Μηπως να το επανεξετασουμε;
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την περιοχή έρχονται να επιβεβαιώσουν αριθμιτικώ τω τρόπω τα ελλείματα της περιοχής. Σχολική διαρροή και χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης τόσο σε περιφερειακό όσο και πανελλαδικό επίπεδο είναι το πρώτο συμπέρασμα που εντοπίζει κανείς διαβάζοντας τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για να αλλάξουν νοοτροπίες, αλλά και να ενισχυθούν δομές ώστε οι άνθρωποι που μπαίνουν στην εκπαίδευση να την ολοκληρώνουν κιόλας.
Η είδηση για λειτουργία Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φιλλύρα του Δήμου Αρριανών κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως ανάλογή κίνηση περιμένουμε και στο Δήμο Ιάσμου που εκεί το ενδιαφέρον είναι σημαντικό, όπως ειπώθηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να ευοδωθεί μια προσπάθεια χρόνων, που όλο και κάπου σκοντάφτει.
Απροθυμία των κυβερνώντων, γραφειοκρατικό μπλοκάρισμα, «ράθυμες» ενέργειες από τους εδώ διοικούντες; Δεν ξέρουμε τι μπορεί από όλα αυτά να ισχύει αλλά σίγουρα χρειάζεται περισσότερη φροντίδα από όλους. Όπως στο καλλιτεχνικό σχολείο που η προσπάθεια αγκαλιάστηκε και τελικά είχε αίσιο τέλος.
Πέρα από αυτά όμως, νομίζουμε πως θα πρέπει να δούμε ίσως τολμηρότερα και τα ζητήματα που άπτονται της εκπαίδευσης των μουσουλμάνων συμπολιτών μας. Να δούμε το θέμα συνολικά και με σύγχρονη ματιά όχι μόνο στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Από τους παιδικούς σταθμούς ακόμα που τα παιδάκια πηγαίνουν γνωρίζοντας τη μητρική τους γλώσσα και ξαφνικά βρίσκονται σε ένα περιβάλλον εκτός του οικογενειακού, που η γλώσσα είναι μια άλλη. Τα ίδια και στα νηπιαγωγεία που υπήρχε υποτίθεται ένα πιλοτικό πρόγραμμα για νηπιαγωγούς που θα γνώριζαν την τουρκική για το οποίο ουδέποτε είδαμε το πόρισμα του. Αντίθετα τώρα τα παιδάκια στο νηπιαγωγείο κάνουν δραστηριότητες στα αγγλικά (!).
Παιδοψυχολόγοι δεν είμαστε, αλλά νομίζουμε πως οι μουσουλμανοπαίδες σε έναν τέτοιο περιβάλλον φυσικό και επόμενο είναι να αναπτύσσουν αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο.
Είπαμε όμως μουσουλμανοπαίδες και στο μυαλό μας ήρθε το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων που κατάφερε να ξεπεράσει στεγανά, να σπάσει «αποστήματα» και να παρέμβει ουσιαστικά στην κοινωνία. Κάποιοι όμως θεώρησαν πως «έκλεισε» τον κύκλο του και έπρεπε να τελειώσει.
Τα στοιχεία όμως άλλα δείχνουν. Μήπως θα πρέπει να το επανεξετάσουμε;
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.