Το Μειονοτικο Δημοτικο Σχολειο Κοπτερου απεκτησε τη δικη του μουσειακη λαογραφικη συλλογη

Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μετά από ένα χρόνο εντατικής προετοιμασίας έκαναν πραγματικότητα το δικό τους «μικρό θαύμα»

Με την πολύτιμη βοήθεια καθηγητών και γονέων καθώς και της μουσειολόγου Κέλυς Γκόγκου

Μία νέα λαογραφική συλλογή, ιδιαίτερης σημασίας, καθώς δημιουργήθηκε με την συμμετοχή νεαρών ηλικιακά συμπολιτών μας αποτελεί πλέον πραγματικότητα σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Κοπτερού.

Μια μουσειακή λαογραφική συλλογή η οποία δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Διευθύντριας του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου του οικισμού κ. Γκιουλιζάρ Μπαργκάν και της Διευθύντριας του Νηπιαγωγείου κ. Χρυσούλας Μπαμπαλή, οι οποίες μάλιστα απευθύνθηκαν για βοήθεια στην μουσειολόγο κ. Κέλυ Γκόγκου.

Όπως εξήγησε η ίδια μιλώντας το πρωί της Πέμπτης, 21 Δεκεμβρίου, στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm», πριν από περίπου έναν χρόνο και συγκεκριμένα στις αρχές του 2022 δέχτηκε τη σχετική πρόσκληση να βοηθήσει στη δημιουργία μιας μουσειακής λαογραφικής συλλογής εντός του σχολείου.

Το παρελθόν «εργαλείο» κατανόησης του παρόντος

Αποδεχόμενη την πρόσκληση με ιδιαίτερη χαρά λίγα εικοσιτετράωρα μετά η ίδια βρέθηκε στον χώρο του σχολείου, συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, με τους οποίους μετά από εκτενή συζήτηση σχετικά με το πώς οι ίδιοι βλέπουν ένα μουσείο αλλά και ποιος είναι ο σκοπός του, ήτοι να διαφυλάσσει και να μελετά τα αντικείμενα που εμπεριέχει, ποια η σημασία του σε ό,τι αφορά τη διάσωση αλλά και αναγκαία υπενθύμιση του παρελθόντος ως «εργαλείο» κατανόησης του παρόντος, αποφάσισαν να θέσουν το project σε εφαρμογή.

Το πρώτο βήμα, όπως υπογράμμισε η ίδια, εξιστορώντας τα διάφορα στάδια, ήταν να επιλεχθεί ο χώρος, που απαιτούταν να μην είναι λειτουργικός ως προς τη διεξαγωγή μαθημάτων αλλά και ταυτόχρονα να εξυπηρετεί, στον μέτρο των δυνατοτήτων του σχολείου, τον σκοπό της φιλοξενίας μιας μουσειακής έκθεσης.

Εφόσον αυτός επιλέχθηκε σε κάθε μαθητή και μαθήτρια ανατέθηκαν συγκεκριμένες αρμοδιότητες ως προς την συγκέντρωση του υλικού, για την «ικανοποίηση» των οποίων οι μαθητές και οι μαθήτριες απευθύνθηκαν σε γονείς, γιαγιάδες και παππούδες που άνοιξαν τα σεντούκια τους και τους προμήθευσαν με ποικίλα αντικείμενα.

Διστακτική στο ξεκίνημα αλλά θερμή η ανταπόκριση στη συνέχεια

Η αρχή, όπως εξήγησε η κ. Γκόγκου, ήταν διστακτική ωστόσο όταν το εγχείρημα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά η ανταπόκριση ήταν ιδιαίτερα θερμή, με τον τελικό αριθμό των αντικειμένων που επιλέχθηκαν και εκτίθενται να αγγίζει τα 250.

Πέραν όλων των υπολοίπων η κ. Γκόγκου συνέβαλε και στην τεκμηρίωση αλλά και καταγραφή των αντικειμένων, ως είθισται σε κάθε μουσειακή συλλογή, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν με την σειρά τους να δημιουργήσουν για κάθε ένα εξ αυτών επεξηγηματικές λεζάντες, τόσο στην ελληνική όσο και στην τουρκική γλώσσα.

Τα εκθέματα και ο στόχος της έκθεσης

Η έκθεση όπως τόνισε η ίδια είναι ανοιχτή προς όποιον και όποια επιθυμεί να την επισκεφθεί ενώ στόχος του σχολείου είναι να το επισκέπτονται τόσο μεμονωμένοι επισκέπτες όσο και σχολεία των γύρω οικισμών όσο και της πόλης.

Η συλλογή αποτελείται από οικιακά σκεύη, υφαντά, ρουχισμό, αντικείμενα παραδοσιακών επαγγελμάτων, διακοσμητικά πιάτα και φωτογραφικό υλικό, στο σύνολό τους τοποθετημένα με θεματολογικά κριτήρια και σύμφωνα με κύκλους- τομείς ζωής.

Η συγκέντρωση έγινε όπως εξήγησε με πολύ μεράκι και κόπο από πλευράς των μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και γονέων, στους οποίους όπως υπογράμμισε ανήκουν πρώτα και κύρια τα συγχαρητήρια.

Η κ. Γκόγκου θέλησε να προτρέψει κάθε ενδιαφερόμενο να επισκεφθεί το «μικρό θαύμα» όπως το χαρακτήρισε των μαθητών του σχολείου, τονίζοντας τέλος πως «τέτοιες προσπάθειες μαθητών πρέπει να αναδεικνύονται όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε πανελλαδικό».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.