Μαρκος Λουρμπακης και Βικυ Κουκουβετση, οι δυο πρωτοι της Θεωρητικης Κατευθυνσης στο νομο

Πρώτοι στο νομό Ροδόπης στη Θεωρητική Κατεύθυνση η Βίκυ Κουκουβέτση και ο Μάρκος Λουρμπάκης που συγκέντρωσαν 19258 και 19216 μόρια αντίστοιχα. Επιλογή τους η Νομική και μάλιστα αυτή της Θεσσαλονίκης. Δύο παιδιά που βλέπουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους και αισιοδοξούν για το μέλλον. Να σημειώσουμε ότι οι βαθμοί της Βίκυ Κουκουβέτση ήταν στα Αρχαία 19,6, στην Ιστορία 19,8, στα Λατινικά 19,9, στη Βιολογία 19, 5, στα Κείμενα 17 και στην Έκθεση 17,4, ενώ του Μάρκου Λουρμπάκη είναι στα Αρχαία 20, στην Ιστορία 20, στην Έκθεση 18,3, στην Βιολογία 19,3, στα Λατινικά 19,4 και στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 15,6.

ΠτΘ: Ποιος είναι η πρώτη σχολή επιλογής;
Μ.Λ.:
Η Νομική Θεσσαλονίκης.
Β.Κ.: Το ίδιο.

ΠτΘ: Θέλετε να φύγετε μακριά από την πόλη σας;
Β.Κ.:
Είναι διαφορετικό να περνάς και να σπουδάζεις σε άλλη πόλη εκτός της πόλης σου. Είσαι ανεξάρτητος και μπορείς να κάνεις πράγματα χωρίς να σε ελέγχουν.

Για να πετύχεις χρειάζεται συνεχής αγώνας

ΠτΘ: Για να πετύχετε αυτή την υψηλή βαθμολογία χρειάστηκε πολύς αγώνας;
Β.Κ.:
Χρειάστηκε προφανώς συστηματικό διάβασμα. Προσωπικά διάβαζα αρκετά. Πάντα όμως χωρίς υπερβολές. Έβγαινα και έξω. Πάνω από μιάμισι ώρα συνεχόμενα δεν μπορούσα να διαβάσω. Μιλούσα επίσης πολύ στο τηλέφωνο. Το σημαντικό είναι να έχεις πρόγραμμα και να το ακολουθείς και να διαβάζεις αυτά που σου ορίζει κάθε φορά ο καθηγητής σου. Να μην έχεις κενά.
Μ.Λ.: Σίγουρα χρειάζεται ένας συνεχής αγώνας, συνέπεια στο διάβασμα, συνέχεια, συστηματικό πρόγραμμα, οργάνωση. Όλα αυτά που λέγονται ότι χωρίς διάβασμα μπορεί να υπάρξει επιτυχία δεν νομίζω ότι ισχύουν εκτός από τις ελάχιστες εξαιρέσεις.

Η νομική προσφέρει πολλές διεξόδους

ΠτΘ: Η νομική, η δικηγορία σήμερα είναι ως επάγγελμα κορεσμένο. Γιατί το επιλέξατε;
Β.Κ.:
Η νομική γενικά προσφέρει πολλές διεξόδους. Προσωπικά εγώ λόγω του ότι η θεία μου είναι δικηγόρος μπορώ να έχω επαγγελματική αποκατάσταση. Θέλω να πω ότι από αυτή την άποψη έχω ένα προνόμιο.

ΠτΘ: Η θεία ήταν το πρότυπο;
Β.Κ.:
Όταν ήμουν μικρή η θεία μου, μου έλεγε να γίνω δικηγόρος αλλά εγώ δεν ήθελα. Ήθελα να γίνω δασκάλα, καθηγήτρια. Ύστερα αποφάσισα να ακολουθήσω νομική. Από μικρή πήγαινα στα δικαστήρια και μου άρεσε η όλη διαδικασία και ήθελα να ασχοληθώ.
Μ.Λ.: Δεν έχω κάποιον που με ώθησε σε αυτό το επάγγελμα. Θεωρώ ότι σήμερα όλα τα επαγγέλματα έχουν κορεσθεί πλέον και ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που νομίζει ότι είναι καλύτερος και ότι μπορεί να πετύχει περισσότερο. Η νομική σίγουρα προσφέρει πολλές διεξόδους και πολλές εναλλακτικές πέρα από το να είσαι ένας απλός δικηγόρος.

