Το κινηματογραφικο μενου της εβδομαδας

Η επιστροφή των δεινοσαύρων στο «Jurassic World» και η γαλλική κωμωδία «Θέλεις ή δεν θέλεις;» οι προτεινόμενες ταινίες της εβδομάδας

Πλήρως ανανεωμένο το κινηματογραφικο μενού γι’ αυτή την εβδομάδα στο Oden Kosmopolis. Μοναδική σύνδεση με το «παρελθόν» η ταινία «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα», που υπόσχεται να κρατήσει σε αμείωτο ενδιαφέρον τους λάτρεις της αδρεναλίνης στη μεγάλη οθόνη. Στις νέες εισόδους και σύμφωνα με τη νέα μόδα στον κινηματογράφο που θέλει τους σκηνοθέτες να επιστρέφουν στις μεγάλες επιτυχίες του, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, σε ρόλο παραγωγού – επόπτη αυτή τη φορά, 22 χρόνια μετά παρουσιάζει ξανά στη μεγάλη οθόνη τους επιβλητικούς δεινόσαυρούς του, σε μια περιπέτεια φαντασίας με τρομερά οπτικά εφέ. Παράλληλα για όσους θέλουν να «διώξουν» λίγη ζέστη με μία δροσερή κωμωδία, η ταινία «Θέλεις ή δεν θέλεις;», γαλλικής παραγωγής είναι η ιδανική επιλογή. Τέλος υπάρχει και η επιλογής της ταινίας «Μαντάμ Μποβαρί» που αποτελεί άλλη μια οπτικοακουστική μεταφορά του ομότιτλου κλασικού και πάντα επίκαιρου αριστουργήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ, σε μία «καλοδουλεμένη» διασκευή.
 
 
Αναλυτικά το κινηματογραφικό πρόγραμμα στο Odeon Kosmopolis περιλαμβάνει: 

Jurassic World

22 χρόνια μετά την πρώτη, τρομακτική επίσκεψη στο πάρκο ψυχαγωγίας, ερχόμαστε να ζήσουμε –με ένα ολόφρεσκο καστ- μοναδικές, επικών διαστάσεων, σκηνές καταδίωξης με τον τρισδιάστατο τρόμο (που δεν μπορείς να πεις πως περνά κι απαρατήρητος) να παραμονεύει σε κάθε γωνιά. Καλωσορίσατε στο ολοκαίνουργιο Jurassic World μας! Ευχόμαστε να απολαύσετε τη βόλτα σας! 

Sex, Love & Therapy (Tu Veux… Ou Tu Veux Pas?) Θέλεις ή δεν θέλεις;

Ο Λαμπέρ είναι εθισμένος – στο σεξ. Λόγω του εθισμού αυτού, έχασε κάποτε τη δουλειά του ως πιλότος, αλλά τώρα προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του με τη βοήθεια μιας ομάδας υποστήριξης και την νέα του δουλειά ως σύμβουλος γάμου. Η Ζουντίτ (Σοφί Μαρσό, «Braveheart», «The World Is Not Enough») είναι μια νυμφομανής που λατρεύει να ρίχνει άντρες στο κρεβάτι και ειδικά αυτούς με τους οποίους συνεργάζεται επαγγελματικά. Όταν κάνει αίτηση για μια θέση εργασίας στο γραφείο του Λαμπέρ, η έλξη μεταξύ τους είναι άμεση και αμοιβαία. Όσο όμως εκείνη προσπαθεί να τον γοητεύσει, τόσο εκείνος προσπαθεί να «κρατηθεί» και να χτίσει μια υγιή σχέση μαζί της, η οποία θα δεν θα βασίζεται μόνο στο σεξ. Κάθε μέρα, όμως, ο στόχος του γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος αφού πασχίζει να αμύνεται ενάντια στις συνεχείς ερωτικές της επιθέσεις στην απολαυστική, δροσερή κωμωδία της Τόνι Μάρσαλ.

Μαντάμ Μποβαρί

Η Έμμα Μποβαρί, μορφωμένη και καλοαναθρεμμένη παρά την ταπεινή της καταγωγή, ασφυκτιά στην φάρμα του πατέρα της και παντρεύεται από παρόρμηση τον γιατρό της μικρής της πόλης για να αποδράσει. Όμως, μια μικρή γεύση από την υψηλή κοινωνία είναι αρκετή για να την κάνει να βαρεθεί την «μικρή» της ζωή και να αναζητήσει την απόλαυση και το κοινωνικό κύρος σε άλλους κύκλους –και άλλες ανδρικές αγκαλιές- με τραγικά αποτελέσματα.
 
