Οι εκπληξεις των φετινων “Emmys”

tv’s... inspector

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία “Emmys” και, όπως κάθε χρονιά, ήταν γεμάτες εκπλήξεις. Κάποιες ευχάριστες, κάποιες εξοργιστικές και κάποιες εντελώς απρόσμενες.

Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ “YELLOW JACKETS

Το “Yellow Jackets” μπορεί να ήταν εξαιρετικό, σίγουρα όμως δεν είναι ο τύπος σειράς που ευνοείται συνήθως από τα βραβεία. Αντιθέτως, είναι αυτός που αγνοείται. Τα “Emmys” όμως μάλλον ξέρουν να παίρνουν hints –καμιά φορά– και αναγνώρισαν τόσο τη Melanie Lynskey για την ερμηνεία της όσο και την Cristina Ricci. Δεν έμειναν βέβαια μόνο στις ερμηνείες, αλλά έδωσαν υποψηφιότητα και στην ίδια τη σειρά στην κατηγορία του δράματος –η οποία είναι κάθε χρόνο σκέτο δράμα, αλλά θα φτάσουμε και σ’ αυτό.

Η ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΟΥ “SQUID GAME

Σπάνια σε μεγάλες κατηγορίες, όπως αυτή της καλύτερης δραματικής σειράς, συναντάμε μη αμερικανικές παραγωγές και ποτέ μέχρι σήμερα δεν ήταν υποψήφια μια μη αγγλόφωνη σειρά. Αλλά το φαινόμενο που αποτελεί το “Squid Game” ήρθε επιτέλους να το ανατρέψει αυτό και να κάνει ιστορία ως η πρώτη μη αγγλόφωνη σειρά που έλαβε υποψηφιότητα στη μεγάλη κατηγορία.

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ (ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ) ΤΟΥ “STRANGER THINGS

Το “Stranger Things” την πρώτη σεζόν του είχε λόγο να βρίσκεται υποψήφιο ως καλύτερο δράμα. Τη δεύτερη χρειάστηκε λίγο σπρώξιμο για να το καταπιούμε. Την τρίτη ήταν πια ξεκαρδιστικό. Για την τέταρτη δεν ξέρω πώς να νιώσω. Ναι, ήταν μία μακρά βελτίωση, αλλά πραγματικά είναι αστείο ακόμη και το γεγονός πως κάνουν submit. Και ακόμα πιο αστείο το ότι κάθε χρόνο είναι υποψήφιο, τη στιγμή που σειρές, όπως το “Yellowstone”, το “This is Us”, ακόμα και το “Peaky Blinders” αγνοούνται. Η παρουσία του “Stranger Things” στην κατηγορία του δράματος είναι αστεία, η απουσία του όμως από τα ερμηνευτικά βραβεία όχι και τόσο. Η Sadie Sink έδωσε ρέστα στην τέταρτη σεζόν της σειράς, με μία πολύ πολύ δυνατή ερμηνεία και δεν θα πείραζε να έλειπε η διπλή υποψηφιότητα της Julia Garner προκειμένου να γίνει χώρος για καινούργιο αίμα.

Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ “THE WHITE LOTUS

Δεν υπήρχε κατηγορία που μπορούσε να είναι υποψήφιο και δεν ήταν. Έχει καταλάβει σχεδόν όλες τις θέσεις στην κατηγορία «Υποψήφια σε μίνι σειρά ή τηλεταινία» με τις υπέροχες Connie Britton, Jennifer Coolidge, Alexandra Daddario, Natasha Rothwell και Sydney Sweeney. Και μπορεί κάποιος να πει πως είναι υπερβολή –και δικαίως–, αλλά είναι γνωστό πως όταν τα Emmys ερωτεύονται μία σειρά φροντίζουν να μας το δείξουν και με το παραπάνω. Το ίδιο είχε συμβεί και με την πρώτη σεζόν του “Big Little Lies”. Άλλωστε το “The White Lotus” έχει κάτι το αψεγάδιαστο στην εκτέλεσή του, μία σιγουριά. Είναι φτιαγμένο με απόλυτη συνείδηση του τι θέλει να είναι και πώς θέλει να είναι, χωρίς να κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του όπως τόσες άλλες σειρές. Και είναι δημιούργημα του Mike White, που έχει συνηθίσει να μη λαμβάνει αναγνώριση για τα αριστουργήματά του, όπως η σειρά “Enlightened” του HBO με τη Laura Dern, που κόπηκε μετά τη δεύτερη σεζόν της, ή το indie “The Good Girl” με την Aniston, που ξεχάστηκε αμέσως, οπότε η όποια υπερβολική αναγνώριση είναι payoff για τα προηγούμενα χρόνια παραμέλησης.

