Το “Double Feature”, η εξοδος της Sarah Paulson και η κατηφορα του “American Horror Story”

tv’s... inspector

Το ανεξάντλητο σύμπαν τρόμου που δημιούργησε ο Ryan Murphy και που δεν είναι άλλο από το “American Horror Story” του FX, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα του τηλεοπτικού τρόμου –τουλάχιστον αυτής της δεκαετίας–, παρά τις «κοιλιές» που σημείωσε, έδειχνε να επανέρχεται σε φόρμα με την ένατη σεζόν του “1984”. Οι προσδοκίες λοιπόν για τη δέκατη πλέον σεζόν “Double Feature”, που θα χωριζόταν σε δύο μέρη: το ένα θα λάμβανε χώρα στη θάλασσα και το άλλο στη στεριά, και θα περιελάμβανε ηθοποιούς που δεν είδαμε στην προηγούμενη σεζόν –Sarah Paulson, Frances Conroy, Evan Peters κ.ά.–, ήταν μεγάλες και μάλλον δεν απέδωσαν, αφού η δέκατη σεζόν συνολικά έχει προκαλέσει κύματα απογοήτευσης. Γιατί όμως;

Το πρώτο μέρος του “Double Feature” είναι το “Red Tide και ακολουθεί μία οικογένεια με «καλλιτεχνική φλέβα» που μετακομίζει σε μία μικρή παραθαλάσσια πόλη –αυτό εννοούσαν όταν μας έκαναν tease θάλασσες–, όπου τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται και ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Τι κίνδυνοι; Μαύρα χάπια που οδηγούν τους ταλαντούχους ανθρώπους στο απόγειο της έμπνευσης, της επιτυχίας και της τελειότητας, αλλά μετατρέπουν τους ατάλαντους σε σκιές των εαυτών τους και σε ωχρά, λυπηρά πλάσματα. Και στις δύο περιπτώσεις οι χρήστες πρέπει να τρέφονται με αίμα. Ταλαντούχα ή ατάλαντα βαμπίρ τέλος πάντων.

Οι συνέπειες για την οικογένεια είναι τραγικές όπως μπορεί να υποπτευθεί κανείς, και τα επεισόδια εξελίσσονται γρήγορα και απρόσμενα ευχάριστα –με τον μοναδικό τρόπο που το horror μπορεί να γίνει ευχάριστο–, ωσότου έρχεται το βεβιασμένο φινάλε. Η Ryan Kiera Armstrong είναι απολαυστική στον ρόλο του ψυχοπαθούς μικρού κοριτσιού και μαζί με την αγαπημένη Frances Conroy και τη μοναδικά ενοχλητική Leslie Grossman είναι τα highlights της σεζόν. Η Lily Rabe συνεχίζει να αποτελεί τον κουβά όπου η σειρά πετάει τους πιο ανιαρούς ρόλους. Το “Red Tide” προσπαθεί να έχει ένα υπόβαθρο για το μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος για την επιτυχία –στη συγκεκριμένη περίπτωση να πίνει αίμα και να προδίδει την ίδια του τη μάνα–, αλλά με το μοναδικό χάρισμα που έχει αποκτήσει αυτή η σειρά αποδομεί ό,τι χτίζει μέσα σε ένα λεπτό.

Το δεύτερο μέρος του “Double Feature” είναι το “Death Valley και είναι αυτό που απογοήτευσε περισσότερο, παρότι είναι πολύ πιο τολμηρό από ό,τι έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η σειρά. Τα aliens που μας είχε υποσχεθεί από τη δεύτερη ακόμα σεζόν επιτέλους εμφανίζονται –προς την οργή των φανς δεν συνδέονται καθόλου με το “Asylum”–, αλλά με τον πιο απρόσμενο τρόπο. Πηγαίνουμε πίσω στην εποχή του JFK και με πρωταγωνιστές τη Sarah Paulson και τον Neal McDonough υποδυόμενους το ζεύγος Eisenhower –βλέπετε φαντάζομαι που πηγαίνει το πράγμα– μας προσφέρει μία εναλλακτική πραγματικότητα που βάζει όλες τις θεωρίες συνομωσίας στο μπλέντερ.

