Το φροντιστηριο Θεωρημα ελυσε αποριες γονεων και μαθητων γυρω απο το αγχος των εξετασεων

Με τη βοήθεια της ψυχολόγου Μαρίας Γούλα

Μια σειρά γόνιμων προβληματισμών γύρω από το άγχος των εξετάσεων και την διαχείριση του χρόνου διαβάσματος κατατέθηκαν τόσο από μαθητές όσο και από γονείς το Σάββατο 4 Νοεμβρίου στην εκδήλωση που πραγματοποίησε το φροντιστήριο Θεώρημα.
 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναλύθηκαν θέματα όπως το άγχος του υποψηφίου, ο φόβος της αποτυχίας, η σωστή διαχείριση του χρόνου και η αποδοτικότητα του διαβάσματος, καθώς και η οργάνωσή του και ο ρόλος των γονέων στην όλη προσπάθεια.
 
Μάλιστα οι μαθητές είχαν συμπληρώσει ανώνυμα ερωτηματολόγια για το θέμα της εκδήλωσης, επάνω στα οποία η κ. Μαρία Γούλα, ψυχολόγος του Κέντρου Πρόληψης Ορφέας έδωσε απαντήσεις και σχολίασε τους προβληματισμούς των μαθητών σε πρακτικά και όχι μόνο θεωρητικά ζητήματα.
 
 

Ξεκινώντας από νωρίς τη διαχείριση 

Τα θέματα του άγχους και της διαχείρισης του χρόνου είναι τα κυριότερα που δυσκολεύουν τους μαθητές για να δώσουν εξετάσεις, σημείωσε ο κ. Στέφανος Δημητρακόπουλος, υπεύθυνος σπουδών του φροντιστηρίου Θεώρημα.
 
Αποφάσισαν λοιπόν να κάνουν αυτή την εκδήλωση «προληπτικά» στην αρχή της χρονιάς όταν δεν έχει κριθεί τίποτα ακόμη, ώστε να αποφύγουν όσο μπορούν τα προβλήματα και να ακουστούν κάποια χρήσιμα πράγματα τόσο για τους γονείς όσο και τους μαθητές.
 
«Είναι πολύ χρήσιμο να ακούσουν γονείς και μαθητές κάποια πράγματα ταυτόχρονα από την ψυχολόγο, ώστε να καταλάβουν και οι δύο πλευρές τι κάνουν λάθος και τι πρέπει να αλλάξουν» σημείωσε ο κ. Δημητρακόπουλος, ώστε να μην κρατήσει η κάθε πλευρά αυτό που μόνο θέλει.
 
Το άγχος βέβαια εμφανίζεται σε όλες τις κατηγορίες μαθητών, ανεξάρτητα από τις ικανότητες και τη βαθμολογία που στοχεύουν, με τον κ. Δημητρακόπουλο να εκφράζει την άποψη ότι οι παράγοντες είναι κυρίως κοινωνικοί και οικογενειακοί, αλλά και πώς βλέπει ο ίδιος ο μαθητής τον εαυτό του. «Ο μαθητής που έχει μεγαλώσει νιώθοντας σίγουρος για τον εαυτό του και δεν έχει πρόβλημα ό,τι και αν γράψει, έχει πολύ λιγότερο άγχος από αυτό που θεωρεί πως έχει να αποδείξει πράγματα στους γύρω του»  ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
 
Ο κ. Δημητρακόπουλος, έχοντας βρεθεί μπροστά σε μαθητή, ο οποίος έχει το άγχος της εξέτασης, σημείωσε πως συνήθως προσπαθούν να του δώσουν να κατανοήσει πως οι εξετάσεις έχουν δευτερεύουσα σημασία σε σχέση με άλλα πράγματα στη ζωή, και πως υπάρχουν εναλλακτικές ευκαιρίες και δυνατότητες.
 
 

«Ας δούμε το άγχος ως Σύμμαχο στην επίτευξη του στόχου» 

Από την πλευρά της η κ. Γούλα σημείωσε πως ως ένα βαθμό, το άγχος είναι φυσιολογικό και δημιουργικό, μιας και μας κινητοποιεί σε δύσκολες και προκλητικές φάσεις της ζωής μας, ώστε να καταβάλουμε το μέγιστο των προσπαθειών μας, προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο μας.
 
Όταν όμως η πίεση αυξάνεται και νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε το άγχος μας, τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο καθώς περιορίζει την πραγματική ικανότητα για επίδοση και να μας κάνει να υποφέρουμε.
 
Το άγχος των εξετάσεων ειδικότερα, συχνά συνδέεται με τον φόβο  μια πιθανής αποτυχία. Πίσω από αυτό το συναίσθημα, πολλές φορές υπάρχει ο φόβος μήπως απογοητεύσουν τους γονείς τους ή ματαιώσουν τις προσδοκίες που έχουν τα ίδια από τον εαυτό τους.
 
Για αυτό και είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το άγχος δεν είναι αναγκαστικά κάτι αρνητικό, αλλά σημασία έχει ο τρόπος που εμείς το διαχειριζόμαστε κι αυτό είναι κάτι που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και από οικογένεια σε οικογένεια.
 
Για αυτό και αναφέρθηκε στην προετοιμασία πριν τις εξετάσεις και την οργάνωση του διαβάσματος και της όλης προσπάθειας, με στόχο όχι την αποβολή, αλλά τη διαχείριση του άγχους.
 
Στην ψυχική υγεία των παιδιών διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο το οικογενειακό περιβάλλον, και η κατανόηση ότι η αποδοχή και η αγάπη των γονιών τους δεν εξαρτάται από την επίδοση στις εξετάσεις.
 
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά, όσο καταβάλλουν την προσπάθειά τους, να νιώθουν ότι έχουν τη στήριξη της οικογένειας, σημείωσε η κ. Γούλα, που παρέθεσε μια σειρά από τρόπους ώστε να βοηθήσουν.
 
« Αυτό που χρειάζεται το παιδί σε αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι ένα σύμμαχο, ένα δεύτερο αυτί για να το ακούει, ένα δεύτερο μάτι για να παρατηρεί την προσπάθειά του διακριτικά, θυμίζοντας του ότι δεν είναι στα αλήθεια μόνο του» σημείωσε, ζητώντας από όλους να δουν το άγχος ως Σύμμαχο στην επίτευξη του στόχου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.