Οι κριτικοί για την ταινία

Παντρεμένη με έναν επαρχιακό γιατρό, η νεαρή Έμα Μποβαρί ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της. Η γνωριμία της με έναν αριστοκράτη και τη ζωή της υψηλής κοινωνίας θα την παρασύρει στην αναζήτηση απολαύσεων με σκληρό, τραγικό τίμημα. Ευπρεπής, διακριτική, αλλά υπερβολικά συγκρατημένη διασκευή του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ.
Στη δραμεντί «Cold Souls» του 2009, η Αμερικανογαλλίδα Σοφί Μπαρτ είχε εμπνευστεί για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο από τον «Θείο Βάνια» του Τσέχοφ. Η δεύτερη, πιο φιλόδοξη ταινία της αποτελεί μεταφορά του παρθενικού μυθιστορήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ «Μαντάμ Μποβαρί», ενός απόλυτα επίκαιρου μέχρι και σήμερα λογοτεχνικού αριστουργήματος.
Την ιδέα της γυναίκας η οποία πλήττει, παγιδευμένη στην κομφορμιστική καθημερινότητα της αστικής κοινωνίας, την έχουμε συναντήσει σε πάμπολλες παραλλαγές (μέχρι και στην «Ωραία της Ημέρας» ), μία από τις λιγοστές πιστές μεταφορές του βιβλίου στην οθόνη είναι αυτή του Βινσέντε Μινέλι του 1949, που παραμένει ένα κομψό, ευφυές ακαδημαϊκό υπόδειγμα (ο ίδιος ο Φλομπέρ μας αφηγείται την ιστορία ), αντίθετα από την πιο πρόσφατη, αναιμική εκδοχή του Κλοντ Σαμπρόλ του 1991, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ.
 
Το σενάριο ακολουθεί χωρίς τυφλή αυστηρότητα τη φλομπερική ιστορία, εστιάζοντας κυρίως στη νεαρή Έμα, η οποία παντρεύεται έναν επαρχιακό γιατρό, αλλά γρήγορα αρχίζει να ασφυκτιά μέσα στην ανιαρή καθημερινότητά της. Η γνωριμία της με έναν αριστοκράτη και τη ζωή της υψηλής κοινωνίας, την οποία θα αρχίσει να βιώνει σπαταλώντας αλόγιστα, θα την παρασύρει στην αναζήτηση απολαύσεων που γρήγορα θα αποδειχτούν ρηχές κι εφήμερες.
 
Με έναν ψυχολογικά ιδιοφυή τρόπο, ο Φλομπέρ περιγράφει την αυτοκαταστροφική εξέγερσή της με γκρίζους τόνους και την ηρωίδα του γεμάτη αντιφάσεις – ρομαντική μα και χυδαία, σκληρή εγωίστρια αλλά και γεμάτη αξιοπρέπεια μέχρι τέλους. Η Μπαρτ μοιάζει να τη συμπαθεί περισσότερο, ενισχύοντας τους φεμινιστικούς τόνους, διατηρώντας όμως συνολικά μια ισορροπημένη ματιά και μια σκηνοθετική προσέγγιση ημιτονίων.
 
Μικρές λεπτομέρειες, από τους κορσέδες μέχρι τους κάθε λογής αντικατοπτρισμούς, προσεκτικά καδραρίσματα και διακριτικοί φωτισμοί τονίζουν τον κοινωνικό και ψυχολογικό εγκλωβισμό της ηρωίδας, την οποία υποδύεται μια ντελικάτη, αλλά λιγάκι ψυχρή Μία Γουασικόφσκα. Ευπρεπής και διακριτική, όπως και ολόκληρη η ταινία, μοιάζει να έχει καταλάβει τα πάθη τής εν αδιέξοδη συγχύσει Έμα, αποδεικνύεται όμως υπερβολικά συγκρατημένη και άτολμη στο τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να τα μεταφέρει στην οθόνη.
 
Πηγή: athinorama.gr 

San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα

Μετά την ενεργοποίηση του θανάσιμου ρήγματος του Αγίου Ανδρέα και τον σεισμό 9 ρίχτερ που προκάλεσε στην Καλιφόρνια, ένας διασώστης πιλότος ελικοπτέρου και η εν διαστάσει σύζυγος του αποφασίζουν να συνταξιδέψουν από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο, για να σώσουν τη μοναχοκόρη τους. Αλλά το επικίνδυνο ταξίδι τους προς τα βόρεια είναι μόνο η αρχή. Πάνω που θεωρούν πως τα χειρότερα πέρασαν, θα συνειδητοποιήσουν πως τα δύσκολα μόλις ξεκίνησαν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.