Αλλο πραγμα η γραμμη χαλαλ στα σφαγεια κι αλλο το Κουρμπανι

Η πρόταση για γραμμή χαλάλ στα σφαγεία ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μουσουλμάνων πιστών κατά τη διάρκεια της εορτής του Κουρμπάν Μπαϊράμ  είναι άτοπη και λάθος. Είναι λάθος διότι η γραμμή χαλάλ στα σφαγεία έχει δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκές χώρες για καθαρά εμπορικούς σκοπούς, καθώς οι πιστοί μουσουλμάνοι που ζουν στην Ευρώπη,  δεν τρώνε κρέας από ζώα που έχουν σφαγιαστεί στην ίδια γραμμή μαζί με χοίρους. Είναι γνωστό ότι οι μουσουλμάνοι δεν τρώνε χοιρινό κρέας άρα περί αυτού πρόκειται.
 
Επομένως, το να προτείνεται  δημιουργία γραμμής χαλάλ στα δημοτικά σφαγεία της Θράκης για το κουρμπάνι (εορτή θυσίας) όπως έκανε βουλευτής της περιοχής δεν λύνει το πρόβλημα αυτό. Διότι άλλο πράγμα η γραμμή χαλάλ κι άλλο το κουρμπάνι. 
 
Όταν λέω βέβαια πρόβλημα, εννοώ  την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί σφαγής ζώων που δεν επιτρέπει την σφαγή ζώων εκτός σφαγείων. Γιατί, φυσικό πρόβλημα δεν υφίσταται έτσι κι αλλιώς, αλλά  νομικό.
 
Το οξύμωρο στη περίπτωση αυτή είναι ότι η πρόταση έγινε από βουλευτή νομικό. Θα περίμενε κανείς να γίνει πρόταση να αλλάξει  η νομοθεσία ή να γίνει κάποια τροποποίηση κι όχι να αλλάξει ο θρησκευτικός και ο παραδοσιακός τρόπος σφαγής των ζώων κατά τη διάρκεια του Κουρμπάν Μπαϊράμ.
 
Το Κουρμπάν Μπαϊράμ είναι μια εορτή αφιερωμένη στον Αβραάμ, που, όπως αναφέρουν οι θρησκευτικές γραφές, υποσχέθηκε στο Θεό, να θυσιάσει τον γιο του. Η δοκιμασία του Αβραάμ αυτή  επιβραβεύτηκε, αφού κράτησε τον λόγο του, με ένα κριάρι θεόσταλτο κι έτσι γλίτωσε ο γιος του, ο Ισμαήλ.
 
Τα ζώα που θυσιάζονται στην εορτή του Κουρμπάν είναι τα πιο υγιή και τα πιο κατάλληλα,  αφού δεν επιτρέπει η μουσουλμανική θρησκεία να θυσιάζονται άρρωστα, κουτσά, χωρίς δόντια, με ένα κέρατο και με οποιοδήποτε άλλης μορφής ελάττωμα η αρρώστια. Εξάλλου για αυτό δεν παρουσιάζονται σχεδόν ποτέ προβλήματα υγειονομικής φύσεως κατά τη διάρκεια της εορτής αυτής. 
 
Ο νόμος είναι νόμος, αλλά ο νόμος αυτός δεν μπορεί να ισχύσει στην πράξη. Είναι αδύνατον. Πολλοί σφάζουν το κουρμπάνι μόνοι τους αν είναι μικρό ζώο, ενώ τα μεγάλα ζώα τα σφάζουν κρεοπώλες ή άνθρωποι  που ξέρουν από σφαγές ζώων  στην αυλή του σπιτιού τους και στα χωράφια τους. Θα υποχρεωθούν γιορτιάτικες μέρες οι άνθρωποι από τα χωριά, που είναι πενήντα, εξήντα χιλιόμετρα μακριά από τις πόλεις να μπουν σε σειρές, θα μαζευτούν χιλιάδες άνθρωποι  στα σφαγεία την πρώτη μέρα του Μπαϊραμιού. Η εορτή θα εξελιχθεί σε μαρτύριο για τους μουσουλμάνους.     
 
Αν παρόλα αυτά, υποχρεωθούν οι μουσουλμάνοι να πάνε στα σφαγεία για την σφαγή των κουρμπανιών τους, θα πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι στα σφαγεία να είναι μουσουλμάνοι και να είναι αποδεκτοί από τους πιστούς. Θα πρέπει επίσης να δοθεί η δυνατότητα να μπορεί κάποιος στα σφαγεία να σφάξει μόνος του το κουρμπάνι του. Για τουλάχιστον τρεις μέρες που διαρκεί η εορτή στα σφαγεία δεν πρέπει να σφαγιαστούν χοίροι στα σφαγεία.
 
Επειδή το θέμα είναι θρησκευτικό, δεν μπορεί και δεν θα λυθεί με νόμους, ούτε με γραμμή χαλάλ . Αλλά θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση, όπως ήδη υπάρχει σε ένα βαθμό με την μουσουλμανική  κοινότητα, ώστε να βρεθούν άλλοι τρόποι κι άλλοι  χώροι που θα επιτρέπουν τον υγειονομικό και νομικό έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες. 
 

*Ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.