Εκ-παιδευτικες αλλαγες

Η πρόταση του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Θάνου Βερέμη για την προσθήκη ενός έτους στο τέλος του Λυκείου και την αφαίρεση της έκτης τάξης του Δημοτικού, η οποία εξετάζεται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, γεννά ένα ακόμη ερωτηματικό για το αν και πότε στην Ελλάδα, η παιδεία θ’ αντιμετωπιστεί ως βασικός πυλώνας της κοινωνικής πολιτικής και θα ιδωθεί ως δημόσιο δωρεάν αγαθό.

Είναι νωρίς να κρίνουμε την πρόταση Βερέμη, αν και δείχνει να δίνει έμφαση στην εξειδίκευση μέσα από την εξέταση μαθημάτων σε τέσσερις τομείς επιστημών, τις θετικές, τις εφαρμοσμένες, τις ανθρωπιστικές και τις οικονομικές, κάτι που αν γίνει σωστά θα είναι θετικό. Δυστυχώς, το επιχείρημα για αναβάθμιση της εκπαίδευσης δημιουργεί προβληματισμό και ανησυχία στους πολίτες μιας χώρας, όπου η πλειοψηφία των παιδιών αποφοιτεί από το λύκειο αφιερώνοντας σχεδόν τον ίδιο χρόνο στο σχολείο και το φροντιστήριο (στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).

Το γεγονός ότι το λύκειο γίνεται τρία χρόνια + 1 ερμηνεύεται, σε μια πρώτη ανάγνωση από τους γονείς, σε έναν επιπλέον χρόνο πληρωμών φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων. Κι όποιος έχει αντίθετη γνώμη περί ιδιωτικοποίησης όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης μια μικρή προσωπική έρευνα είναι ικανή αφετηρία και με λίγη υπομονή θα διαπιστώσει διαβάζοντας το αυριανό φύλλο του ΠτΘ την ύπαρξη φροντιστηρίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην Κομοτηνή.

Το θετικό είναι ότι ανακοινώθηκε διάλογος για τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση από το Σεπτέμβριο, άρα εκεί θα φανεί και η ετοιμότητα των επίσημα εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.