Σε αυτήν την εναλλακτική πραγματικότητα εξωγήινοι απήγαγαν την Amelia Earhart, την οποία βρήκε μετά από πάρα πολλά χρόνια ο Eisenhower αναλλοίωτη από τον χρόνο και έγκυο. Ω ναι, φίλοι μου. Οι εξωγήινοι αυτοί απήγαγαν γήινους και τους τεκνοποιούσαν προσπαθώντας να δημιουργήσουν το τέλειο υβρίδιο για να κατοικήσουν τον πλανήτη τους. Είχαν πολύ προχωρημένη τεχνολογία, που δεχτήκαμε ως αντάλλαγμα, και κλείστηκε μία συμφωνία την οποία ήθελε να αποκαλύψει ο JFK και για αυτό δολοφονήθηκε. Η Marilyn Monroe ως παιδί είχε επίσης δεχθεί επίσκεψη από εξωγήινους. Ο Eisenhower πέθανε, η Mamie Eisenhower της Paulson όμως σκηνοθέτησε τον θάνατό της και ως επιβράβευση για την πολύτιμη συνδρομή της, της προσφέρθηκε αθανασία.

Στο σήμερα, μία παρέα νέων απήχθη από τους εξωγήινους, μένει έγκυος και σκοτώνεται. Εκτός από την κοπέλα που γεννάει το «σωστό», το «τέλειο» υβρίδιο που έψαχναν. Εκείνη δολοφονείται επίσης, αλλά το σώμα της παραμένει ως μηχανή αναπαραγωγής. Η Mamie τότε και μόνο τότε και αφότου έχει κάνει το παν για να στηρίξει τους εξωγήινους συνειδητοποιεί τι σκοπεύουν να κάνουν –και τι έχουν ήδη κάνει– στους ανθρώπους και αποφασίζει να αναλάβει δράση. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να σκοτώσει αυτό το τέλειο υβρίδιο για να πετάξει όλα όσα έχουν κάνει στα σκουπίδια και να κερδίσει χρόνο για να σωθεί το ανθρώπινο γένος. Δεν τα καταφέρνει, και τότε η εξωγήινη Angelica Ross μας δίνει έναν μικρό μονόλογο για το πόσο άχρηστοι είναι οι άνθρωποι και το πως ήρθε η ώρα να αφήσουν κάποιον άλλον στο τιμόνι.

Και τα δύο μέρη του “Double Feature” έχουν ένα υπόβαθρο που δεν του δίνεται ποτέ χώρος, χρόνος και πνοή. Καταπιέζονται και το ίδιο κάνουν και οι ηθοποιοί με το υλικό που τους δίνεται. To “American Horror Story” έχει σταματήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό να δημιουργεί χαρακτήρες με βάθος ή έστω να ενδιαφέρεται για τους όχι τόσο πολυδιάστατους χαρακτήρες που δημιουργεί. Ταυτόχρονα φαίνεται να βαριέται πριν καν ξεκινήσει κάτι, το storytelling δεν έχει μία λειτουργική δομή και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από άνισο

Είναι τρελό, είναι τραγικό, είναι ό,τι ακριβώς πρεσβεύει το “American Horror Story”. Και τα δύο μέρη του “Double Feature” έχουν ένα υπόβαθρο που δεν του δίνεται ποτέ χώρος, χρόνος και πνοή. Καταπιέζονται και το ίδιο κάνουν και οι ηθοποιοί με το υλικό που τους δίνεται. Εδώ να σημειωθεί πως αυτή ήταν μάλλον η τελευταία σεζόν της Sarah Paulson και δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς γιατί. To “American Horror Story” έχει σταματήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό –πιθανότατα από όταν αποχώρησε η Jessica Lange– να δημιουργεί χαρακτήρες με βάθος ή έστω να ενδιαφέρεται για τους όχι τόσο πολυδιάστατους χαρακτήρες που δημιουργεί. Ταυτόχρονα φαίνεται να βαριέται πριν καν ξεκινήσει κάτι, το storytelling δεν έχει μία λειτουργική δομή και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από άνισο όπως και το “Double Feature”, με δύο σεζόν που δεν έδεσαν ποτέ όχι απλώς μεταξύ τους, αλλά και με το υπόλοιπο σύμπαν των προηγούμενων εννέα σεζόν.

Τρελό, καλοπαιγμένο και ενδιαφέρον το “American Horror Story: Double Feature” δεν κατορθώνει να γίνει αντάξιο της χρυσής εποχής της σειράς, παραμένει όμως απερίγραπτα απολαυστικό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.