Ευδοκια Ρουμελιωτη, ηθοποιος «Αν ξαναβρεθω στο τηλεοπτικο πλατο να ειναι με μια δουλεια που πραγματικα θα πιστεψω και θα αγαπησω»

Η ταλαντούχα ηθοποιός κ. Ευδοκία Ρουμελιώτη που μας συντροφεύει στη μικρή οθόνη και το θεατρικό σανίδι για πάνω από μια δεκαετία, μίλησε στην εκπομπή Τέχνης και Πολιτισμού Γωνία με αφορμή την τελευταία της θεατρική δουλειά «Μυστικοί Αρραβώνες», που ανέβηκε από το Εθνικό Θέατρο και ολοκλήρωσε τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων πριν λίγο καιρό.

 

Η κ. Ρουμελιώτη άλλωστε έχει αποδείξει ότι «στέκετε» εξίσου καλά τόσο στη μικρή οθόνη όσο και στο θεατρικό σανίδι και αν αυτό το τελευταίο την έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια η ίδια δεν αποκλείει την επάνοδό της στην τηλεόραση αρκεί βέβαια αυτή να συνοδεύεται από ποιοτικά κριτήρια. Όπως αναφέρει μάλιστα η ίδια το θέατρο τα χρόνια της κρίσης γνώρισε μεγάλη άνθηση με την εμφάνιση πολλών νέων ταλέντων στο χώρο της υποκριτικής αν και κατά την ίδια η πολιτιστική δημιουργία της Ελλάδας τα χρόνια της κρίσης θα μπορούσε να ήταν και πολύ μεγαλύτερη κ πολύ δραστικότερη.

 

Ευδοκία Ρουμελιώτη όμως εφ όλης της ύλης…

 

ΠτΘ: Οι «Μυστικοί Αρραβώνες» είναι ένα από τα πιο διαχρονικά και αγαπημένα δημιουργήματα του Γρηγόριου Ξενόπουλου και μάλιστα ήταν και η πρώτη φόρα που έγινε η μεταφορά του στο θεατρικό σανίδι. Τι εμπειρίες αποκομίσατε;

Ε.Ρ.: Οι παραστάσεις μας ξεκίνησαν τον Οκτώβριο και ολοκληρώθηκαν πριν είκοσι ημέρες, διότι στο Εθνικό Θέατρο τα πράγματα έχουν ένα εναλλασσόμενο περιεχόμενο. Στο παρελθόν, το έργο αυτό υπήρχε ως σήριαλ στην τηλεόραση με τη Νόρα Βαλσάμη, αλλά ήταν η πρώτη του μεταφορά σε θεατρικό. Την παράσταση αυτή τη βλέπω ως μια πολύ ωραία συνάντηση με το Σωτήρη Χατζάκη, το διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, που ανέλαβε και τη σκηνοθεσία της παράστασης, αλλά και με τους συναδέλφους, με κάποιους εκ των οποίων δεν είχα την τύχη να ξανασυνεργαστώ. Το ιδιαίτερο σε αυτήν την παράσταση ήταν το ότι ανεβάσαμε Ξενόπουλο στο Εθνικό Θέατρο, γεγονός που έφερε κοντά μας κόσμο από διαφορετικές ηλικίες και με διαφορετικά ενδιαφέροντα. Η αίθουσα ήταν γεμάτη από ηλικιωμένους, νέους και μαθητές και όλη αυτή η ποικιλία του κοινού έκανε το κλίμα ξεχωριστό. Αντίστοιχα βιώματα αποκόμισα και στο Κουρδιστό Πορτοκάλι.

