1ο e-Colloquium απο την ειδικευση γλωσσολογιας του ΤΕΦ

Το Σάββατο 29 και την Κυριακή 30 Μαΐου

Το Σάββατο 29 και την Κυριακή 30 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά το 1ο e-Colloquium Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Φοιτητών, Υποψήφιων  Διδακτόρων και Μεταδιδακτορικών Ερευνητών της Ειδίκευσης Γλωσσολογίας του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ.

Προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές, υπ. διδάκτορες και μεταδιδάκτορες παρουσιάζουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα, ανταλλάσουν επιστημονικές απόψεις και συζητούν με τους προσκεκλημένους ομιλητές.

Το πρόγραμμα είναι το εξής:

Σάββατο, 29 Μαΐου

Προεδρείο: Νίκος Μαθιουδάκης

  • 10:00-10:15 Έναρξη-Χαιρετισμοί,
  • 10:15-11:00 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαριάννα Κατσογιάννου, Λεξικογραφικοί ορισμοί και περιορισμοί
  • 11:00-11:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 11:15-11:30 Παιγνιοποίηση στην Ψηφιακή Λεξικογραφία – Gamification in E-Lexicography, Απόστολος Γαρούφος
  • 11:30-11:45 Επιστημονικός και γλωσσικός ακαδημαϊκός γραμματισμός στο Δημοτικό Σχολείο: Σχεδιασμός λημμάτων και δραστηριοτήτων για το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (Ε.Λε.Φυ.Σ.), Γραμματία Σίσκου
  • 11:45-12:00 Dictionary look-up processes in electronic monolingual English dictionaries by Greek university students: An eyetracking study, Αντώνης Μυλωνόπουλος
  • 12:00-12:15 Δημιουργία on-line αρχαιοελληνικού – νέου ελληνικού θησαυρού για διδακτικές εφαρμογές, Κική Σαλβερίδου
  • 12:15-12:30 Εκπόνηση λεξικού ελληνικής νοηματικής γλώσσας, Ισιδώρα Δεσποτίδου
  • 12:30-12:45 Σχεδιασμός ενός ψηφιακού λεξικού ποιητικών νεολογισμών: Η περίπτωση του Νίκου Καζαντζάκη, Νίκος Μαθιουδάκης
  • 12:45-13:00 Εννοιολογικές μεταφορές στον Όμηρο: κατασκευάζοντας έναν θησαυρό, Παναγιώτα Λαζάκη
  • 13:00-13:15 Mελέτη της επίδρασης ενός ρητού και ενσωματωμένου προγράμματος εξοικείωσης με το λεξικό στις στρατηγικές χρήσης λεξικού μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Εύη Κωνσταντινίδου
  • 13:15-13:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση

Σάββατο, 29 Μαΐου

Προεδρείο: Ιφιγένεια Δόση

  • 17:00-17:45 Προσκεκλημένος ομιλητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης, Εμπειρίες αγωγής και φροντίδας κατά τη βρεφονηπιακή και πρώτη παιδική ηλικία και γλωσσική ανάπτυξη: Μαθήματα από τη διεθνή έρευνα
  • 17:45-18:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 18:00-18:15 Ο ρόλος του λεξιλογίου και των επιτελικών λειτουργιών στην ανάπτυξη της ικανότητας ορισμού λέξεων σε παιδιά με και χωρίς Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Τα πρώτα ευρήματα, Ιφιγένεια Δόση
  • 18:15-18:30 Η ικανότητα ορισμού λέξεων σε παιδιά με δυσλεξία: Μια πειραματική & διδακτική προσέγγιση, Νεκταρία Δημητρακοπούλου
  • 18:30-18:45 Στρατηγικές εκμάθησης γλώσσας μαθητών με δυσλεξία: Μελέτη περίπτωσης, Αθηνά Παπαδοπούλου
  • 18:45-19:00 Πτυχές των πραγματολογικών ικανοτήτων σε ελληνόφωνους μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, Ζωή Ρέστα
  • 19:00-19:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 19:15-19:30 Η φύση της Μορφοσυντακτικής Καθυστέρησης των παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Άννα Μανίκα
  • 19:30-19:45 Αναπαραστάσεις του αυτισμού στον σύγχρονο κινηματογράφο, Νικολέτα Σωτηροπούλου
  • 19:45-20:00 Γραπτός αφηγηματικός λόγος και ορθογραφικά λάθη μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών με δυσλεξία, Βασιλική Μανιάτη
  • 20:00-20:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση

