19 Νοεμβριου 1999: Χωλαινει η κτιριακη υποδομη των σχολειων της πολης

Εντός των τειχών σχολικά τραύματα

  • Β. Βασιλειάδης: «Έχουν διεξαχθεί όλες οι απαραίτητες υπηρεσιακές ενέργειες»
  • Γ. Παπαδριέλλης «Αρκετά και σοβαρά προβλήματα έχουν επιλυθεί»      

Μπορεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης να μην είναι ιδιαίτερα οξύ σε αντιστοιχία με άλλες πόλεις της χώρας, απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι στην πόλη της Κομοτηνής δεν υπάρχουν, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπάρχουσες κτιριακές σχολικές υποδομές είναι στο σύνολο τους οι καλύτερες. Έτσι μια σύντομη καταγραφή των αναγκών έχει να παρουσιάσει τις εξής παρατηρήσεις: Το 1ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής λειτουργεί σε ενοικιαζόμενο οίκημα το οποίο ως πρώην κατάστημα είναι τελείως ακατάλληλο, ενώ το 3ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής εδώ και 15 χρόνια περίπου στεγάζεται σε προκατασκευασμένο οίκημα επίσης τελείως ακατάλληλο για τους μικρούς μαθητές. Σύμφωνα επίσης με στοιχεία τα οποία έχουν και επίσημα πάμπολλες φορές καταγραφεί και γνωστοποιηθεί στους υπεύθυνους το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής έχει ανάγκη κτηριακής επέκτασης κτιριακής επέκτασης (6 αίθουσες διδασκαλίας 1 αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και 1 αίθουσα γυμναστηρίου). Συνέχεια με το 7ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, το οποίο έχει ανάγκη αίθουσας πολλαπλών χρήσεων. Το 8ο δε δημοτικό σχολείο περιμένει την ανέγερση του εδώ και 10 χρόνια συστεγαζόμενο με το 6ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής. Παράδειγμα χειριστής κτηριακής κατάστασης αποτελεί, ωστόσο, το 13 Δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, το οποίο και λειτουργεί σε κτήριο κατάλληλο (ανεγέρθη με σκοπό να λειτουργήσει ως ψυγείο χωρίς καν τον στοιχειώδη αύλειο χώρο και αφού πριν είχε φιλοξενήσει Λύκεια και γυμνάσια της πόλης μας. Έτσι μπροστά στο 13ο Δημοτικό Σχολείο και στο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο του οικισμού Παγουριών του Δήμου Ν. Σιδηροχωρίου, λόγω της επαναλειτουργίας του έχει ανάγκη επέκτασης του σχολικού κτιρίου ώστε να δημιουργηθούν 3 νέες αίθουσες ( οι ανάγκες αυξήθηκαν λόγω της εγκατάστασης παλιννοστούντων ομογενών, 45 μαθητές και 10 νήπια είναι το μαθητικό δυναμικό του σχολείου), το γεγονός ότι παραμένει άγνωστη η τύχη του 12ου Δημοτικού σχολείου Κομοτηνής μοιάζει μηδαμινό ακόμη κι όταν εν τοις πάσι γνωστό ότι ενώ υφίσταται οργανικά δεν υπάρχει ουσιαστικά και παρά μόνο στα χαρτιά.

 

 

Βασίλης Βασιλειάδης:

«Έχουν διεξαχθεί όλες οι απαραίτητες υπηρεσιακές ενέργειες»

