2,5% κερδος για εκεινους που θα υποβαλλουν τη φορολογικη τους δηλωση μεσω του Ιντερνετ

Ενόψει της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού για το 2002, του πρώτου προϋπολογισμού που έχει καταρτιστεί ολόκληρος σε ευρώ, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Φωτιάδης παρεμβαίνει μέσω του ΠτΘ σήμερα προκειμένου να ξεκαθαρίσει τις πτυχές που αφορούν ιδιαίτερα τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις. Ταυτόχρονα διαμηνύει προς τους πολίτες να κάνουν χρήση της νέας τεχνολογίας στην συμπλήρωση των νέων φορολογικών τους δηλώσεων αλλά και τις επαφές τους με τις κατά τόπους ΔΟΥ σημειώνοντας ότι θα προκύψει κέρδος 2,5% για εκείνους που θα καταθέσουν τις φορολογικές τους δηλώσεις μέσω του ιντερνέτ.

ΠτΘ: Από την πλευρά της κυβέρνησης καλλιεργείται μια υπεραισιοδοξία για τα μεγέθη του φετινού προϋπολογισμού. Από την άλλη πλευρά η αντιπολίτευση, αλλά και η ΓΣΣΕ αλλά και η ΑΔΕΔΥ εκφράζουν τις ζωηρές επιφυλάξεις τους για το κατά πόσο ο φετινός είναι ένας αναπτυξιακός προϋπολογισμός.

Α.Φ:
Πρέπει να πούμε ότι είναι ο πρώτος προϋπολογισμός σε Ευρώ, κάτι που σηματοδοτεί τη νέα πορεία μας στην οικονομική και νομισματική ένωση.

Το δεύτερο είναι ότι τελικά υπάρχει ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων μέσα από την εισοδηματική πολιτική αλλά και μέσα από τη φορολογική μεταρρύθμιση που άρχισε να υλοποιείται από φέτος. Ενισχύεται ο ανταγωνισμός των επιχειρήσεων, χορηγούνται κίνητρα για την απασχόληση και τελικώς γίνεται προσπάθεια για περιορισμό της γραφειοκρατίας και την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.

Είναι ο δεύτερος πλεονασματικός προϋπολογισμός με ιδιαίτερη έμφαση στην υγεία, την παιδεία αλλά και τις δημόσιες επενδύσεις. Είναι γνωστό ότι η χώρα μας παρά τη διεθνή κρίση και παρά τις συνέπειες που και για τη χώρα μας συνεπάγεται, κινείται με ρυθμούς ανάπτυξης μεγαλύτερους του αντίστοιχου κοινοτικού μέσου όρου.

ΠτΘ: Πάντως το 3,8% είναι κατώτερο από τις εκτιμήσεις που κάνατε για ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 5%.

Α.Φ:
Ούτως ή άλλως το 5% του 2001 που είχε αναπροσαρμοστεί στις αρχές του χρόνου στο 4,6 και εντέλει κατέληξε στο 4,1%, δεν απέχει πολύ από τη σημερινή πραγματικότητα. Η Γερμανία μάλιστα από το 2,7%, θα φθάσει με δυσκολία το 0,7%, πράγμα που δείχνει το μεγάλο διεθνές πρόβλημα που υπάρχει.

Πήγαμε καλά μέσα από μια δεινή ταλαιπωρία του οικονομικού συστήματος, περάσαμε τα εμπόδια με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

ΠτΘ: Αφέθηκε από το κύριο Χριστοδουλάκη να εννοηθεί ότι υπάρχει το ενδεχόμενο ένα μεγάλο κομμάτι των πολιτών που βρίσκονται κάτω από το φορολογητέο όριο να μην υποβάλλουν καν φορολογικές δηλώσεις. Υπάρχει ένα τέτοιο ενδεχόμενο;

Α.Φ:
Μελετάται αυτό, εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Συμμερίζομαι τη σκέψη, όμως δεν έχουν παρθεί αποφάσεις και προκαλέσουμε προβλήματα όσον αφορά την υποβολή των δηλώσεων. Θα έλεγα ότι είναι περιττός ο κόπος για το 35% να υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις και πιστεύω ότι την επόμενη χρονιά οι Έλληνες που δεν θα πληρώσουν καθόλου φόρο θα ξεπεράσουν το 40% και θα φθάσουν το 45%. Είναι χάσιμο χρόνου και άδικο και για το υπουργείο και για τους πολίτες να συλλέγουμε δηλώσεις μόνο για το αρχείο.