 

«Το θέατρο μέσα σε όλη αυτή την περίοδο της κρίσεως και των αλλαγών πηγαίνει πολύ καλύτερα σε σχέση με παρελθόν»

 

ΠτΘ: Τι διαφορές παρατηρείτε στην τηλεόραση από το 1998 που ξεκινήσατε μέχρι και σήμερα; Και πως πάει η τηλεόραση σε σχέση με το θέατρο την τελευταία πενταετία που η οικονομική κρίση έχει κάνει έντονη την παρουσία της στις ζωές των ανθρώπων;

Ε.Ρ.: Δυστυχώς για την τηλεόραση τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά όσο είναι για το θέατρο. Το θέατρο μέσα σε όλη αυτή την περίοδο της κρίσεως και των αλλαγών πηγαίνει πολύ καλύτερα σε σχέση με παρελθόν μιας και γίνονται πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις. Έχουν βγει πολλοί νέοι άνθρωποι με πολύ ταλέντο και επιπλέον λόγω της κρίσης το εισιτήριο σε πολλά θέατρα έχει πέσει γεγονός που βοηθάει τον κόσμο να επισκέπτεται και να παρακολουθεί πιο συχνά θεατρικές παραστάσεις. Δυστυχώς, για την τηλεόραση τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά, παρατηρώ δραματική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Σε αυτό δε φταίνε μόνο οι φθηνές παραγωγές που ρίχνουν την ποιότητα και το επίπεδο αυτού που βλέπεις, αλλά και το γεγονός ότι δεν υπάρχει έμπνευση και έτσι δεν έχουμε τα «δυνατά» και ενδιαφέροντα σενάρια που υπήρχαν παλαιότερα.

 

«Σε αυτόν το χώρο πέρα από το ταλέντο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η τύχη και το σωστό timing»

 

ΠτΘ: Τι αναμνήσεις σας έχουν αφήσει οι τηλεοπτικές σας δουλείες;

Ε.Ρ.: Θεωρώ ότι σε αυτόν το χώρο πέρα από το ταλέντο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η τύχη και το σωστό timing. Νιώθω λοιπόν τυχερή γιατί κατά κάποιο τρόπο μου «ήρθαν τα πράγματα» και στην τηλεόραση και στο θέατρο. Θυμάμαι όλες μου τις δουλειές με πάρα πολύ αγάπη αλλά το «Θα βρεις το δάσκαλό σου» ήταν μια δουλειά που την ξεχωρίζω διότι με έκανε γνωστή στον κόσμο και μου έδωσε τη χαρά να μπορώ να επιλέγω τα πράγματα που μου αρέσουν στο θέατρο. Επιπλέον, είχα περάσει υπέροχα και με τους συνεργάτες μου.

 

«Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες αν θες να κάνεις αυτό που πραγματικά αγαπάς»

 

ΠτΘ: Θεωρείτε ότι οι ευκαιρίες για έναν νέο που θέλει να ασκεί ως βασικό επάγγελμα την ηθοποιία είναι ίδιες με αυτές που ήταν παλαιότερα;

Ε.Ρ.: Πιστεύω ότι έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες διότι στις εποχές που ξεκίνησα εγώ, δεν είχε ανοίξει τόσο πολύ το θέατρο. Πλέον, εμφανίζονται συνεχώς καινούργιες σκηνές, ομάδες και σκηνοθέτες. Η δυσκολία ίσως βρίσκεται στο γεγονός ότι είναι πολύ περισσότεροι οι ηθοποιοί και έτσι ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Βέβαια λόγω της κρίσης και οι απολαβές είναι μικρότερες σε σχέση με το παρελθόν και στην τηλεόραση αλλά και στο θέατρο, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο μπορείς να ζήσεις μόνο από αυτό. Επειδή όμως πιστεύω ότι στη ζωή μας καλό είναι να κάνουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε και αγαπάμε, χαίρομαι όταν ακούω νέα παιδιά να λένε ότι θέλουν να γίνουν ηθοποιοί και να ακολουθήσουν αυτό το χώρο. Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες αν θες να κάνεις αυτό που πραγματικά αγαπάς.

 

«Τα ΔΗΠΕΘΕ κάνουν πολύ αξιόλογη δουλειά, δε συμφωνώ με τα σενάρια που λένε ότι πρέπει να καταργηθούν»

 

ΠτΘ: Τις τελευταίες μέρες έχει ανοίξει ένας διάλογος στο χώρο του πολιτισμού με αφορμή κάποιες δηλώσεις του κ. Ξυδάκη ο οποίος μεταξύ άλλων δήλωσε ότι δεν κρίνει απαραίτητη την παρουσία των ΔΗΠΕΘΕ μιας και είναι ελάχιστα αυτά που κάνουν κάποια δουλειά. Πως σχολιάζεται αυτήν την άποψη;

Ε.Ρ.: Δε συμφωνώ καθόλου. Κατά την άποψή μου τα ΔΗΠΕΘΕ κάνουν πολύ αξιόλογη δουλειά και πολλοί είναι οι ηθοποιοί που έχουν δουλέψει και έχουν βρεθεί σε ΔΗΠΕΘΕ για πάρα πολλά χρόνια.

