Οι σειρες του ΑΝΤ1 στο μικροσκοπιο

tv΄s... inspector

Όλες οι σειρές του ΑΝΤ1 για τη φετινή σεζόν έχουν κάνει πρεμιέρα και έχουν προβληθεί αρκετά επεισόδιά τους για να σχηματίσουμε μία εικόνα. Ο ΑΝΤ1, μετά από μία αρκετά επιτυχημένη σεζόν, περνάει σε μία που προβλέπεται ακόμη καλύτερη χωρίς σοβαρό ανταγωνισμό.

Μετά το φινάλε των «Μη Ψαρώνεις» και «Πέτα τη Φριτέζα», δύο σειρών που κινήθηκαν κάτω του μετρίου, όχι τόσο σε νούμερα, αλλά σε ποιότητα, ο ΑΝΤ1 έπρεπε να βρει δύο καινούργιες κωμωδίες για να καλύψει τα κενά. Και βρήκε τη «Φαμίλια», μία οικογενειακή κωμωδία και το «Παρουσιάστε», μία σειρά από τους δημιουργούς και με το μισό καστ του «Πέτα τη Φριτέζα», με πανομοιότυπο στυλ γραφής.

Η «Φαμίλια» είναι μία σειρά που επικεντρώνεται σε ένα ζευγάρι που πηγαίνει σε σύμβουλο γάμου για να λύσει τα προβλήματά του και, μέσα από τις συνεδρίες του, παρακολουθούμε διάφορα περιστατικά της καθημερινότητάς του με τα παιδιά τους. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης –που πρωταγωνιστεί επίσης στη σειρά τής Cosmote TV «Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές» (χρωστάω ήδη άρθρο γι’ αυτή)– και η Ιωάννα Ασημακοπούλου είναι ένα εξαιρετικό δίδυμο με εκπληκτική χημεία. Η οικογένεια Αρναούση, την οποία και παρακολουθούμε, είναι μία οικογένεια που ανταποκρίνεται πράγματι στην πραγματικότητα και, παρότι συχνά φλερτάρει με στερεότυπα, το σενάριο φροντίζει πάντα να τα χρησιμοποιεί λειτουργικά και ποτέ με τρόπους που να κουράζουν. Υπάρχουν βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν, κυρίως σε ό,τι αφορά τους διαλόγους όταν πρόκειται για σκηνές με τον Μιχάλη Σαράντη, έναν ηθοποιό με μακρά πορεία στο κλασικό θεατρικό ρεπερτόριο και βραβευμένο με το βραβείο «Δημήτρης Χορν», που παρότι βρίσκει ευκαιρία να επιδείξει τα κωμικά του ταλέντα, το γράψιμο δεν τον βοηθάει ιδιαίτερα. Σε γενικές γραμμές πάντως μιλάμε για μία αξιοπρεπέστατη οικογενειακή κωμωδία, ειδικά όταν ο πήχης έχει ανεβεί τόσο ψηλά με το «Σόι σου».

Στον αντίποδα αυτής της σειράς όμως, το «Παρουσιάστε» είναι μία άχαρη, υπερβολική, συχνά φαιδρή και καθόλου ρεαλιστική σειρά, που υποτίθεται πως πρόκειται για στρατό –εάν ο στρατός ήταν ακριβώς έτσι όπως προβάλλεται τότε δεν θα γραφόταν αυτό το άρθρο γιατί δεν θα υπήρχε χώρα. Αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες για σάτιρα, πολλές φορές η σειρά ξεπερνά τα όρια και γίνεται πάλι φαιδρή. Η πλειοψηφία του καστ, παρόλα αυτά, παίζει πολύ καλά.

Στο βαρύ πυροβολικό του σταθμού ανήκει και ο «Ήλιος». Έχοντας ως στόχο να αντικαταστήσει το «Γυναίκα Χωρίς Όνομα», ο «Ήλιος» έχει την ίδια σεναριογράφο και το ίδιο σκηνοθετικό team με το προκάτοχό του σίριαλ, και είναι το φετινό απογευματινό καθημερινό του σταθμού. Η ιστορία αφορά μία γυναίκα που επιστρέφει στη γενέτειρά της μετά από πολλά χρόνια, μαζί με τον γιο της, και κατηγορείται για τη δολοφονία του καλύτερού της φίλου, ενώ «βγαίνουν στη φόρα» μυστικά για την «αυτοκτονία» της αδερφή της που τη στιγμάτισε και την ακολουθεί μέχρι σήμερα. Η πλοκή ακούγεται αρκετά δελεαστική, αλλά το αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται από όλες τις απόψεις. Το σενάριο είναι πολλές φορές χαζό, η πλοκή έχει ταχύτητα που άλλες σειρές δεν έχουν, σε διαλογικό επίπεδο όμως η σειρά κινείται πολύ χαμηλά, ενώ, παρότι θέλει να λέγεται αστυνομική, οι κινήσεις των αστυνομικών είναι αψυχολόγητες και καθόλου ρεαλιστικές σε αρκετά σημεία.

Η κεντρική τετράδα των πρωταγωνιστών –Ευγενία Δημητροπούλου, Ντόρα Μακρυγιάννη, Γιώργος Καραμίχος, Αντίνοος Αλμπάνης– δίνει καλές ερμηνείες, με τη Μακρυγιάννη να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε έναν ρόλο με πιο ήπιους τόνους από αυτούς της Μαρίνας στο «Γυναίκα Χωρίς Όνομα». Παρόλα αυτά, με τα stories που τους δίνονται είναι πολύ δύσκολο να αποδώσουν, ειδικά όταν παίζεται και πάλι το χαρτί του ερωτικού τριγώνου που έχουμε σιχαθεί να βλέπουμε. Μία πολύ μέτρια σειρά που μετά τους τέσσερις πρωταγωνιστές της δεν έχει σχεδόν κανέναν άλλο καλό ηθοποιό, αφού οι υπόλοιποι, ως επί το πλείστον, απογοητεύουν με την ηθοποιία τους και κάνουν τη σειρά πολύ δύσκολη να παρακολουθηθεί.

Και πάμε και στις «Άγριες Μέλισσες» που επέστρεψαν με μία πραγματικά καλή δεύτερη σεζόν που θα άγγιζε την τελειότητα αν μειωνόταν και η συχνότητα προβολής, συνεπώς και ο αριθμός των επεισοδίων –μην τα θέλουμε όμως και όλα. Αρκεί που θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τη Μαρία Κίτσου, την Έλλη Τρίγγου και τη Δανάη Μιχαλάκη –της τελευταίας της δίνονται πολύ λιγότερα credits από όσα αξίζει σε έναν εξίσου απαιτητικό με τις άλλες ρόλο– να τα δίνουν όλα, στην ουσιαστικά μοναδική σειρά του καναλιού φέτος που οι ηθοποιοί δεν χρειάζονται ποτέ να «σώσουν την κατάσταση» ούτε στο ελάχιστο, γιατί τα κείμενα που τους δίνονται είναι πραγματικά ισάξια.

Ο ΑΝΤ1, αν και φέτος τολμάει να κάνει αρκετές σειρές, ακολουθεί όμως γνωστές συνταγές και δεν τολμά για κάτι το διαφορετικό, αφού και οι «Μέλισσες» που βγήκαν τελικά «διαφορετικές», του βγήκαν από τύχη, αφού με βάση την προϋπηρεσία των σεναριογράφων τους θα περιμέναμε κάτι πολύ κατώτερο.

*Ο Κaza G. είναι μαθητής Γυμνασίου και τηλεοπτικός «περιπατητής»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.