Μπλοκαρει διοδια και ιδιωτικοποιηση Εγνατιας η τροπολογια Σπιρτζη

Η μη εγκατάσταση των επιπλέον σταθμών διοδίων που έχει εγκρίνει το ΔΣ της Εγνατίας Οδού καταφέρνει θανάσιμο πλήγμα στη διαδικασία ιδιωτικοποιησης

Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων στην Εγνατία οδό, το οποίο ανακινείται με την νέα τροπολογία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζη, που ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή, με την οποία απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο προκειμένου να προχωρήσει η τεχνολογία των ηλεκτρονικών διοδίων, είναι αρκετά παλιό.
 
Να θυμίσουμε ότι πριν από πέντε χρόνια τέτοια εποχή, ο τότε αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού Ιωάννης Τσακλίδης είχε βρεθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ το οποίο καλούνταν να γνωμοδοτήσει για την εγκατάσταση σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό.
 
Τότε ο κ. Τσακλίδης ήταν καθησυχαστικός, λέγοντας ότι κάποια διόδια θα χρειαστεί να κατασκευαστούν όμως δεν θα λειτουργήσουν και πολύ, μιας και σύντομα η Εγνατία θα εγκαθιστούσε ηλεκτρονικά διόδια.
 
Από τότε κύλησε πολύ νερό από το αυλάκι, με τα ηλεκτρονικά διόδια να κάνουν κατά καιρούς την εμφάνισή τους ξανά, ενώ μάλιστα η Εγνατία οδός είχε προκηρύξει το έργο ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ το 2014. Όμως η υλοποίησή τους ποτέ δεν προχωρά, παρά την απαίτηση των τοπικών κοινωνιών, που θεωρούν, δικαίως, ότι θα είναι ένα σύστημα πιο δίκαιο και θα μειώσει τη φθορά στην οποία υπόκεινται οι παράλληλοι της Εγνατίας δρόμοι.
 
Τώρα ο κ. Σπίρτζης επανέρχεται με το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων, όμως εδώ φαίνεται να εγείρονται ενστάσεις από κάποιες πλευρές, οι οποίες βλέπουν προσπάθεια του υπουργού να μπλοκάρει την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, του μοναδικού εθνικού δρόμου δηλαδή ο οποίος δεν έχει μεγάλο αριθμό διοδίων (σε σχέση πάντα με άλλες εθνικές οδούς της χώρας).
 
Και ο αριθμός των διοδίων είναι σημαντικός, μιας και στους υπάρχοντες σταθμούς προβλεπόταν να προστεθούν επιπλέον 11 μέσω του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
 
Μάλιστα η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού συγκαταλέγεται στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου και είναι μια από τις 9 +2 που τρέχουν, και που αποτελούν μέρος των 19 οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν σύμφωνα με το draft του Μνημονίου που έχει δει το φως τη δημοσιότητας, ενώ το Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού έχει εγκρίνει από το Νοέμβριο του 2015 κοινή υπουργική απόφαση βάσει της οποίας προβλέπεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των νέων σταθμών διοδίων.
 
Τι σημαίνει αυτό όμως για την Εγνατία Οδό; Πέρα από το θέμα του αν θα γίνει η αποκρατικοποίησή της ή όχι, ότι τα διόδια προς το παρόν θα παραμείνουν ως έχουν, πέρα φυσικά κάποιας νέας απόφασης ή τροπολογίας, που μπορεί να έρθει και αυτή νύχτα σε άσχετο νομοσχέδιο (η επίμαχη τροπολογία είχε ενταχθεί σε σχέδιο νόμου για τη κύρωση συμφωνίας ΕΕ- Ιράκ).
 
Αν η κυβέρνηση και η Εγνατία Οδός κινηθεί ασυνήθιστα γρήγορα και υλοποιήσει το σχέδιο των ηλεκτρονικών διοδίων το οποίο είχε κοστολογηθεί στα 14 εκ. ευρώ, τότε η συγκεκριμένη εξέλιξη θα είναι θετική για τις τοπικές κοινωνίες.
 
Σε αυτό όμως θα πρέπει να προστεθούν οι επιφυλάξεις για το αν πραγματικά θα υλοποιηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια ή αν θα μείνουμε με την υφιστάμενη κατάσταση, η οποία προκαλεί φθορά στα οδοστρώματα και ταλαιπωρία στους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες περνά η Εγνατία, η οποία ξεκίνησε ως ευλογία και μετέπειτα μέρα με τη μέρα σε κατάρα. Ας ελπίσουμε ότι για μια φορά το Υπουργείο θα μας εκπλήξει ευχάριστα, και να μην έχουμε τις χρόνιες καθυστερήσεις που έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν του δρόμου αυτού. Κ.Μ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.