 

«Σε περίοδο κρίσης πάντα υποτίθεται ότι ο πολιτισμός ανθεί, δυστυχώς όμως σε αυτή τη φάση δεν αισθάνομαι ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο»

 

ΠτΘ: Επικρατεί η άποψη ότι σε περιόδους κρίσεων ο πολιτισμός ανθεί, εσείς που βρίσκεστε στο «επίκεντρο» του πολιτισμού το αντιλαμβάνεστε αυτό;

Ε.Ρ.: Σε περίοδο κρίσης πάντα υποτίθεται ότι ο πολιτισμός ανθεί, δυστυχώς όμως σε αυτή τη φάση δεν αισθάνομαι ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι, πέρα από την θετική πορεία που έχει πάρει το θέατρο, δε ζούμε την καλύτερη φάση όσον αφορά στον πολιτισμό. Μας έχει πάρει η μπάλα και επειδή είμαστε σε μια χώρα με σημαντική ιστορία και ανθρώπους, έχω την αίσθηση ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ αξιόλογα πράγματα σε αυτό το κομμάτι ειδικά μέσα σε αυτή τη δύσκολη φάση της κρίσης.

 

«Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι έδειξαν σεβασμό σε σημαντικές προσωπικές στιγμές της ζωής μου»

 

ΠτΘ: Παρατηρούμε ότι απασχολείτε τα media που έχουν έναν κοσμικό χαρακτήρα. Πόσο εύκολο είναι για έναν καλλιτέχνη, που δεν είναι επιλογή του, να διαχειριστεί αυτήν την εικόνα;

Ε.Ρ.: Πάντα ένιωθα πολύ άβολα με όλο αυτό και δε μου άρεσε ποτέ να ασχολούνται με την προσωπική μου ζωή μου. Όλοι έχουν δικαίωμα σε προσωπικές στιγμές αλλά είμαι από τους ανθρώπους που τα media τέτοιου είδους, έχουν ασχοληθεί λιγότερο. Νομίζω ότι οι περισσότεροι δημοσιογράφοι έδειξαν σεβασμό σε σημαντικές προσωπικές στιγμές της ζωής μου. Παρόλα αυτά όμως, κάθε φορά που ασχολούνται αισθάνομαι το ίδιο αμήχανα όπως ακριβώς αισθανόμουν την πρώτη φορά.

 

«Ελπίζω μέχρι να επιστρέψω στη δουλειά, να έχει ανοίξει η αγορά και να γίνονται όμορφες παραγωγές με αξιόλογα σενάρια και στην τηλεόραση»

 

ΠτΘ: Τι δουλειές να περιμένουμε από εδώ και πέρα;

Ε.Ρ.: Δεν μπορώ να σκεφτώ πολλά πράγματα μιας και σε λίγο καιρό περιμένω το παιδάκι μου. Θα μείνω για κάποιο διάστημα κοντά του και μετά σίγουρα θα επιστρέψω στη δουλειά μου με βασικό άξονα το θέατρο. Η τηλεόραση υπάρχει ως προοπτική αλλά με τις δουλειές που έχω κάνει μέχρι τώρα, θα ήθελα αν ξαναβρεθώ στο τηλεοπτικό πλατό να είναι με μια δουλειά που πραγματικά θα πιστέψω και θα αγαπήσω. Ελπίζω όταν επιστρέψω να έχει ανοίξει η αγορά και να γίνονται όμορφες παραγωγές με αξιόλογα σενάρια για να μπορούν να παίζουν όλοι οι ηθοποιοί.

 

Συνέντευξη: Θάνος Βαφειάδης, Σοφία Τριανταφυλλίδου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.