Πρέπει να σας αναφέρω ότι 120.000 επιχειρήσεις κάνουν χρήση του διαδυκτίου για την υποβολή της δήλωσης Φ.Π.Α και τον Οκτώβριο εισπράξαμε 40 δις δραχμές μέσω του «Internet banking». Αν σε αυτά προσθέσουμε τη δυνατότητα πληρωμής των φόρων με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, κάτι το οποίο ξεκίνησε ήδη σε πολλές ΔΟΥ και αν θυμηθούμε ότι τα πιστοποιητικά φορολογικής ενημερότητας μπορεί να τα πάρει ο καθένας από 7.οοο διαφορετικά σε όλη την Ελλάδα, πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα δώσουμε την δυνατότητα στους φορολογούμενους να κάνουν συναλλαγές με τις εφορίες από το σπίτι τους. Όλοι οι Έλληνες πολίτες είτε έχουν δική τους σύνδεση είτε όχι, μπορούν να υποβάλλουν τη δήλωση τους μέσω του διαδυκτίου. Υπάρχει μια απλούστατη διαδικασία που τους απαλλάσσει από τις ταλαιπωρίες της ουράς. Θα πρέπει να υποβάλλουν από το computer τους στο «Ταxis» ηλεκτρονικά την αίτηση τους και σε λίγες μέρες θα έχουν τον κωδικό πρόσβασης, το κλειδί δηλαδή του δικού τους προσωπικού φορολογικού φακέλου που θα μπορούν να μπαίνουν μόνο αυτοί και να υποβάλλουν τις οποιεσδήποτε δηλώσεις τους. Δώσαμε και κίνητρο μείωσης του φόρου κατά 2,5% σε αυτούς που θα υποβάλλουν κατ΄ αυτόν τον τρόπο τη δήλωσή τους.

ΠτΘ: Πάντως υπάρχουν στον νέο προϋπολογισμό υπάρχουν 689 δις περισσότεροι φόροι ενώ οι φοροελαφρύνσεις ανέρχονται σε 360 δις δραχμές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας φορολογικής επέλασης της κυβέρνησης;

Α.Φ.:
Όντως υπάρχει αύξηση, η οποία κυρίως οφείλεται στην αύξηση του ΑΕΠ, αλλά ταυτόχρονα και στον εν μέρει περιορισμό της φοροδιαφυγής.

ΠτΘ: Πάντως από την πλευρά των εργαζομένων εκφράζονται ζωηρά παράπονα για την κατανομή των βαρών και του φετινού προϋπολογισμού; Ισχύει όντως ότι οι διορισμοί το 2003 και το 2004 σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης;

Α.Φ.:
Είναι γεγονός ότι δεν θα γίνουν διορισμοί το 2003 και το 2004 και αυτό αποτελεί δέσμευσή μας εκτός από τις απολύτως απαραίτητες. Οι απαιτήσεις των εργαζομένων συνήθως είναι μαξιμαλιστικές. Θέλω να πω ότι όσον αφορά το θέμα της φορολογίας η κυβέρνηση έχει καταστήσει τους περισσότερους εργαζομένους πλήρως αφορολόγητους. Το δεύτερο που πρέπει να μην ξεχνάμε ότι οι εργαζόμενοι οι περισσότεροι από αυτούς, έχουν πάρει δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και απλά και μόνο η κατακόρυφη μείωση των επιτοκίων συνεπάγεται μια ελάφρυνση των επιβαρύνσεων ή ένα όφελος – μία αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματός τους που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά τις 100 – 150 χιλιάδες δραχμές το μήνα.

ΠτΘ: Πως αισθανθήκατε που βρεθήκατε στο μάτι του κυκλώνα με αφορμή το θέμα του νομοσχεδίου για τους αιγιαλούς;

Μάλιστα σας επιτέθηκαν και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για αυτό το θέμα.

Α.Φ.:
Θέλω να πω ότι και προσωπικό μου στόχο αποτελεί η κωδικοποίηση και ο εκσυγχρονισμός όλης της φορολογικής νομοθεσίας. Έχω φέρει στη Βουλή πάνω από 20 νομοσχέδια και βρισκόμαστε στο τέλος αυτής της προσπάθειας με 2-3 νομοσχέδια που απομένουν για να κατατεθούν ακόμα.

Ένα από αυτά τα νομοσχέδια ήταν του αιγιαλού, που ανάγονται ο ισχύον το 1940. Να φανταστείτε ότι είχαμε νόμους του 1836, 1910, 1917 κ.τ.λ. Ο νόμος λοιπόν για τον αιγιαλό και την παραλία εκσυγχρόνιζε το καθεστώς το οποίο και αναχρονιστικό ήταν και αναποτελεσματικό. Το θέμα είναι στην Ελλάδα όπου η δημοκρατία περισσεύει, πολλές φορές ο εντυπωσιασμός τρώει την ουσία. Όταν κάποιος ασχοληθεί με το θέμα θα δει ότι το νομοσχέδιο προστατεύει απόλυτα τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και της παραλίας και στις περιπτώσεις που κατ’ εξαίρεσην επιβάλλεται η διαφορετική χρήση του αιγιαλού, μπαίνουν μέσα τέτοιες ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθιστούν δεδομένου ότι αυτή η χρήση δεν θα παρακωλύει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα και δεν αλλοιώνει τα φυσικά αλλά και τα βιοτικά χαρακτηριστικά του αιγιαλού.

ΠτΘ: κ. Φωτιάδη σας ευχαριστούμε πολύ.

Α.Φ.:
Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Δάμων Δαμιανός

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.