«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι όλα τα σχολεία του νομού μας λειτουργούν μόνο πρωί σε αντίθεση με τις άλλες πόλεις της χώρας» επισημαίνει εν πρώτοις, ο προϊστάμενος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Βασιλειάδης, τονίζοντας, στην συνέχεια ότι είναι απόλυτη αναγκαιότητα είναι να υπάρχουν κτίρια με όρους οι οποίοι αρμόζουν σε σχολικά κτίρια «χρειάζεται για παράδειγμα οπωσδήποτε αύλειος χώρος διότι οι μαθητές μετά από 45’ εργασίας μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας έχουν ανάγκη ενός σύντομου διαλείμματος. Πρέπει να κινούνται, να παίζουν, να ασχολούνται και με άλλα θέματα». Στο σημείο αυτό ζητήσαμε από τον κ. Βασιλειάδη να επαληθεύσει η να διαψεύσει την πληροφορία που φέρνει στο διάδρομο του 4ου νηπιαγωγείου να υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας για να απαντήσει ότι «υπάρχουν ανάγκες πέρα από το 4ο νηπιαγωγείο και σε άλλα σχολεία της πόλης». Τι έπραξε η υπηρεσία για την κάλυψη των αναγκών; « Από την πλευρά της υπηρεσία μας έχουν διεξαχθεί όλες οι απαραίτητες υπηρεσιακές ενέργιες» υποστηρίζει επισημαίνοντας το θέμα εναπόκειται στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, ο οποίος «διαθέτει τις ανάλογες πιστώσεις στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και στη συνέχεια ικανοποιούνται οι κτιριακές ανάγκες των σχολείων». Προς το παρόν οι μόνες ανάγκες οι οποίες έχουν σχεδόν στο σύνολο τους ικανοποιηθεί είναι αυτές του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου του οικισμού των παγουριών του Δήμου Ν. Σιδηροχωρίου καθώ σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη έγινα παρεμβάσεις εκ μέρους του Δήμου «διαμορφώθηκαν νέες αίθουσες και τώρα λειτουργικά το σχολείο των Παγουριών βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο».

Γιώργος Παπαδριέλλης:

«Αρκετά και σοβαρά προβλήματα έχουν επιλυθεί».

Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σημαντικός λοιπόν στην αντιμετώπιση αυτών των αναγκών γι αυτό θυμίζουμε ότι και προ πολλών ημερών είχε πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου με τη συμμετοχή των διευθυντών των σχολείων Κομοτηνής υπό την προεδρία του δημάρχου Κομοτηναίων κ.Γιώργου Παπαδριέλλη, όπου τέθηκαν τα παραπάνω προβλήματα. Αποτέλεσμα; Κάποια από αυτά έχουν αντιμετωπιστεί και ιεραρχούνται να λυθούν» απαντά ο κ. Παπαδριέλης, τονίζοντας παραλλήλως ότι «όλα τα προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από την μια μεριά στην άλλη ως δια μαγείας. Θέλει ένα εύλογο χρόνο. Σιγά –σιγά να προχωρήσουμε και να λύσουμε αυτά τα προβλήματα».

Έτσι υποστηρίζει ότι μέχρι τώρα αρκετά σοβαρά προβλήματα έχουν επιλυθεί η βρίσκονται προς το τέλος της λύσης, την οποία έχουν δώσει. Μια αρκετά υψηλή απρόβλεπτη δαπάνη ήταν η εκδήλωση φωτιάς στο 1ο Γυμνάσιο και να αναλογιστεί κανείς ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερες πιστώσεις τότε γίνεται ευκόλως κατανοητό ότι το έργο της τοπικής αυτοδιοίκησης  δυσχεραίνει: «Περιμένουμε πέρι τα 20 εκ. μέσω του Νομαρχιακού Συμβουλίου για επισκευές και επιδιορθώσεις σχολικών κτιρίων. Είναι πολύ λίγα τα χρήματα, παρ όλα αυτά με δικούς μας πόρους παλεύουμε όλη αυτή την ιστορία». Σε  ερώτηση τέλος αν με τον οργανισμό Σχολικών κτιρίων υπάρχει και καλή συνεργασία;  Ο κ. Παπαδριέλλης είναι κατηγορηματικός. «Όπου χρειάζεται υπάρχει άριστη συνεργασία. Σε χτίσιμο κτηρίων πέρα από τη σύμφωνη η όχι γνώμη μας με τον οργανισμό διαπραγματεύεται και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση». Οι επιδοτήσεις του Υπουργείου Παιδείας ωστόσο είναι εκείνες οι οποίες κρίνουν σε σημαντικό βαθμό τον ρυθμό και την επιτυχή η όχι αντιμετώπιση των παραπάνω αναγκών. Επιδοτήσεις οι οποίες και φέτος όπως και πέρσι, ήταν αισθητώς μειωμένες με αποτέλεσμα ο ρόλος της τοπικής Αυτοδιοίκησης να είναι ιδιαιτέρως καθοριστικός για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων όπως άλλωστε η φροντίδα που αυτή δείχνει σε συνδυασμό συνεργασία με άλλους φορείς.

Μαρία Νικολάου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.