Οι στρατηγικες εκμαθησης «συμμαχος» στη δημιουργια μιας πολυγλωσσης κοινωνιας

Ξεκινά σήμερα τις εργασίες του το “2nd International Conference on Situating Strategy Use” που διοργανώνει το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ

Σήμερα άνοιξε τις πόρτες του το Διεθνές Συνέδριο για την εφαρμογή στρατηγικών εκμάθησης που διοργανώνει το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Πρόκειται για το “2nd International Conference on Situating Strategy Use” που θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2017, στις εγκαταστάσεις του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Κομοτηνής,  το οποίο θα φιλοξενήσει περισσότερους από 100 διακεκριμένους ομιλητές από είκοσι έξι χώρες του κόσμου.
 
Μιλώντας στον «ΠτΘ» η πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, κ. Ζωή Γαβριηλίδου εξήγησε πως ο όρος στρατηγικές εκμάθησης αφορά σε όλες εκείνες τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές σε όλο τον κόσμο προκειμένου να μάθουν μία γλώσσα.
 
Στην εποχή που ακόμα και η εκπαιδευτική πολιτική της Ε.Ε. επιβάλλει την πολυγλωσσία, αλλά και η σημερινή πραγματικότητα των πολύγλωσσων κοινωνιών, καθιστά απαραίτητη την εφαρμογή στρατηγικών που θα οδηγήσουν στην αποτελεσματικότερη εκμάθηση τόσο της μητρικής όσο και ξένων γλωσσών. Στην εποχή δε της «εκτόξευσης» των μεταναστευτικών ρευμάτων η ανάγκη οι φιλοξενούμενοι μετανάστες να μάθουν γρήγορα την γλώσσα της χώρας υποδοχής τους με στόχο την γρηγορότερη και  καλύτερη δυνατή ένταξή τους, καθιστά ακόμα πιο σημαντική την χρήση στρατηγικών εκμάθησης. 

Οι στρατηγικές εκμάθησης «σύμμαχος» μαθητών και εκπαιδευτικών 

Η χρήση των στρατηγικών, όπως εξήγησε η κ. Γαβριηλίδου, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ξεκινώντας από τα πόσα και ποια κίνητρα έχει ο μαθητής να μάθει την γλώσσα, το φύλο αλλά και την ηλικία, με την ίδια να επισημαίνει για παράδειγμα πως σύμφωνα με τις έρευνες τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερες στρατηγικές σε σχέση με τα αγόρια.
 
Πέραν των μαθητών ωστόσο οι στρατηγικές εκμάθησης αφορούν και τους ίδιους τους καθηγητές οι οποίοι θα πρέπει να μάθουν να διδάσκουν στρατηγικά την γλώσσα μες στην τάξη, γεγονός το οποίο μπορούν να επιτύχουν υιοθετώντας τις στρατηγικές εκείνες που αναφέρονται και στα καινούργια εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας. 

Η Θράκη λαμπρό πεδίο έρευνας και πληροφοριών για τις στρατηγικές εκμάθησης εξ ου και το ΤΕΦ εξέδωσε σχετικό οδηγό 

Το ζήτημα των στρατηγικών εκμάθησης βέβαια δεν είναι καινούργιο για το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ που το 2015 ολοκλήρωσε σχετικό project, καταλήγοντας μάλιστα στην έκδοση ενός ιδιαίτερα σημαντικού οδηγού με συγκεκριμένες δραστηριότητες για το πώς οι στρατηγικές αυτές μπορούν να ενταχθούν στην σχολική αίθουσα.

Ότι το project αυτό υλοποιήθηκε επίσης στην Θράκη δεν είναι καθόλου τυχαίο, καθώς η υπάρχουσα πολυγλωσσία αποτέλεσε πλούσιο πεδίο έρευνας και πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και αποτέλεσαν το προαναφερθέν εγχειρίδιο για τον εκπαιδευτικό.

Η κ. Γαβριηλίδου κάλεσε το σύνολο της τοπικής, και όχι μόνο, κοινότητας να δώσει το «παρών» στις εργασίες του συνεδρίου υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον κυρίως για τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.