτήριο για την εκπόνηση του, είναι η ικανοποίηση των υφιστάμενων και των μελλοντικών αναγκών μετακίνησης προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη.

Συμμετοχικές διαδικασίες για την εκπόνηση του σχεδίου

Η προετοιμασία του σχεδίου περιλαμβάνει συμμετοχικές διαδικασίες με φορείς και πολίτες, τον προσδιορισμό των εμπλεκόμενων μερών καθώς και τον ρόλο και τον τρόπο της συνεργασίας τους, την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και την καταγραφή προτεραιοτήτων και στόχων, ώστε να αναπτυχθούν εναλλακτικά σενάρια κινητικότητας.

Όσο για τα μέτρα που μπορούν να προταθούν, αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ρυθμίσεις πολεοδομικού χαρακτήρα, έργα υποδομών, παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της λειτουργίας των συστημάτων μεταφορών καθώς και δράσεις ή πρωτοβουλίες που συμβάλουν στην προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.