ΤΟ SNUB ΤΗΣ SELENA GOMEZ ΓΙΑ ΤΟ “ONLY MURDERS IN THE BUILDING”

Το αγαπημένο outsider της Hulu σάρωσε σε υποψηφιότητες και δικαίως μάλιστα. Είναι κάτι παραπάνω από άδικο βέβαια σε μία σειρά που είναι χτισμένη πάνω στη χημεία τριών πρωταγωνιστών να αναγνωρίζονται οι δύο και ο άλλος να μένει απ’ έξω. Ήταν φυσικά αναμενόμενο πως η ακαδημία δεν θα πάρει στα σοβαρά μία pop τραγουδίστρια που ξεκίνησε από το Disney Channel, αλλά αυτό δεν το κάνει λιγότερο άδικο. Το κωμικό timing της Selena Gomez είναι αλάνθαστο και η ίδια αποτέλεσε πολύ ευχάριστη έκπληξη σε όλες τις δραματικές και πιο σκοτεινές στροφές που πήρε η ηρωίδα της, τις οποίες και έφερε εις πέρας και με το παραπάνω.

ΤΟ TWIST ΤΟΥ “THE MORNING SHOW”

Ίσως το πιο αστείο όλων. Κανένας δεν περίμενε πως το “The Morning Show” θα ήταν υποψήφιο στην κατηγορία του δράματος. Είναι πολύ camp και πολύ αγνώμον για κάτι τέτοιο. Στα ερμηνευτικά βραβεία όμως ήταν υπολογίσιμη δύναμη, και όλοι περίμεναν πως η Aniston θα ήταν η front runner στα βραβεία φέτος, ειδικά αφού για την πρώτη σεζόν ήταν και το μεγάλο φαβορί μετά τη νίκη στα SAG. Στον αντίποδά της, η συμπρωταγωνίστριά της Reese Witherspoon δεν θεωρούνταν ποτέ ανταγωνισμός, τόσο γιατί δεν έπεισε ποτέ ως προερχόμενη από φτωχό περιβάλλον, working class hero και τα συναφή, αλλά και γιατί δεν ήταν υποψήφια ούτε για το “Little Fires Everywhere”, ούτε για την πρώτη σεζόν αυτής της σειράς, ούτε για τη δεύτερη του “Big Little Lies”. Το μοτίβο της υστερικής πλούσιας μάνας που επαναλάμβανε δεν έκανε πια εντύπωση και η «υπερασπίστρια της αλήθειας» που υποτίθεται πως είναι στο “TMS” δεν έπεισε ποτέ. Ξαφνικά όμως, φέτος, το φαβορί (Aniston) δεν είναι καν υποψήφιο και το εντελώς outsider (Witherspoon) είναι. Τι παίζεται εδώ ρε παιδιά;

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η JULIA ROBERTS?

Όποιος έχει δει το “Gaslit” ξέρει ακριβώς τι ρωτάω. Η Julia Roberts ενσάρκωσε την Martha Mitchell στη μίνι σειρά του Starz, που ακολουθεί το σκάνδαλο “Watergate” της Αμερικής. Πρόκειται για πολιτικό θρίλερ όπου η Roberts θριάμβευσε, αλλά μάλλον το Starz παρά είναι «μικρό» για ένα σύστημα που βραβεύει μόνο πλατφόρμες των δισεκατομμυρίων. Κρίμα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.