Οχι στις ενοποιησεις ειδικοτητων λενε οι εκπαιδευτικοι

Μιχάλης Βασιλειάδης «Αυτό σημαίνει ότι δεν συζητάμε καν για διορισμούς μονίμων ενώ μειώνονται και οι διορισμοί αναπληρωτών»

Άμεση αναμένεται να είναι η αντίδραση από την ΟΛΜΕ, με φωνές να ζητάνε και προειδοποιητική 24ωρη απεργία, στο σχέδιο εκτεταμένης ενοποίησης ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φαίνεται να επεξεργάζεται το Υπουργείο Παιδείας. Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει πως θα μειωθούν σε 40 οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών, από περίπου 160 ειδικότητες και υποειδικότητες σήμερα, με παράλληλη δραστική περικοπή των αποσπάσεων.
 
 Το θέμα θα συζητηθεί στη γενική συνέλευση των προέδρων της ΟΛΜΕ, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα σήμερα Σάββατο, στην οποία θα συμμετάσχει και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης. Όπως σημείωσε ο κ. Βασιλειάδης, με το σχέδιο του Υπουργείου γίνονται μεγαλύτερες οι αναθέσεις μαθημάτων σε κάθε ειδικότητα, δηλαδή μεγαλώνει το πλαίσιο στο οποίο ένας εκπαιδευτικός μπορεί να διδάσκει τα μαθήματα. «Αυτό σημαίνει ότι δεν συζητάμε καν για διορισμούς μονίμων, αλλά μειώνονται και οι διορισμοί αναπληρωτών» ανέφερε, τονίζοντας πως και αυτό αποτελεί μια μορφή του δημοσιονομικού κόφτη που η ΕΛΜΕ έχει δηλώσει επανειλημμένα πως θα εφαρμοστεί στην παιδεία.
 
Τα βασικά σημεία του υπό επεξεργασία σχεδίου περιλαμβάνουν ενοποιήσεις ειδικοτήτων κυρίως στην Τεχνική Εκπαίδευση και περικοπές κατά περίπου 20% των αποσπάσεων εκπαιδευτικών.  Στο προσχέδιο προβλέπονται 40 ειδικότητες με μεγάλες ενοποιήσεις κυρίως από το κομμάτι της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
 
Ερώτημα παραμένει αν θα προκριθούν ενοποιήσεις και στη Γενική Εκπαίδευση, όπως λ.χ. αν θα ενοποιηθούν οι ειδικότητες των φυσικών, χημικών, βιολόγων, γεωλόγων και φυσιογνωστών υπό τη νέα ειδικότητα των φυσικών επιστημών.
 
Στόχος είναι η εξοικονόμηση θέσεων, καθώς οι διδακτικές ώρες των ειδικοτήτων θα πάψουν να «σπάνε» και θα καλύπτονται ευκολότερα. Το σήμα για τις συγχωνεύσεις έδωσε ο ίδιος ο Κώστας Γαβρόγλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όπου ανέφερε ότι «έχουμε έναν απίστευτο κόμπο τον οποίο πρέπει να δούμε πώς θα ξελύσουμε. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 40 ειδικότητες. Δεν λέω ότι είναι καλύτερο. Με τόσες ειδικότητες όμως που υπάρχουν σήμερα, δεν βγαίνει πρόγραμμα».
 

Η προϊστορία των συγχωνεύσεων

 
Οι ενοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων δεν είναι καινούργια ιστορία. Οι πρώην υπουργοί Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είχαν επιχειρήσει να την εφαρμόσουν, αλλά δεν προχώρησαν και το σχέδιο έμεινε στο συρτάρι.
 
Από την άνοιξη του 2014, εξάλλου, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είχε προτείνει μείωση σε 40 με τη δημιουργία ενιαίων ειδικοτήτων, κάτι που που σύμφωνα με την έκθεσή του, θα είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη οργάνωση της κατανομής, την κάλυψη οργανικών θέσεων από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
 
Τότε μάλιστα κυκλοφόρησαν δύο σενάρια ομαδοποιήσεων, το ένα με 40 ειδικότητες και το άλλο με 52. Αργότερα και ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης εξήγγειλε την ενοποίηση – όσο και την κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων μαθητών – αλλά ούτε κι εκείνος πρόλαβε να προχωρήσει το εν λόγω σχέδιο.
 

Αποσπάσεις και ωράριο αντί αναπληρωτών

 
Η προσπάθεια εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την πρόσληψη λιγότερων αναπληρωτών το ερχόμενο έτος θα συμπληρωθεί με ψαλίδι στις αποσπάσεις.
 
Στις «πίσω» σκέψεις στελεχών του υπουργείου, εάν οι θέσεις που θα εξοικονομηθούν από τις αποσπάσεις και την ενοποίηση ειδικοτήτων δεν φανούν αρκετές, υπάρχει σύμφωνα με τις πληροφορίες και το ενδεχόμενο μικρής αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.  Η προοπτική αυτή βέβαια είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συναντήσει ισχυρές αντιδράσεις και δεν θα προκριθεί παρά ως έσχατο μέτρο, αν τα κονδύλια αποδειχθεί ότι δεν επαρκούν για προσλήψεις όσων αναπληρωτών θα απαιτηθούν το ερχόμενο έτος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.