Το σύστημα εισαγωγής πρέπει να βελτιωθεί

ΠτΘ: Ποια είναι η άποψή σας για το σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο; Κατ΄αρχήν τα θέματα στα οποία κληθήκατε να απαντήσετε ήταν βατά;
Β.Κ.:
Τα θέματα της θεωρητικής είναι πάντα απαιτητικά γιατί δεν ξέρεις πώς θα σε βαθμολογήσει ο κάθε καθηγητής. Ποτέ δεν είσαι πραγματικά σίγουρος τι έχεις γράψει. Όσον αφορά στο σύστημα κατά την άποψή μου θα πρέπει να αλλάξει η στείρα αποστήθιση. Σε κάποια μαθήματα μας έλεγαν ότι χρειάζεται στείρα αποστήθιση, όπως η Βιολογία, η Ιστορία. Δεν γνωρίζω αν κόβουν μονάδες αν δεν τα γράφεις έτσι όπως είναι τα θέματα. Αλλά αυτό πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να προωθείται η κριτική ικανότητα του κάθε υποψηφίου. Στο πανεπιστήμιο αυτό χρειάζεται και όχι στείρα αποστήθιση.
Μ.Λ.: Τα θέματα της θεωρητικής μπορεί να μην ήταν τόσο ακραία και τόσο δύσκολα φέτος όσο ήταν της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αλλά σίγουρα ήταν απαιτητικά. Ήθελαν ένα πολύ καλά διαβασμένο μαθητή και δεν ήταν αυτό που λέμε θέματα SOS. Συμφωνώ με τη Βίκυ ότι αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η παπαγαλία που είναι αυτό που κουράζει τους υποψηφίους της θεωρητικής ουσιαστικά. Αυτό το σύστημα που ισχύει έχει πολλά αρνητικά, όπως η πίεση το άγχος που προκαλεί στους μαθητές και ίσως και στους καθηγητές και στους γονείς αλλά πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι είναι αντικειμενικό και δίκαιο.

ΠτΘ: Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι όλοι σχεδόν υπογραμμίζετε το αντικειμενικό του συγκεκριμένου συστήματος.
Μ.Λ.:
Ναι γιατί τόσα χρόνια στους βαθμούς του σχολείου δεν μπορεί να υπάρξει πλήρης αντικειμενικότητα γιατί μπαίνει και ο παράγοντας του μαθητή, οπότε ο καθένας παίρνει αυτό που κατά την άποψη του καθηγητή αξίζει.

ΠτΘ: Ποιοι σας στήριξαν στην προσπάθειά σας αυτή;
Β.Μ.:
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους καθηγητές του σχολείου, τους καθηγητές του Φροντιστηρίου μας, οι οποίοι μας βοήθησαν πάρα πολύ με τον τρόπο τους και με ψυχολογική υποστήριξη. Προσωπικά είμαι απαισιόδοξο άτομο και έχω μια φοβία την οποία δεν ξέρω πού να την στηρίξω, οπότε οι καθηγητές μου εκεί με βοήθησαν πολύ, όπως και οι γονείς μου.
Μ.Λ.: Σίγουρα θα πρέπει να ευχαριστήσω για την στήριξη το οικογενειακό περιβάλλον. γιατί όλα από εκεί ξεκινούν και κυρίως για την ηθική συμπαράσταση. Να ευχαριστήσω και τους καθηγητές του Φροντιστηρίου και ιδιαίτερα το Τμήμα Θεωρητικής του Πολυδύναμου. Ειδικά τον κ. Ηρακλή Χατζηιωαννίδη και την κ. Μαρία Φωτιάδου που είχαν αναλάβει τα δύσκολα μαθήματα, την έκθεση και τα αρχαία.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.