Ολοκληρωνεται την Τριτη 9 Οκτωβριου η διαβουλευση για την αξιολογηση των εκπαιδευτικων

Το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έρχεται να ρίξει λάδι στη φωτιά στην έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στις τάξεις της παιδείας από την αρχή του σχολικού έτους. Ο υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος διόρισε εντεκαμελή επιτροπή με πρόεδρο τον κ. Ματσαγκούρα, καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων η οποία θα συντάξει το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προκειμένου για τη σύνταξή του έχει ξεκινήσει ηλεκτρονική διαβούλευση μέσω ενός ερωτηματολογίου το οποίο καλούνται εκπαιδευτικοί, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι να συμπληρώσουν. Η περίοδος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου ξεκίνησε την Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012, ώρα 00.00 και ολοκληρώνεται την Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012, ώρα 23.59.
Την απόφαση για μη συμμετοχή στη διαδικασία του ερωτηματολογίου έχουν βγάλει τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση «είναι προκλητικό να διατείνεται το υπουργείο πως ενδιαφέρεται για τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και παράλληλα επιβάλλει τραγικές περικοπές στην εκπαίδευση, διαλύοντας το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς».

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι νούμερα

Την περασμένη Τρίτη συνήλθε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ όπου ένα από τα θέματα που συζητήθηκε ήταν αυτό της αξιολόγησης. Αρνητική ήταν η στάση η ΟΛΜΕ απέναντι στην συγκεκριμένη μορφή προώθησης της αξιολόγησης γιατί όπως εξηγεί το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κ. Μιχάλης Βασιλειάδης «η αξιολόγηση συνδέεται με το μισθολόγιο –βαθμολόγιο. Αυτό είναι λάθος και άρα λέμε όχι γενικά στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, γιατί για να μεταβεί ένας εκπαιδευτικός από τον ένα βαθμό σε άλλον θα πρέπει να περάσει από διαδικασία αξιολόγησης». Κατά την άποψη του κ. Βασιλειάδη αυτού του είδους η αξιολόγηση δημιουργεί συνθήκες άκρατου συναγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων σε μια σχολική μονάδα. Επιπρόσθετα τονίζει ότι με το συγκεκριμένο είδος αξιολόγησης ο σύμβουλος μετατρέπεται σε σύμβουλο της παλιάς εποχής, που θα βαθμολογεί και θα επιλέγει αυτούς που θα ανεβούν βαθμολογικά. «Αυτά είναι λεπτομέρειες που η ενδεκαμελής επιτροπή θα πρέπει να λύσει. Προσωπικά συμφωνώ με τη θέση της ΟΛΜΕ ότι η συγκεκριμένη διαδικασία είναι λάθος, είναι κατάφωρα άδικη, διότι η αξιολόγηση είναι τιμωρητική. Δεν μπορεί η αξιολόγηση να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το βαθμολόγιο -μισθολόγιο διότι από βαθμίδα σε βαθμίδα θα περνά ένα συγκεκριμένο ποσοστό. Σε μια όμως σχολική μονάδα μπορεί όλοι να είναι άριστοι. Τι θα πούμε στο υπόλοιπο ποσοστό; Συγχαρητήρια χάσατε και δεν περνάτε. Κάποιοι πρέπει να κοπούν. Κατά την άποψή μου θα πρέπει απρόσκοπτα να γίνεται η βαθμολογκκή και μισθολογική εξέλιξη. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι νούμερα. Έχουμε να διαχειρισθούμε ψυχές. Έχουμε να διαχειρισθούμε διαδικασίες μέσα σε μια εκπαιδευτική μονάδα. Έχουμε να διαχειρισθούμε τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς», υποστηρίζει ο κ. Βασιλειάδης επισημαίνοντας ότι εδώ και χρόνια από το 1989 η ΟΛΜΕ σε συνέδριά της έχει καταθέσει τις απόψεις της περί αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση θα πρέπει να είναι ανατροφοδοτική

Ο κ. Βασιλειάδης επισημαίνει ότι κατά την προσωπική του άποψη «η αξιολόγηση πρέπει να είναι ανατροφοδοτική όσον αφορά στο εκπαιδευτικό έργο, δηλαδή να υποστηρίζεται με ισχυρές δομές, όπως η πρόσθετη εκπαιδευτική στήριξη, η ενισχυτική διδασκαλία, η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την οποία η ΟΛΜΕ ζητά εδώ και πολλά χρόνια. Μόνο έτσι θα έχουμε μια σωστή αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση. Λέμε ναι σε αυτού του είδους την αξιολόγηση σε καμία όμως περίπτωση δεν δεχόμαστε αυτή που προσπαθεί να περάσει ο σημερινός υπουργός και η προγούμενη κ. Διαμαντοπούλου». Να σημειωθεί ότι και η τελευταία Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ στο τέλος του Σεπτέμβρη τάχθηκε κατά της «αξιολόγησης – χειραγώγησης» αυτής της συγκεκριμένης που προτείνει το υπουργείο.

