Ο υβριδικος πολεμος των fake news

Της Έκδοσης

Τα τελευταία 24ωρα ο εν λόγω χαρακτηρισμός χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, προκειμένου να περιγράψει τα όσα συνέβησαν -και συνεχίζουν να συμβαίνουν- στα χερσαία σύνορα με την Τουρκία στον Έβρο. Όταν μιλάμε βέβαια για πόλεμο, μιλάμε και για θύματα… Δεν γνωρίζουμε άλλωστε περίπτωση πολέμου χωρίς θύματα. Ποιος είναι λοιπόν το θύμα στην περίπτωση των γεγονότων του Έβρου; Η απάντηση δεν είναι κάποιος άνθρωπος, αλλά η αλήθεια. Μία απλή περιήγηση στα social media, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Και αν για την τουρκική πλευρά «οι μονταζιέρες» και η διασπορά fake news γίνονται συγγνωστά και εξυπηρετούν συγκεκριμένες στοχεύσεις για την ελληνική πλευρά τα πράγματα δεν είναι τόσο «ξεκάθαρα». Η δημιουργία των fake news και στην πατρίδα μας για το εν λόγω θέμα δεν γίνεται ούτε από αμέλεια ούτε από ανακριβείς πληροφορίες. Εκκινά από τον διακαή πόθο ορισμένων να υποστηρίξουν την τάδε ή τη δείνα θέση, παντί τρόπω  έτσι που η αλήθεια μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Και τι δεν είδαμε τις τελευταίες ημέρες! Βίντεο από  χρόνους περασμένους, «σκηνοθεσίες» υψηλής αισθητικής, σενάρια απείρου κάλλους, βγήκαν παγανιά στο διαδίκτυο και αναπαρήχθησαν άκριτα χωρίς δεύτερη σκέψη, απλά και μόνο επειδή «ταίριαζαν» στα πιστεύω μας.
 
Social media και fake news πάνε χέρι χέρι.
 
Κι αν έχετε αμφιβολίες για τη διαπίστωση, γλαφυρό είναι το πόρισμα έρευνας σχετικά με την απήχηση που έχουν τα fake news στα social media. Σύμφωνα με έρευνα λοιπόν του Εργαστηρίου Κοινωνικών Μηχανών του Media Lab του Πανεπιστημίου ΜΙΤ, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Science», και σύγκρινε τη διάχυση της αληθούς και της ψευδούς πληροφόρησης μέσω διασποράς (retweeting) των μηνυμάτων στο Twitter μεταξύ 2006-2017 οι ψευδείς ειδήσεις είναι 70% πιθανότερο να εξαπλωθούν μέσω του Twitter από ό,τι οι αληθινές ειδήσεις. Επιπλέον, οι ψευδείς ειδήσεις βρίσκουν εύκολα μεγαλύτερο ακροατήριο. 
 
Σύμφωνα πάντα με την επίμαχη έρευνα, ενώ η αλήθεια σπάνια διαχέεται σε περισσότερους από 1.000 χρήστες, το κορυφαίο 1% των ψευδών ειδήσεων συνήθως εξαπλώνεται σε 1.000 έως 100.000 ανθρώπους. Επίσης, μία αληθινή είδηση χρειάζεται περίπου εξαπλάσιο χρόνο για να φθάσει σε 1.500 ανθρώπους, σε σχέση με τον χρόνο που μία ψευδής είδηση φθάνει στον ίδιο αριθμό ανθρώπων…
 
Γι’ αυτό λοιπόν προσοχή με το τι διαβάζετε στα social media και βεβαίως με το τι επιλέγετε να αναπαράγετε…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.