Τα παιδια για την προσβασιμοτητα του 13ου Δημοτικου Σχολειου Κομοτηνης

Ράμπα στο πεζοδρόμιο, προσβάσιμη αυλή και πινακίδες Braille μερικές από τις ιδέες που κατατέθηκαν στο πλαίσιο εργασίας για την προσβασιμότητα

Πριν από μερικές ημέρες, είχαμε αναφερθεί στο πρόβλημα που υπάρχει στην ράμπα του 13ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, η οποία είχε κλείσει λόγω της πτώσης σοβάδων από την οροφή του κτιρίου, δυσχεραίνοντας την προσβασιμότητα στο σχολείο.

Και ενώ την Δευτέρα, πριν την έλευση της κακοκαιρίας, συνεργείο πήγε στο χώρο για να απομακρύνει σοβάδες από την οροφή οι οποίοι επίσης κινδύνευαν να πέσουν, το ζήτημα της προσβασιμότητας, όπως τονίστηκε και στα σχόλια των αναγνωστών μας, δεν περιορίζεται στο θέμα της ράμπας.

Μάλιστα όπως παρατήρησαν, τα παιδιά του σχολείου είχαν, στις αρχές Δεκεμβρίου, πραγματοποιήσει μια σειρά από δράσεις με αφορμή την παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ στις 3 Δεκεμβρίου.

Ανάμεσα σε αυτές, ήταν και μια έρευνα για την προσβασιμότητα στο σχολείο τους, που πραγματοποίησε η Δ1 τάξη, υπό την επιμέλεια της δασκάλας τους Β. Μαρκοπούλου, που είχε μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα τα οποία μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλα σχολεία, από τις ράμπες για την προσβασιμότητα στο πεζοδρόμιο, ώσπου να φτάσει ο μαθητής στην ράμπα της εισόδου, μέχρι την ανάρτηση πινακίδων σε γραφή Braille.

Ποιες είναι οι απαιτήσεις

Όπως φαίνεται και στην περίληψη που ανάρτησαν στην ιστοσελίδα του σχολείου, η παρατήρηση που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ1′ τάξης ανέδειξε σημαντικούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες είτε προϋπάρχουσες είτε σε περίπτωση που προκύψουν λόγω κάποιου ατυχήματος. Είναι σημαντικό να τηρούνται οι διατάξεις της νομοθεσίας για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πλήρης προσβασιμότητα και συμπερίληψη των ΑμεΑ.

Όπως τονίζουν, η νομοθεσία προβλέπει τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία και την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών. Επιπλέον, προβλέπεται η πλήρης προσβασιμότητα σε όλες τις υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά που διαθέτουν τα σχολεία, συμπεριλαμβανομένων των κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχουν προσαρμογές όπως ανελκυστήρες, ράμπες, ειδικά WC, καθώς και η δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε όροφο και κάθε αίθουσα του σχολείου. Η έλλειψη προσθηκών που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρίες μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην πλήρη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή.

Οι παρατηρήσεις των μαθητών

Οι μαθητές της τάξης δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απάντησαν οι μαθητές της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης διαπιστώθηκε πως το 54% των παιδιών πιστεύουν πως γύρω από το σχολείο υπάρχει ράμπα. Ωστόσο, η επιτόπια έρευνα ανέδειξε πως δεν υπάρχει σε κανένα σημείο περιμετρικά του σχολείου, ώστε κάποιος-α να εισέλθει στο κτίριο μέσω της ράμπας της εισόδου (σ.σ. της ράμπας που έκλεισε λόγω των σοβάδων).

Το 50% των παιδιών δε γνωρίζουν πως το σχολείο διαθέτει WC για ΑμεΑ. Το 60% των μαθητών δε γνωρίζει πως στο σχολείο υπάρχει ανελκυστηρας/αναβατόριο για ΑμεΑ , που φέτος δεν χρησιμοποιείται.

Τα παιδιά κατέληξαν πως χρειάζεται να κατασκευαστεί έστω μία ράμπα στο πεζοδρόμιο έξω από το σχολικό κτίριο, να τεθεί σε λειτουργία ο ανελκυστήρας, να μετατραπεί η αυλή ώστε να είναι προσβάσιμη και να αναρτηθούν πινακίδες σε γραφή Braille.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.