Πρέπει να δούμε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούμε

Με αφορμή τη σύνταξη του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ξεκινήσει ηλεκτρονική διαβούλευση μέσω ενός ερωτηματολογίου το οποίο καλούνται εκπαιδευτικοί, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι να συμπληρώσουν. «Στόχος αυτού του ερωτηματολογίου είναι να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των ενδιαφερομένων για την ολοκλήρωση του Προεδρικού Διατάγματος από την Επιτροπή. Η ΟΛΜΕ κατά την διάρκεια της συνεδρίασής της προτείνει να μη συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί αυτό το ερωτηματολόγιο. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ίσως και η ΟΛΜΕ θα έπρεπε να προτείνει ερωτηματολόγιο για να δούμε προς ποια κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούμε. Να σημειώσω βέβαια ότι το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και προσωπικό ο καθένας αν θέλει το συμπληρώνει», τονίζει ο κ. Βασιλειάδης.

Αξιολόγηση, ωράριο, χρηματοδότηση σχολικών μονάδων και διορισμοί, τα τέσσερα σημαντικά προβλήματα

Τέσσερα σημαντικά αυτή την εποχή είναι τα θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς. Το πρώτο η αξιολόγηση -βαθμολόγιο – μισθολόγιο, το ωράριο των εκπαιδευτικών, η χρηματοδότηση σχολικών μονάδων και οι διορισμοί. Επίσης ένα μεγάλο θέμα που επισημαίνει ο κ. Βασιλειάδης είναι και οι διορισμοί των εκπαιδευτικών, «όπου ενδεχομένως να έχουμε πρόβλημα εξαιτίας των λίγων διορισμών και της αύξησης του διδακτικού ωραρίου. Ένα άλλο πρόβλημα είναι και ο διορισμός αναπληρωτών. Το υπουργείο έχει βγάλει ανακοίνωση ότι θα σιτίζονται στα πανεπιστήμια και τις στρατιωτικές μονάδες. Όλα αυτά τα ζητήματα θα τα δούμε μπροστά μας και ως τοπική κοινωνία. Για παράδειγμα οι χρηματοδοτήσεις των σχολικών μονάδων είναι μειωμένες κατά 70% και, όπως έχω ξαναπεί, αν ο χειμώνας είναι βαρύς θα υπάρχουν σχολεία που δεν θα λειτουργήσουν, δεν θα έχουμε αναλώσιμα υλικά».

Το υπουργείο διόρισε αναπληρωτές σε θέσεις που συνάδελφοι ζήτησαν αποσπάσεις

Ένα μεγάλο επίσης θέμα που ταλανίζει αυτή την περίοδο των εκπαιδευτικό κόσμο είναι το θέμα των αποσπάσεων. «Πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν πάρει την απόσπαση στον τόπο κατοικίας τους. Το υπουργείο παιδείας έκανε μεν αποσπάσεις αλλά δεν τις έκανε δεκτές όλες». Υπογραμμίζει όμως και το εξής τραγελαφικό, σε θέσεις που κάποιοι ζήτησαν αποσπάσεις το υπουργείο διόρισε αναπληρωτές. «Αυτό είναι λάθος. Εμείς φωνάζουμε να μη διορίσουν αναπληρωτές αν δεν δηλωθούν πρώτα τα λειτουργικά κενά και δεν πάρουν απόσπαση οι συνάδελφοι. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και σε αυτό το ζήτημα».

 

Οι συνάδελφοι θα πρέπει να είναι κοντά στα συνδικάτα γιατί είναι η τελευταία μορφή αντίστασης

 

Μεταφέροντας την εμπειρία του από την συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ο κ. Βασιλειάδης υπογραμμίζει ότι υπάρχει «τεράστια διαφορά με τις συνεδριάσεις των κατά τόπους ΕΛΜΕ. Είναι δύσκολο και οι ευθύνες τεράστιες. Προσπαθώ να επιβιώσω ως ένα παιδί της επαρχίας δίπλα στους «μεγαλοκαρχαρίες» των Αθηνών, να παλέψω και να μεταφέρω την άποψη μου και να μη βλέπω τα θέματα παραταξιακά. Είναι πολύ δύσκολο, γιατί και στην ΟΛΜΕ υπάρχουν πολιτικές ακόμα και κομματικές ισορροπίες. Δυστυχώς το συνδικάτο έχει απαξιωθεί στα μάτια των συναδέλφων. Το φωνάζω και εγώ εδώ και πολλά χρόνια και δίκαια οι συνάδελφοι έχουν τα παράπονά τους. Τους καλώ όμως να είναι κοντά στο συνδικάτο γιατί είναι η τελευταία γραμμή αντίστασης».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.