Κυριακή, 30 Μαΐου

Προεδρείο: Σοφία Αυγέρη

  • 10:00 10:45 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαρία Ιακώβου, Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
  • 10:45-11:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 11:00-11:15 Η Γραμματική της Ιστορίας, Ζωή Ιωαννίδου
  • 11:15-11:30 Παραγωγή γραπτού ακαδημαϊκού λόγου από μαθητές της μεικτής τάξης του Δημοτικού Σχολείου: Διαμόρφωση μαθητικού σώματος γραπτών επιχειρηματολογικών κειμένων και ανάλυσή του, Ευρώπη Πουρσανίδου
  • 11:30-11:45 Εισαγωγή διαλεκτόφωνου και ιδιωματικού υλικού στη διδασκαλία και τα αναλυτικά προγράμματα Ιστορίας, πολιτισμικά διαμεσολαβημένη διδασκαλία και πολιτισμικά κατάλληλες καταστάσεις μάθησης, Σοφία Αυγέρη
  • 11:45-12:00 Ο ρόλος της μετασχηματίζουσας μάθησης στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης: Διερεύνηση του μετασχηματισμού οπτικής και των παραδοχών των προϊσταμένων του Δήμου Κομοτηνής αναφορικά με τον ρόλο τους μέσω εκπαίδευσης κατά την ενήλικη ζωή, Αθανάσιος Τσοχατζής
  • 12:00-12:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 12:15-12:30 Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ) – Open Educational Resources (OER), Λεμονιά Κιοσσέ
  • 12:30-12:45 Σχεδιασμός ψηφιακού διδακτικού υλικού για παραγωγή γραπτού λόγου μέσω της εργοκεντρικής και κοινωνικής μάθησης στο μάθημα της αγγλικής ως ξένης γλώσσας, Μαρία Μίσχου
  • 12:45-13:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση

Κυριακή, 30 Μαΐου (προπτυχιακοί φοιτητές)

Προεδρείο: Αθανάσιος Τσοχατζής

  • 18:00-18:15 “Όταν η Νηρηίδα έγινε νεράιδα”: Προς τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού λεξικού της παρετυμολογίας του εργαστηρίου +ΜορΦωΣη, Ευγενία Καραδημούλα, Αβραάμ Κλωναράς, Κλισίλντα Λουμπόνια
  • 18:15-18:30 “Θα περπατήσω στο stage ως fashion-victim του GNTM”: Μια έρευνα της προσαρμογής των δανείων στα σώματα κειμένων, Γιώργος Καζάκος, Αβραάμ Κλωναράς, Παναγιώτα Δαζέλη, Κλισίλντα Λουμπόνια
  • 18:30-18:45 Πόσα δάνεια έχει η φράση “Η άσπρη θάλασσα δίπλα στο σπίτι μού φτιάχνει την ψυχολογία”;: Έρευνα με ερωτηματολόγιο του βαθμού γνώσης και αισθητότητας των δανείων της ελληνικής, Νίκη Αγγελακοπούλου, Ελισάβετ Μουμουλίδου, Δήμητρα Ριζούδη, Μαρία Τάπκου, Αναστασία Τελιανίδου
  • 18:45-19:00 Το επίθημα -μα στη ΝΕ, Φανηδώρα Νάνου
  • 19:00-19:15 Το επίθημα -ση στη ΝΕ, Κάρεν Χαναγκιάν
  • 19:15-19:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση
  • 19:45-20:00 Δάνεια από τη γερμανική στην ελληνική, Εβελίνα Βαβάτση
  • 20:00-20:15 Δάνεια από την ιταλική στην ελληνική, Βασιλική Γιαπαντζαλή
  • 20:15-20:30 Greek Heritage Language Corpus: Ανάλυση των αποκλίσεων στον προφορικό λόγο ομιλητών της ελληνικής ως γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς στην Αμερική, Γιώργος Καζάκος
  • 20:30-20:45 Δάνεια από την ισπανική στην ελληνική, Αθανασία Γρόπαλη
  • 20:45-21:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση-Κλείσιμο του eColloquium

Info

To colloquium μπορεί να το παρακολουθήσει κανείς στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://bit.ly/eColloquium_May_Duth

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.