Συμβολικη παρασταση διαμαρτυριας απο τους εκπαιδευτικους της Ροδοπης

Αντιδρούν στο νομοσχέδιο που έδωσε σε διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας, τηρώντας παράλληλα τις κατάλληλες αποστάσεις

Σε συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας, λαμβάνοντας υπόψη και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, προχώρησαν το μεσημέρι της Πέμπτης 30 Απριλίου μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι τρείς Ιεράρχες» στο πλαίσιο των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που αποφάσισε η ΔΟΕ με αφορμή την διαβούλευση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.
 
Παρά τα μέτρα της καραντίνας λοιπόν, τα οποία και τήρησαν τόσο με μάσκες, για όσους παρέδωσαν το ψήφισμά, και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς να τηρούν αποστάσεις, θέλησαν να εκφράσουν την αντίθεσή τους για την κατάθεση προς διαβούλευση  του νομοσχεδίου, με τα σχολεία κλειστά, ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Στέφανος Μακρυγιάννης.
 
«Η κατάθεση γίνεται σε μια συνθήκη που δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση, αλλά ούτε και αντίδραση, για αυτό και το κατεβάζει σε αυτή τη συγκυρία» ανέφερε.
 
Βέβαια το περιεχόμενο του νομοσχεδίου είναι το πιο σημαντικό, γιατί θεωρούν πως στρέφεται ευθέως ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών, διότι αυξάνει τον αριθμό μαθητών στην τάξη, βάζει επιπλέον εξεταστικούς φραγμούς από τάξη σε τάξη στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
 
Επί της ουσίας λοιπόν λέει ότι η δημόσια εκπαίδευση δεν είναι για όλους, αλλά κατευθύνει τους μαθητές στην εγκατάλειψη της γενικής εκπαίδευσης από μικρότερη ηλικία, από τις τελευταίες τάξεις του Γυμνασίου, δυσκολεύοντας και τα προηγούμενα χρόνια.
 

«Σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου

 
Ειδικά για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Μακρυγιάννης σημείωσε πως επιχειρείται μια «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου, με εισαγωγή ειδικών μαθησιακών αντικειμένων, που δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα του νηπιαγωγείου.
 
Και αυτό δεν το λένε μόνο οι ίδιοι, ως συνδικαλιστές, τόνισε, αλλά και η επιστημονική κοινότητα, δηλαδή οι πρόεδροι των παιδαγωγικών πανεπιστημιακών τμημάτων όλης της χώρας, που δήλωσε πως είναι μια τελείως ατεκμηρίωτη τροποποίηση, και δεν πατά σε κανένα επιστημονικό δεδομένο. «Οπότε είναι καθαρά επιστημονικό το θέμα, δεν μπορεί να υπάρξει Νηπιαγωγείο με χωριστά διδακτικά αντικείμενα εν είδει Δημοτικού» σημείωσε.
 

Προς το χειρότερο οι αλλαγές και στα Δημοτικά

 
Αντίστοιχα στο Δημοτικό σχολείο, εισάγεται ένα νέο διδακτικό αντικείμενο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, η λειτουργία των οποίων δεν είναι ξεκάθαρη, μιας και η εξειδίκευσή της, όπως μεγάλο μέρος των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, θα αποφασιστεί στο μέλλον με υπουργικές αποφάσεις, που δίνουν το ελεύθερο στον Υπουργό να κάνει ό,τι επιθυμεί.
 
Βέβαια από τα όσα έχει πει η ίδια η Υπουργός, φαίνεται πως στα εργαστήρια αυτά θα μιλούν στα παιδιά για εθελοντισμό, για επιχειρηματικότητα και άλλα θέματα, τη στιγμή όμως, τονίζει ο κ. Μακρυγιάννης, που λείπουν από το δημοτικό βασικά πράγματα που θα καλύπτουν την σφαιρική μόρφωση των παιδιών, ώστε να βγουν πολίτες που έχουν μια σφαιρική εικόνα για τον κόσμο.
 
Αντίθετα θα τους δίνεται μια στρεβλή εικόνα μέσω αυτών των αντικειμένων, σημείωσε, για το πώς λειτουργεί ο κόσμος.
 
Τέλος ειδικά για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, προβλέπονται επιπλέον ποινές σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, περισσότερες από ό,τι προβλέπονταν, σε περίπτωση που  δεν αποδεχόταν διορισμούς και τοποθετήσεις. «Δημιουργείται ένα πιο δύσκολο περιβάλλον για τον εκπαιδευτικό και ακόμα πιο δύσκολο για τον νέο εκπαιδευτικό, διότι αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών, δυσκολεύει η δουλειά του, αυξάνονται οι ποινές» ανέφερε ο κ. Μακρυγιάννης.
 
Επίσης όμως δημιουργείται και ένα πιο ασφυκτικό πλαίσιο αξιολόγησης-χειραγώγησης, όπως το χαρακτήρισε, το οποίο αρχίζει την εφαρμογή του από ένα εκτεταμένο καινούριο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, τα οποία θεωρεί σχολεία «ελίτ». «Δεν θέλουμε σχολεία δύο, τριών τεσσάρων πολλών ταχυτήτων, θέλουμε όλα τα σχολεία να παρέχουν ένα υψηλό επίπεδο μόρφωσης σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.