Η υποχρηματοδοτηση της δημοσιας εκπαιδευσης στο «τραπεζι» της Ολομελειας των Προεδρων της Δ.Ο.Ε.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν.Ροδόπης Στέφανος Μακρυγιάννης για τα όσα συζητήθηκαν κατά την διάρκεια της αλλά και τις πρόσφατες δηλώσεις Μιχαηλίδου για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Η σοβαρή υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης αποτέλεσε το κρισιμότερο ζήτημα που απασχόλησε την Ολομέλεια των Προέδρων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) που συγκλήθηκε στην Αθήνα, την Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου.

Η υποχρηματοδότηση από την οποία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν.Ροδόπης κ.Στέφανο Μακρυγιάννη που ήταν παρών, ωστόσο εκκινούν μια σειρά προβλημάτων που απασχολούν σήμερα το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, το οποίο λειτουργεί με το 1/3 του αναγκαίου εργατικού της δυναμικού, αναπληρωτές που κάθε χρόνο μετακινούνται με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους, και μάλιστα σε σχολικά κτήρια που δεν συντηρούνται επαρκώς έχοντας ήδη μετρήσει ως αποτέλεσμα τραυματισμούς παιδιών και εκπαιδευτικών.

Στη λογική αυτή τις εργασίες της Ολομέλειας απασχόλησε και το καίριο ζήτημα της αξιολόγησης, η κάθετη αντίθεση των μελών της οποίας άλλωστε αποτυπώθηκε εκ νέου και στο ομόφωνο κείμενο συμπερασμάτων της. Σε αυτό τα μέλη τα Ολομέλειας καταγγέλλουν και πρόσφατη παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κ.Κατσαρού, για την αποστολή εγκυκλίου, όπως εξήγησε ο κ.Μακρυγιάννης «γεμάτη εκφοβισμούς και προτάσεις για παράνομες ενέργειες» προς όσες σχολικές μονάδες ακολούθησαν την λογική της Δ.Ο.Ε. στο ζήτημα της αξιολόγησης, που όπως τόνισε ο ίδιος αποτελεί περίπου το 70% των σχολικών μονάδων όλης της χώρας.

«Το μοντέλο αξιολόγησης σχολικών  μονάδων που φέρνει η κυβέρνηση είναι ένα αποτυχημένο μοντέλο, που έχει δοκιμαστεί στο εξωτερικό και όπου έχει  δοκιμαστεί είτε κατέστρεψε το δημόσιο  σύστημα εκπαίδευσης,  είτε αποσύρθηκε πριν προλάβει να το καταστρέψει» ανέφερε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών οι οποίοι μάλιστα αντιδρούν συλλογικά, υπερασπιζόμενοι  τη δημόσια εκπαίδευση και το δικαίωμα όλων των  παιδιών  να φοιτήσουν σε αυτή,  καλύπτοντας το σύνολο των μορφωτικών τους αναγκών. 

Η κατάργηση σχολικών μονάδων υποβαθμίζει ολόκληρες κοινωνίες

Κληθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας κ. Δόμνας Μιχαηλίδου για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, ο κ.Μακρυγιάννης εξήγησε πως του θυμίζουν τις εποχές που οι μαθητές καλούνταν να περπατήσουν από το ένα χωριό στο άλλο για να φτάσουν στην σχολική τους μονάδα, τονίζοντας πως με τον τρόπο αυτό η κ.Μιχαηλίδου προσπάθησε να δικαιολογήσει το ρεύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων, το οποίο πραγματοποιείται κάθε χρόνο, υποβαθμίζοντας ολόκληρες κοινότητες και κοινωνίες.

Δίνοντας μερικά μόλις από τα πάμπολλα παραδείγματα της Ροδόπης και της ΠΑΜ-Θ ο ίδιος μίλησε για «υπερβάλλοντα ζήλο» από πλευράς του Υπουργείου να συγχωνεύσει ή να καταργήσει σχολικές μονάδες ακόμα και εκεί «που οφείλει κανονικά την ύπαρξη σχολικών μονάδων για να διατηρηθεί και ο τοπικός πληθυσμός», εξηγώντας πως και στην Ροδόπη, σχολεία τα οποία μπαίνουν σε έναν κύκλο υποβαθμίσεων, επί της ουσίας μετά από  μερικά χρόνια κλείνουν και στη συνέχεια μειώνεται πάρα πολύ και ο πληθυσμός του χωριού. 

Εκπορευόμενες από τον ΟΟΣΑ οι συγχωνεύεις

Ως προς τις χιλιομετρικές δε αποστάσεις που καλούνται οι μαθητές να καλύψουν ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν.Ροδόπης αναφέρθηκε σε παραδείγματα μαθητών που ήδη από το νηπιαγωγείο αναγκάζονται να ταξιδέψουν με λεωφορείο αποστάσεις  μίας ώρας, ώστε να φτάσουν στην σχολική τους μονάδα. «Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι παντού υπαρκτή η αναγκαία πυκνότητα των σχολικών μονάδων» ανέφερε γνωστοποιώντας πως οι οδηγίες που ακολουθεί η κυβέρνηση επί των συγχωνεύσεων, εκπορεύονται από τις αντίστοιχες οδηγίες του ΟΟΣΑ,  οι οποίες λένε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν σχολικές μονάδες σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με λιγότερους από 60 μαθητές. Μια οδηγία που όπως τόνισε ο ίδιος «δεν αναγνωρίζει τον πολύ μεγάλο γεωγραφικό διαχωρισμό και τον καταμερισμό των ελληνικών οικισμών» με αποτέλεσμα σχολικές μονάδες να κλείνουν και όπως στο παράδειγμα του Έβρου μαθητές να αναγκάζονται σε μεταφορά σε άλλες σχολικές μονάδες που απέχουν από τον οικισμό που κατοικούν πέντε ή και περισσότερα χιλιόμετρα.

«Εμείς λέμε ότι τα σχολεία πρέπει να διατηρούνται γιατί είναι παράγοντας ζωής για τους τοπικούς οικισμούς» ανέφερε ο ίδιος καταληκτικά υπογραμμίζοντας την ενιαία και συλλογική στάση των εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.