26 Αυγουστου 2011: Βορειο τμημα καθετου αξονα Κομοτηνης-Νυμφαιας-Κιρτζαλι

Από Οκτώβριο και Βλέπουμε

Εκθέτουν την πολιτική ηγεσία οι συνεχείς αναβολές στην παράδοση του έργου

Μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή η παρομοίωση του έργου του κάθετου άξονα Κομοτηνής-Νυμφαία-Κίρτζαλι  με το «Γεφύρι της Άρτας με όσους συνειρμούς αυτό δημιουργεί , αλλά είναι γεγονός πλέον ότι οι διαβεβαιώσεις των υπεύθυνων περί ολοκλήρωσης του βορείου τμήματος εντός του μήνα Ιουλίου του 2011, έχουν πέσει ήδη στο κενό. Κι όχι μόνο έχουμε ξεπεράσει κατά έναν μήνα περίπου το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά από το οδοιπορικό του ΠτΘ κατά μήκος των 15 περίπου χιλιομέτρων, από το ύψος της πανδρόσου μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, αποκαλύπτεται ότι το έργο κινδυνεύει να μην αποπερατωθεί ούτε εντός του 2012. Τόσο η εικόνα του δρόμου σε ορισμένα σημεία του, όσο και η εκτιμήσεις από τους ίδιους τους εργαζομένους , διαψεύδουν πλήρως τα όσα πομπώδη ακούγαμε το προηγούμενο διάστημα από την τοπική πολιτική ηγεσία και από την κατασκευάστρια εταιρία, δίνοντας μια ακόμα παράταση αγωνίας στην τοπική κοινωνία.

Η περίπτωση του να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τους δύο μήνες κρίνεται ως απίθανη από τους ίδιους τους εργαζομένους, που δουλεύουν καθημερινά στο σημείο και αν μη τι άλλο γνωρίζουν καλά τις ανάγκες του δρόμου και τις απαιτήσεις των εργασιών

Επανειλημμένη διάψευση των μακροχρόνιων προσδοκιών της τοπικής κοινωνίας

Θυμίζουμε ότι το έργο κάθετου άξονα Κομοτηνής – Κίρτζαλι  αποτελεί ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας , ο αναπτυξιακός ρόλος του οποίου έχει εδραιωθεί στις συνειδήσεις των πολιτών εδώ και δεκαετίες . Η  αρχή έγινε με την υπογραφή του πρωτοκόλλου διμερούς συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998, που καθόρισε για όλο τον άξονα τα βασικά χαρακτηριστικά της οδού, ενώ έκτοτε το μεγάλο αυτό έργο έχει περάσει από «σαράντα κύματα», μέχρι την ολοκλήρωση  του. Να σημειωθεί επίσης ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια εμφανίστηκαν κατά κύριο λόγο στο νότιο τμήμα του κάθετου άξονα, στο κομμάτι δηλαδή από τον ανατολικό κόμβο της Κομοτηνής με την Εγνατία μέχρι το ύψος της Πανδρόσου. Την ώρα , που για το συγκεκριμένο τμήμα θεωρείται δεδομένη η καθυστέρηση υλοποίησης του έργου, λόγω των ενστάσεων κατοίκων από οικισμούς, τους οποίους διέρχονταν, για το βόρειο τμήμα εκδηλωνόταν η βαθιά πεποίθηση ότι οι εργασίες βαίνουν εντός του χρονοδιαγράμματος, που όριζε την ολοκλήρωση του στα μέσα Ιουλίου του 2011.

Σε πρώιμο στάδιο οι εργασίες κοντά στα σύνορα

Κατά τη διαδρομή από το νοτιότερο σημείο του επίμαχου τμήματος μέχρι και 9 -10 χιλιόμετρα κατά μήκος αυτού, δε φαίνεται να αντιμετωπίζονται ιδιαίτερα προβλήματα καθυστέρησης αν και όπως επισήμαναν οι εργαζόμενοι κατά μήκος του δρόμου, απαιτούνται ακόμα άλλες δύο στρώσεις ασφάλτου και επιμέρους μικροεργασίες, προκειμένου να δοθεί σε κυκλοφορία. Οι αδυναμίες όμως εντοπίζονται μετά από την 4η σήραγγα στην κατεύθυνση προς τη Βουλγαρία, 5 με 6 χιλιόμετρα πριν από τα ελληνοβουλγαρικά  σύνορα, όπου ακόμα δεν έχει πέσει ούτε η πρώτη θέση της ασφάλτου, αλλά γίνονται εργασίες στήριξης του υπεδάφους. Στο κομμάτι αυτό τα συνεργεία της κατασκευάστριας εταιρίας εργάζονται πυρετωδώς , καθώς σε πολλά σημεία οι επιμέρους εργασίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο

Απαισιόδοξες οι προβλέψεις των εργαζομένων

Αυτό μαρτυρά αφενός η εικόνα που έχουν τα συγκεκριμένα σημεία, και αφετέρου οι εκτιμήσεις των ίδιων των εργαζομένων, πολλοί εκ των οποίων διαβλέπουν ότι το έργο θα δοθεί σε κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2011 η ακόμα και μετά το τέλος του τρέχοντος  έτους . Κατά τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, μάλιστα ο απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου δε πρόκειται να είναι μικρότερος  από δύο μήνες από σήμερα. Η περίπτωση του να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τους δύο μήνες κρίνεται ως απίθανη από τους ίδιους τους εργαζομένους, που δουλεύουν καθημερινά στο σημείο αν μη τι άλλο γνωρίζουν καλά τις ανάγκες του δρόμου και τις απαιτήσεις των εργασιών.

Βασική αιτία καθυστέρησης, οι κατολισθήσεις κατά την Εγνατία Α.Ε.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι στα 3 χιλιόμετρα περίπου, πριν από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, υπήρξε υποχώρηση του εδάφους δεξιά της οδού, με αποτέλεσμα τόνοι από χώματα και πέτρες να πέσουν πάνω στο δρόμο και να δυσχεράνουν τις προσπάθειες των συνεργείων . Σύμφωνα με τους εργαζομένους , η εξέλιξη αυτή καθυστέρησε κατά πολύ τις εργασίες, ενώ στην παρούσα φάση συνεχίζονται οι διορθωτικές ενέργειες, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες κατολισθήσεις, που θα έθεταν και πάλι σε κίνδυνο την τύχη των έργων και θα έβαζαν σε νέες περιπέτειες τα συνεργεία κατασκευής.

Πάντως και από την κατασκευάστρια εταιρία Εγνατία Α.Ε. επισημαίνεται ότι αυτό είναι το βασικό αίτιο καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου οι κατολισθήσεις που προέκυψαν απρόβλεπτα σε ορισμένα σημεία κατά μήκος του δρόμου. Μάλιστα ο κ. Δημήτρης Γεράρδης, διευθυντής  της Περιφερειακής Υπηρεσίας της εταιρίας συνηγορεί στις προβλέψεις των  εργαζομένων ότι θα απαιτηθούν επιπλέον δύο μήνες για την ολοκλήρωση τοποθετώντας την στα τέλη του Οκτωβρίου του 2011. Διευκρινίζει, τέλος, ότι οι ημερομηνίες παράδοσης , που αναφέρονταν στα μέσα η στο τέλος αυτού του καλοκαιριού, ήταν απλά και μόνο εκτιμήσεις που δεν ανταποκρίνονταν σε συμβατική υποχρέωση της εταιρίας η οποία εξάλλου δεν θα μπορούσε να ισχύει τμηματικά μόνο για το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.